- 1313 Okunma
- 12 Yorum
- 5 Beğeni
O Şey
Ne zaman o "şeye" dönmüştüm tam olarak hatırlamıyorum. Sanırım kendi soyut dünyasında canı sıkılan acılarımın ensemde ürpertici bir histen öteye geçme isteğiyle başladı her şey.
Acılarım tüm bedenimde görebileceğim izler bırakırken,ben bu gidişatın korkusuyla bir şeyler yapmaya karar verince, şimdi başıma gelen şeylerin olması için olanak sağlamıştım farkında olmadan.
Önce ipini koparan zihnime bir şeyler yapmalıydım. Bu sebeple birçok şeyi düşünmemesi için onu uyutmaya başladım.
Düşünme denen eylemin yaratıcı sonuçlarını biliyordum çünkü. Kafamın içini yakan alevlerin artık fiziksel dünyaya taşınması ve bedenimde izler birakmaya başlaması da bu sebepten olmuştu ya...
Öyle çok çabaladım ki -o an en doğru seçim bu gibi gelmişti- uzun uğraşlar sonunda kafamın içindeki düşünceler giderek silinmeye başladı. Nihayet bir gün sabah uyanıp hatırlamakta zorlandığım bir rüya gibi bölük pörçük, anlamsız, istesem de anlatamayacağım bir şeye dönüştü.
Artık ne zaman ağzımı açsam sanki yerçekimi sadece sesim için özel bir basınç uyguluyor gibi tüm söylemeye çalıştıklarımi ezip geçti. Ağzımdan çıkan her şey anlamsız iniltilerden başka bir şey olamadı.
Kendimi zorlasam da hiçbir şey değişmedi anladım ki artık çok geç kalmıştım...beynimde yanıp sönen anlamsız ve hiçbir şeye ait olmayan parçalarla başbaşa kaldım.
Artık cümlelerimin her öznesi "şey"olmuştu. Bir şeyler söylerken de söylediğim o şeyler sadece anlamsız bir şeyler olabildi.
Nihayetinde hiçbir şey hissedemez hale gelince ya da hissettiğim o şeyin ne oldugunu bile bilemeyecek hale geldiğimde artık elimde bunları degistirebilecek hiçbir şey kalmadığını da anladım.
Kendimi bir şeyler yapmaya ikna etmeye çalışsam da her seferinde başka bir şeyler yoluma çıktı ve ben bir türlü istediğim o şeyi yapamadım.
Soranlara da hiçbir sey diyemedim.
"Sende bir şey var sanki" dediler...
evet haklıydılar ama zaten beni bu hale getiren de artık o şeyden başka bir şeye sahip olmayışımdı.
Artık yaptığım her şey, söylediğim her şey, gördüğüm her şey, hissettiğim her şey sadece bir "şeydi"işte.
Adı yoktu , tarifi yoktu....öznesi, yüklemi, sıfatı...her şeyi...sadece bilmediğim o "şeydi"..
Şeyden öteye gidemedi o gün bu gündür hiçbir şeyim....
Çok geç kalınmış bir zamandan size bir uyarı yapabilecek olsam. O şeyler sizi de ele geçirmeden bir şeyler yapın derdim.
Kendinizi o "şeyin" ele geçirmesine izin vermeyin. Içinizde kalan her şey için mücadele edin. Içinizde hiçbir şey kalmayana kadar beklemeyin.
Şimdi size bir şeyler yapın diyorum ama o yapılması gereken "şey" ne, ben de bilmiyorum. Çünkü benim söyleyecek hiçbir şeyin kalmadı. Sadece o "şey" sizi ele geçirmeden bir şeyler yapmanız gerektiğini biliyorum.
Zaten size bir şeyler söylemek istesem de yerçekimi izin vermez. Bir inilti gibi çıkar sesim sonunda siz de hiçbir sey anlamazsınız...
"Bir şeyler duydum sanki" der geçersiniz...
O "şey" neyse artık...
YORUMLAR
Bıraz önce bir yorumumda da söz ettim. Beynimiz hâlâ başlı başına bir muamma!.. Yalnız saptanan bir özelliği var: Siz onu yönetmiyorsanız, o sizi yönetiyor!...
