- 488 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bayram geliyor bayram!
Eskiden ne hazırlanırdık bayramlara. Aylar öncesi dip köşe temizlik şart. Sonra ramazan hazırlığı derken; mukabeleler, davetler, iftarlar, ziyaretler. Sonra; sonra bayramlık elbiseler, ayakkabılar, çoraplar. Alınacklar alınır var olanlar temizlenir ütülenir. Çikolata ,şeker, kahve, kolonyalar günler öncesinden hazır. Sahi tatlılar, evet olmazssa olmaz baklava, herkes kendi bütçesine göre. Kimi evde açar. Eş dost toplanır bugün sana yarın bana imece usulu yani. Neşe ve hoş görü içinde. İslamiyette yardımlaşma mühim. Herkes ramazanın ruhuna uygun davranır. Durumu iyi olan sipariş verir. Tepsiler boy, boy bayrama bir gün kala hazır. Ve zeytinyağlı sarmalar, börekler, keşkler, çörekler. Bin aydan daha hayırlı Kadir gecesi geçince işler bir hızlanır ki sorma gitsin. Ramazanın başı bereket ortası mağfiret sonu bayram ve barışma mutluluk paylaşma demiş atalarımız. Çocuklar onlar unutulmamamlı. Özel şekerlemeler, mendiller, mutlaka haçlıklar. Bu arada bayram kartları özenle seçilirdi. O zaman cep telefonu yok, internet yok. Yaşlılara, sevgiliye, eşe dosta ayrı ayrı. Hayat bayram olsa lafı oradan çıkma. Çünkü o gün küstler barışır,dostlar kucaklaşır. İnsan oğlu bir başka kaynaşır. Sofraların bir kalkar biri kurulur. Bayram namzı huşu içinde eda edilir. Bayram sabahı kahvaltı hazır büyükler beklenir. Önce bayramlaşma yapılır. Eller öpülür sevgiler sunular.Keşke her gün böyle olsa! Bu yıl her yıldan da buruk geçecek bayram. Covid 19 yani korona tedbirleri hepsini süngerledi. Neyse canımız sağ ya buna da şükür. Telefonlar, mesajlar var nasıl olsa.. Ölenlere rahmet diliyoruz, kalanlara sabırlar. Bayram geliyor bayram! eskisi gibi olmasada yinede güzel. Yinede çok özel bizim için bayram. Neşeniz, sevinciniz bol olsun. Koronalı bayramda güzeldi diyeceğiniz bir anınız oldu. Bayramınız mubarek olsun haneleriniz sevinç dolsun.
Hayırlı bayramlar.
Perihan Pehlivan 22.3.2020 İSTANBUL