- 464 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşün Düşün
Özellikle son iki asırda İslam aleminin sanayide, teknolojide, ilimde, edebiyatta, sanatta seviye kaybettiğini ve geri kaldığını görüyoruz. Akabinde hurafelere yönelme, doğru dürüst bir şey üretememe, icat ve keşifler den uzaklaşma geliyor. Bir kesim Batı’ya hayran, onları taklit etme istediği içinde, kendi değerlerimize düşman halde.
Niçin bu haldeyiz? Doğru düşünmenin önemini kavrayamamışız. Hatta düşünen kimseleri küçümsemişiz. Felsefe ile meşgul olanlara "kafayı üşütmüş" demişiz."düşün, düşün/..oktur işin." demişiz. Descartes’in "Düşünüyorum, öyleyse varım!" özdeyişini anlayamamışız. Oysa düşünceler eyleme dönüşür, düşünmeden bir şey olmaz.
ABD ’de bulunan düşünce kuruluşlarının sayısı 1860’a ulaşmış, belki bunun için büyük ülke olmuşlar. Bu konuyla ilgili olarak 2018 yılında hazırlanan rapordan bir bölümü şöyle:
"Rapora think-tank endüstrisinin ABD’de karar alma ve politika yapım sürecindeki önemine dikkat çekerek başlayan Chance, bu sektörün ABD’de 20. yüzyıl başlarında geliştiğini yazmıştır. ABD’de günümüzde 1.830 civarında düşünce kuruluşu olduğunu belirten Chance, tüm dünyada bu alanda yalnızca 6.618 kuruluş olduğunu söyleyerek, ABD’nin bu alandaki öncü konumuna dikkat çekmiştir. Bu sektörün ABD’deki yıllık geliri ise 1 milyar dolar civarındadır. Bu rakamlar, kimileri için çok da etkileyici olmasa da, Chance’e göre, ABD’deki think-tankler, politika yapım ve karar alma süreçlerinde Amerikan yüksek öğretim kurumlarından bile daha etkili konumdadır. Bunun sebebi ise, Amerikalı siyasetçiler (yasa yapıcılar) ve think-tankler arasında, yıllar içerisinde güçlü bir bağımlılık ilişkisinin kurulmuş olmasıdır..." (1)
Kutsal kitabımızın 270 yerinde" İnsanın aklını kullanması, düşünmesi" gerektiği bildirilmiştir. Bizler kitaptan, okumaktan uzaklaştıkça sağlıklı düşünemez olduk. Böyle olunca doğru ve faydalı işler yapamadık.İlimde,sanatta,teknolojide geri kaldık. Atıl bir medeniyetin mensupları olduk. Dün küçümsediğimiz gayri müslimlere hayran olduk. Giyimimiz,yaşantımız ile hep onlara benzedik,sömürüldük,horlandık.Bunların hepsi düşünmekten, ilimden uzaklaşmamızın sonuçları değilse nedendir?
(1)mepanews.Ozan ÖRMECİ
YORUMLAR
Aklını kullanmak nerede, İslam Toplumlarında? Dedelerimiz bile, bir çokları Kur'an'ı anlamadan okumuşlar... O Oku emri ilahisi havada kalmış. Ki aslında o emir anlayabilene, hayatı da oku, insanı da oku, tabiatı da oku der... Biz de yakın zamanda bile yok diş fırçalamak orucu bozar mı, bozmaz mı, horozdan tavuktan kurban olur mu olmaz mı, bunları tartışır dururuz. Tıpkı Hristiyan dünyasının Konstantinapolis'i Türkler fethederken meleklerin cinsiyetini tartışması gibi... Safsatalardan ne zaman kurtuluruz, biz de ilerleme yoluna gireriz... Kutlarım...