Bu sırrına vakıf olamadığımız ve 'biz'den çok üstün donanıma sahip olduğu tartışılamayacak olan beynimizi sürekli bizim yönetmeye çalışmamız da başka sorunlara sebep oluyor. O, bizim melekelerimizin çok önünde olduğu için bu iş bölümünü çok dengeli yapmak gerekiyor. :))
Onun gelişimine üstün uygulamalarına uyum sağlamak elbette çok kolay değil!.. Hele aradaki dengeler açıksa durum çok daha zor!
Ama düşünebilen tek canlı insanın bu 'duyuşlara' tepkisiz kalmaması ama tüm kontrolü kendi dışına çıkarıp sorunluluktan kaçması da hem hiçbir şeyi çözmez hem de bazen beklenmediği kadar büyütür...
O nedenle en iyisi kardeş kardeş yaşamak!... :)))
İtişe kakışa belki ama onsuz olamadan... 'kardeş kardeşi atmış, gitmiş yar başından tutmuş' gibi...
'şey' mi nedir?... tabii ki 'her şey'!....
Sevgilerimle...
black_sky
Her şeyin bir ortası olması lazım dengeyi kurabilmek ve dengeli yaşayabilmek için..ama bunu bilmemize rağmen sanki yaptığımız hareketler dengeyi bozmak için oluyor. Buradaki tek denge ise kendi bozdugumuz dengeyi tekrar sağlayıp tekrar bozma girişimlerimiz...tuhaf yaratıklariz kanımca.
Sanırım sürekli başka şeyler istememiz bu döngünün devamlılığını sağlıyor.
Yanı bir bakış açısı sağladınız bana. Kendi içimizde kardeşce yaşamayı başarmak belki anahtar budur.
Eksik olmayın dilerim.
Teşekkür ederim yorumlariniz için
Saygım sevgimle.
Böyle siyah beyaz,
Hafiften içimize çizik atan,
Kanatan, sağaltan,
Tatlımsı,
Acımsı,
Bir 'şey'bıraktı.
Her neyse o 'şey'
Sanırım aynı 'şey'
Yüreğinize sağlık.
Hayırlı bayramlar...
black_sky
Çok teşekkür ederim kiymetli yorumlar için
Saygılar ve selamlar ve iyi bayramlar dilerim
en güzel şeyler sizinle olsun
o kadar çok değerli şeyler var ki onlar da hayatınızda yer bulsun
size böyle güzel şeyler demek geldi içimden
bir çok şey daha var yazınız için söyleyeceğim
özetle siz nasıl şeylerle mutlu olabilecekseniz
o şeyler sizin yüreğinize umut olsun ışık olsun
o şeyler güneş gibi ısıtsın içinizi
sevgiler...
black_sky
Eksik olmayın değer kattınız yorumlarınızla
Sevgiler ve selamlar olsun
ben bu yazıya full imzamı atayım. geç kalmışlığım da mazur mu, mahsur mu neyse ondan görülsün. bildirim de gelmiş ama nasıl kaçırmışım ya hu..
nesildaşım sen bugün kopmuşsun dünyadan..:) şiir bir başka harika, yazı bir başka güzel..
20 mayısta o şey neyse işte, şey gibi güzel bir yazıya ve şiire dökülmüş.. o şeyi söküp çıkarabilmek şey yani mümkün değil.. zaten şeyimizi kahreden de anlamsızlıktaki anlamı bulduran da o şey değil mi??
hani anlatırlar ya, o kadar çok yoktan bahsettin ki var'ı anladım. o kadar çok vardan bahsettin ki yok'u kavradım..
o kadar çok şey demişsin ki sanki o şeyi buldum kendimde, nasıl bir şeyse artık..
sevgi mi huzur mu bilinç mi zihin mi beden mi sevinçten akan gözyaşını mı , üzüntüden akan gözyaşımı, kahra dönüşümünde o şeyin, bahara evrilmesinde mi..
o şey ney gibi mesela derken bile şeye tutuklu kalmak işte..
bu şeyin bir geçmişi olmalı mesela 0 a (sıfıra) da şey demişler diye hatırlıyorum..
neye varsa etki etmeyen, neyle çarpılsa şeye dönen.. lakin şey işte..
insanda doğada masada bardakta sigara dumanında kaldırımlarda markette
dinde imanda bilimde filimde dizide şey işte o şey..
insanı bir bakıma da özgür kılan şey işte..
ney diyorum ben ya hu! şey işte..
gönül kadar şey fikir kadar şey şiir kadar yazı kadar sayılar kadar... şey şey şey...
ben o şeydeyim herkes bir şeyken
şeygillerdeniz cümbür cemaat aslında:))
şeygillerden...
saygı ve huzurla nesildaşım...
eksik olma'
black_sky
Eksik olma dilerim hiç.
