- 487 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Birlikte
Milli Eğitim Bakanımız sn. Ziya Selçuk’un okulların tatile girmesi vesilesiyle bazı tavsiyeleri oldu. "Ebeveynler çocuklarıyla birlikte bisiklete binsinler, çiçek diksinler, yatıp yıldızlara baksınlar... Birlikte vakit geçirsinler. " demişti.
Birlikte bir şeyler yapmak, hem anne, baba, hem de çocuklar bakımından faydalı olacaktır. Böylelikle aile bireylerinin kalpleri birbirine yaklaşır, birbirini tanıma ortamı oluşur.İleride yad edecekleri hatıralara sahip olmak,çok anlamlıdır.Ortak aktiviteler yapılmazsa çocuk ve ebeveyn birbirine yabancı, uzak kalabilir.
Çocuklar, kendisiyle ilgilenilmediğini, kendilerine değer verilmediğini düşünebilirler.Zira ’ilgisizlik sevgisizliktendir" denilmiştir.Bu durumdaki bir ailede hiyerarşi olmaz,ebeveyn otoritesi sarsılır ve kuralsızlık hakim olabilir.Halbuki üyeleri sorumluluk bilincinde olan, birbirine destek olan aile, ideal olanıdır.
Her şey birlikte daha anlamlı, hayat birlikte daha güzeldir. Zorluklar, sıkıntılar üzerine birlikte gidilmelidir. Sevinçler paylaşılmalı. Hayat birlikte yaşanmak durumundadır. Yoksa ne ailenin, ne dostluğun bir anlamı kalır mı?
Çocukların onları terbiye edip etkileyecek olan kimselerle ilgili ne düşündükleri de önemlidir. Eğer biz büyüklerinin hal ve hareketlerimizi onaylıyor, beğeniyorlarsa onların gönüllerine girebilmişiz demektir. Bunu başardıktan sonra çocuklarımızı ve gençlerimizi eğitebilir, onları iyiye ve doğruya yönlendirebiliriz. 15.6.2019