Bir akşamüstü...hayal gemisiyle giderken...
Akşamüstü, ağaçtaki yapraklar ve dallar hafif rüzgârın etkisiyle bir sağa bir sola doğru yerdeki ve göktekileri selamlıyorlardı . Gökyüzüne bakmak insanı dinginleştiriyordu. Ya da dinginken gökyüzüne bakılıyordu. Kayda değer hiç bir şey yapmasan da oluşan günün yorgunluğunu zevke çeviren birkaç su damlası lazımdı.
İster gökten insin, ister elin yüzün yıkansın, isterse adeta çeşmeden akan sudan oluşan niyet asasının, gün boyu kalp odacıklarında türeyen zehirli yılancıklarını yuttuğu gibi bir abdest olsun. Su sanki zaman makinesinin düğmesidir öyle ki, hafızada bir canlılık sağlıyor. Bir anda gökyüzündeki yıldızlara hayal gücüyle gidip, sonbahar yaprağı gibi salına salına inerek hammadden toprağı öpüyorsun.
Oturduğun yerde cenk ediyorsun haberin yok. Pardon pardon haberin var ya, ah şu televizyon. İnsanlara dünyalar gezdiriyorsun. Genellikle haberlerle, öldükten sonra kurulacak mizanın ağırlığını, hassas ruhlara yüklüyorsun sanki.
Sonra bir nefes alıp, birkaç yudum çayla gönül sandalını bağlıyorsun kader limanına. Hay….., istekler cennetinin hüzün anahtarı olan yukarıya bakan avuçlarım, Hu…….
Diyar diyar dolaşan hayalgücü atımın gidemediği………, evim olan yoldan….., görüyorsun adeta navigasyondan. Güzel bir hâl, demlenme oluyor…Göremediğim misafirlerime sunulacak harf yapraklarını, internet suyuna attım. Genellikle on onbeş dakikaya demlenir. Vücut yaprağını kaynayan dünya kazanında ise seccade demliyor kanımca. Ah ciğerim ah.
Gönül ister ki… Düşüncelerden yaşantıya dönüşen bir kelebek misal ameller olsun. Nasip… Ya nasip…
Müsadenizle kapı zili olan ezan okundu. Benden bana gelen misafire ikram için güzel birkaç dua incileriyle süslenmiş, amel çayı namazı kılıp sunmaya gidiyorum demek geliyor içimden.
Bu metini okuyanlardan da Allah razı olsun. Onlarda Allahtan razı olsun. Herkesin başka başka fiillerle de olsa dolaylı olarak sadece Ona yapılan secdelerden, idrakli secdeler ile kalp kapımızı Ona açmak nasibine doğru bir adım misal, bu yazımızı okuduğunuz için teşekkürler. Secdelerimiz iyi fiillerden olsun duasıyla….
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.