Sağlıcakla kal
Yinsani
sağol nesildaşım, eksik olma..
güzeldi çok güzeldi yazı.. tebriği takdiri haddimizce hak ediyor fazlasıyla -
bence yani bmc..(çokkötü bir espriydi )affola ya hu..
black_sky
Ne şey etsek acaba;))
O şey tam da bir bunalım veya kelimelerin balkonundan sarkmasına izin vermek gibi. O şeyler üzerine konuşabiliriz eğer istersen
Mesela bir yolculuğun kendisi
Aynadaki yansıma
Çilek reçeli
Naftalin kokusu
Kadrajında hayatın ikilemi
Yalnizlık serüveni
Yalıtılmışlık
Ses bulaşması
Öykuler
Sonlar
Öyküler
Baslangıçlar
Bence boşuna degil bu yazı
Şey kelimesi yerine geçebilir birçok olgu
Tam da bıçak kesiği gibi olmaz o zaman
Yorulma olur mu
Çoğu -şey- anlamindan uzaklaştı bunu en iyi biz biliyoruz
Kendine iyi bak
Sevgilerimle...
black_sky
O şey bazen birçok şey bazen hiçbir sey giib ama yine de varlık gösteriyor.
Ama çoğu- şeyin - anlamından uzaklaştığını çok ama çok iyi biliyoruz...
Sevgiler benden eksik olmayın.
Sağlıcakla
Müsadenle yazıdan hareketle ,yazanı bir arkadaş bilerek,şunu söylemeliyim ki, insan akıl kalp ruh ekseninde dönen evrilen bir yapıda.
Biz ise bu üçlü ayağın birini kaydirdigimizda dengelerimiz algılarımız duyularımız tepkilerimiz...vb anında değişiyor.
O an farkediyoruz ki kabuk ve mana birbirinden sökülmekte..
Endişe ve panik...
Anlamsızlık yani ``sey`` lerin başladığı yer.
Herkes yaşıyor fakat siz durup önemsemiş ve mercek altına tutmuşsunuz.
Biraz yıpratsa da bilinçaltı ortalığı karıştırma ya devam ederken tam da bir yapılanma sürecidir.Hayirli olsun:))
Bir eşik daha atlayacaksınız.. Onun şeysileri bu... sancilari yani.
Sevgilerimle :))
black_sky
Evet öyle uzaktan bakıyordum bir süredir dedim biraz daha şey edeyim. Birçok kişi o şeylerle uğraşıyordur..ben de dedim fazla kaptırmadan en azindan bir şeyler yaparlar...
Ah o bilincalti zaten rahat durmaz yaramaz çocuk gibi..bence de o şeyin şeysidir başka bir şey degildir;)))
Sevgiler benden eksik olmayın.
Sağlıcakla
yürekten kutluyorum içselliğinde kendimi buldum devamı ile...sevgiyle kal
black_sky
O şey sonrası başka bir şey gibi mesela...
