- 495 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
kibutz ve travma(yeni bölüm)
Merhaba ben e1,ne amaçla bu dünyaya geldiğimi ve nasıl geldiğimi biliyorum ancak bilim merkezinde çalışan insanlar bunun farkında değil, ben ve arkadaşım n1 biz projenin ürünüyüz. Geçmişte yaşamış dâhilerin klonuyuz. Bu gerçeği ilk ben öğrendim, bana inanmak zorunda değilsiniz ama ruh transformasyonu kavramını duymuşsunuzdur, hafızamda nereden yüklendiğini bilmediğim nazi zulmünden kaçan Yahudi bir dâhinin anıları var, bu anılar beni hiç terk etmiyor benim orijinalim yaşadıklarını kulağıma fısıldıyor, her zaman barıştan yana olduğunu insanların ırkçılıktan vazgeçmesini dilediğini, hiçbir ırkın üstün ırk olmadığını söylüyor. Bilim merkezinde çalışan insanların amacını anlattım ona, geçmişte yapılan atom bombasının yerini biyolojik silahların
Aldığını söyledim, anlattığım pek çok şey onu etkiledi tabii ama en çok kendisinin klonlanmasından etkilendi ve o da bana yaşamını anlattı, onun çok zeki olduğunu anlayan akademisyenlerin kıskançlıktan kürsü vermediklerini yıllarca iş arayıp ancak memur olduğunu ve boş zamanlarında yazdığı makaleler ile tarihe geçtiğini söyledi, bilinenin aksine o hayatını sadece rakamlara , karmaşık formüllere adayan biri değil aşkı çok seviyor.
Saklanırken garip şeyler başıma geliyor,şunu hayal et küvetimiz olmadığından leğenlerde yıkanıyoruz ve sıcak su sadece alt katta bulunuyor biz bu imkanı sıra ile kullanıyoruz, herkes yıkanmak için farklı yerler seçiyor. Banyo zamanı geldiğinde önümüzdeki yarım saat boyunca alt kat mutfakta dolaşmamaları gerektiğini ev ahalisine anlatıyorum. Her ne kadar buzlu camın arkasında insanların beni görmesi pek mümkün olmasa da (ışığın kırılacağını biliyorum) gene de tedbirli olmak lazım. Işık bir enerjidir bunu hissediyorum ve enerji ile madde arasında transformasyon olabilir yeteri kadar büyüdüğüm zaman bunu formüle edeceğim.Işık gözle görülemeyen küçük enerji paketlerinden oluşmaktadır. Buna örnek verebilirim: bir televizyon ekranda gördüğünüz şekilleri oluşturmak için farklı açılardan elektron jetleri kullanır. Bu enerji paketleri ilerde kuantum fiziğinin başlangıcı olacaktır.
Annem mutfakta babam odasında yıkanıyor, bir hafta önce banyo yerimden sıkıldığımı fark ettim ve yeni bir mekan aramaya başladım. Amcam bana daha ferah olan alt kat salonu kullanmayı önerdi, onun önerilerini her zaman önemle dinlerim. Calculus ile onun sayesinde tanıştım.
“Avlanmaya gittiğimiz zaman adını bilmediğimiz için x olarak adlandırdığımız küçük bir hayvanı yakalayacağız.
Onu yakalayıp gerçek ismini vereceğiz” demişti amcam bana hediye ettiği matematik kitabı çok eğlenceliydi, calculus okumak çok akıcı bir polisiye roman okumak kadar güzel, geçenlerde banyodan sonra Pisagor teoreminin ispatını okudum ve çok eğlendim. Jakob amcamdan yeni problemler vermesini isteyeceğim. Bir yıldan fazladır saklanmaktayız sana her şeyi anlatmaya imkanım yok sevgili klonum, sizin zamanınızda çözülemeyen milenyum problemler benim de ilgimi çekti, özellikle Riemann-Zeta fonksiyonu, yeniden dünyaya dönme imkanım olsaydı bu fonksiyona çalışırdım, kim bilir belki de ruh bedenden ayrıldıktan sonra da problem çözebiliriz ne de olsa uykuda soru çözüyoruz ve uyku yarı ölümdür.
Çocukluğumda yatma zamanı akşam dokuzdur. Odada her zaman koşuşturma başlar. Masalar kaldırılır yataklar açılır battaniyeler serilir hiçbir şey sabahki konumunda kalmaz. Ben küçük bir divanda yatarım bu yüzden ayaklarım açıkta kalır geçen gece sandalye ekleme metodunu buldum. Yan odadan korkunç bir ses gelir bu ses katlanan yatağın sesidir. Suntaların üzerinde rahat uyumak için daha fazla battaniyeye ihtiyacımız var. Amcam uyurken gece havasını almak için yatağını pencerenin yanına çeker artık karartma perdesini çekme zamanı…
On altı yaşıma geldiğimde sadece calculus okumaya başladım ve çok mutlu oldum, mutlu bir adam içinde bulunduğu andan geleceği düşünemeyecek kadar memnundur. İntegral çözerken hayallere dalıyorum üniversiteyi kazandığımı aynı anda fizik ve matematik okuyorum sonra Politeknik enstitünün en genç profesörü oluyorum. Ben her zaman tek başına olmayı tercih ettim. Kendimi hiçbir zaman Almanyaya ait hissetmedim. Dil, din ırk ilişkilerinden ısrarla uzak durdum. Böyle yaşayan bir insan elbette sosyal hayat enerjisinden bir şeyler kaybetmiştir. Diğer taraftan kendini, diğerlerinin görüşlerinden bağımsız kılarak kendi duruşunu bu temeller üzerine kurmamıştır.
Altı kırk beş alarm sesi ve herkes uyanır annem alarmı kapatır su koyar ve yüzünü yıkar. Karartma perdesini kaldırırım ve odada yeni bir gün başlar, amcam dolmakalemi alır ve günlüğüne tarih yazar, on yaşımdayken bu kalemi okula götürmeme izin vermişti ama bir yıl sonra bu kalemi saklamak zorunda kaldım, sınıf öğretmenim sadece okul kalemini kullanmaya izin vermişti. Bu dolmakalemle günlük ve kompozisyonlara imza attık ve en önemlisi tarihe geçen E=m.c.c formülünü de bu kalemle yazdım.
Babamın bay Hopfmann adında yaşlı bir arkadaşı var yanında da kendisinden otuz yaş küçük karısı. Bu bay Hopfmann babam için büyük bir dertti, ve her zaman babamın telefonda bu adama karşı sabırlı olmasını takdir etmişimdir. Ailem beni bırakıp İtalya’ya gitmeden önce annem babama telefonun alıcısının önüne her üç dakikada bir evet bay hopfmann ve hayır bay hopfmann diye tekrarlayan bir gramofon koymasını önermişti. Çünkü yaşlı adamın babamın uzun cevaplarından zaten bir şey anlamıyordu. Bazı akşamlar sohbet etmek için komşuya gidiyorum, ve naftalin topu kurabiyeler yiyoruz bu ismi neden kullanıyoruz çünkü bu kurabiyeler güveye karşı dayanıklı bir dolapta muhafaza ediliyor ve güzel bir sohbet ediyoruz. Her gün bir şeyler oluyor ama sana anlatacak dermanım yok sevgili klonum, gençliğimde hep hayalini kurduğum gelecekte yaşıyorsun aslında ben hep geleceği tahmin ettim! Evet bu doğru geleceği tahmin edebilirsin sevgili E1, başta bu yetenek kulağa mükemmel geliyor , Marstaki ilk insan kolonilerinin nasıl yaşayacaklarını tahmin etmek , asal sayıların dağılımının bulunacağını bilmek ve benim gibi Yahudi olan Perelmann tarafından Poincare konjektürünün çözüleceğini bilmek. 500 yıl yada bir milyon yıl sonra yeryüzündeki medeniyetlerin nasıl olacağını öngörmek, ancak sizi bekleyen acılı olayların detaylarını öğrenmek annenizin yada babanızın hayatını kaybedeceği tarihi bilmek istermiydiniz? Endişelenme sevgili klonum E1, ben senin yerine bu konu ile ilgilendim, eğer benim icadım olan kuantum fiziği doğruysa insanlar ne kadar kusursuz bilgisayarlar üretse de geleceği tahmin etmek mümkün olmayacak, 1905 yılı benim için hayatımın değiştiği yıldı, güneş ışığını elektriğe çeviren fotosellerin arkasındaki prensibi açıklayan makalemi yayınlamıştım. Bu makalede ışığın artık kuanta olarak adlandırılan görünmez enerji demetlerinden oluştuğunu söyledim. Işığın madde ile teması halinde emildiğini anlattım. Işık üzerine benden önce Newton da çalışmalar yapmıştı. Arkadaşın klon N1’in orijinali olan kişiden söz ediyorum. Makalem ilk günlerde büyük tepki topladı ancak bir süre sonra haklı olduğum ortaya çıktı. Kuantum fiziği atom altı parçacıkları ile ilgili bilmek istediğiniz her şeyi bir anda bilemeyeceğinizi söyler. Madde elektron nötron ve protondan oluşur ve bunlarla ilgili bilebileceklerimiz doğa tarafından kısıtlanır. Olayların sonuçlarını sadece hesaplayabilirsiniz. Evet kuantum fiziği benim icadım ama bu icat sonsuza kadar devam etmeyecek sevgili klonum E1 , bir gün gelecek dünyanın altında gizli olan olasılığa dayanmayan dünya keşfedilecek.
Komşumuz winteler ailesi sadece kendi çocuklarını yetiştirmekten değil de başkalarının çocuklarını yetiştirmesine yardım etmekten de garip bir zevk duyuyor gibiler. Çocuklar zaten iyi huylu ve kibar ben onlar adına da yeterli yaramazlığı yapıyorum. Bir kez daha bayan Wintelerin nasihatları ve benim laubali cevaplarım havada uçuştu. Bizimkiler ise bana kendi işime bakmamı söyledi.
Annem ile bugün tartıştık ama en sıkıcı olan gözyaşlarına boğulmamdı, bana doğduğum zaman aşırı sivri kafam yüzünden bir yaratık gibi gözüktüğümü söyledi. Babam bana karşı hep iyi davranır ve beni çok iyi anlar böyle anlarda anneme katlanamıyorum. Sanırım onun için tam bir yabancıyım. En sıradan konular hakkında bile ne düşündüğümü bilmiyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.