Sevgiler ve selamlar
Sağlıcakla kalin
Merhaba,
Güzel ve etkileyiciydi düşleminiz.... Meslek gereği olsa gerek ,aklıma demanslı hastalarım geldi,çoğunlukla suskunluğu tercih eden,bazen "şey"lere sığınan ,ama söz konusu olan uzak geçmiş olduğunda kelimeleri netleşip,cümlelere dönüşebilen,benim içim acıyarak sevdiğim sevgiliş hastalarımın halleri gözümün önünde canlandı... Çok geride bıraktıklarını,çok eskiden olanları,ilk gençliklerini neredeyse hiç unutmayan bu hastalar,sabah ne yediklerini unuturlar ve unuttuklarının da farkında olduğundan çoğu,utanırlar,boşlukları doldurmak için zaman zaman uydurma cevaplar verirler. Buna konfabulasyon denir. Şimdi soru sormak gerekirse şöyle soralım... Unuttuğunu da unutmak mı daha acıdır,unuttuğunun halen farkına varmak mı... Her ne kadar acı da olsa , ben unuttuğumu bilmek isterdim,en azından unutuşun yasını tutabileyim diye.... İnsan hissetmeden bir acıya dönüşüyor çünkü ne yazık ki...Yaşanmışlıklar ağırlık katıyor olsa gerek ki sözcüklere,bazen sadece şeylere dönüşüp,yere düşüyor olabilirler ,yer çekiminin etkisiyle...Dilsiz kalmak zor,Allah belleğimizi korusun....Sevdiklerimizi de. >Emeğinize sağlık... Sevgilerimle..
black_sky
Aslında yazarken bu şeyi anlayabilir miyim diye düşündüm... O kadar çok şey vardı ki okuyan hiçbir sey anlamayabilirdi.
Hayat içerisinde kaybolup gidince, bazı şeylerle başa çıkmak zorlaşinca, artık tahammül edemeyecek hale geldiğimizde kaçarız ya hani..sürekli unutmak için uğraşırız..ya da en basiti sürekli sinirli olmamak adına duymazdan görmezden geliriz...Bir süre sonra bu boşvermişlik bizi ele geçirir...cümlelerimizin anlamı kaybolur...miriltidan öteye gidemeyiz...olmadık yerde anlamsız şeyler söylerken buluruz kendimizi. Bir yere gidip konuk olduğunuz yete girerken hhosgeldin derken bulunca kendinizi ....sıkıntı olduğunu anlarsınız.....ama öyle geç kalınmıştır bazen düzeltecek bir şey kalmamıştır ortada. Artık elinizdeki tek şey hiçbir şeydir...
Sorduğunuz soru özellikle çok duraklardı beni....unuttuğumu unutmak mi yoksa hatırlamak mı...unutup hatırlayamadığım şeyler kalan aklı dengelerimi zorlarken belki kolaya kaçıp unuttuğumu bile unutsam daha iyi sanki diyesim geldi....
En acısı ise bu durumun sebebi yine kişinin kendisi maalesef...
Ben de umuyorum hatta bu yazı bunun içindir...şeylerden ibaret olmadan o setlerden kurtulmakta da fayda var.
Eksik olmayın değer kattınız yorumunuzla.
Sevgiler ve selamlar.
mimoza2023
black_sky
Anlamlı şeyler olur hayatınızda, anlamlı kişiler, anlamli sohbetler....kötü şeylerden uzak kalmanız dileğiyle...
Sevgiler benden çokça
black_sky
Sesin ezilecek kıvama gelmesi tamamen o şeyle ilgili...sorun o şey tam olarak nedir anlatmak pek mümkün değil....aslında herkes için o şey farklılaşabilir o yüzden başı sonu belli bir tarif koymadım...artık içimizde bizi i şeye dönüştüren neyse o olsun dedim;)))
Yazdıkça ben de bir şey oldum çıkamadım sanırım işin içinden;))
Sevgiler benden.
Sağlıcakla
black_sky
Saygılar ve selamlar
Sen ve Dünyevi'yi okuduğumda, beynimin bir bebek beyni kadar sade olduğuna kanaat getiriyorum:))) şaka bi yana; "şey" benim en sevdiğim kelimelerden biridir. Her ortama uyabilen başka kaç kelime ya da kavram var ki!:)
Ama senin bu "şey" biraz farklı olmuş. Tekrar tekrar okumam gerek ki hangi şeyden bahsettiğini belki daha iyi anlarım:)
Sevgimle çok...
black_sky
Artık burada bahsettiğim o şeyin sende ki hangi şeye denk geldiğini sen karar vereceksin...O şey öyle çok şeyi karşılıyor ki dedigin gibi...asıl sorun bir süre sonra asıl kelimelerin yerine bile şeyyy, hımmmm, bilmem ki gibi ifadeler yerleşince....işte sıkıntı o zaman başlıyor...
Bir şeyin mi var diye soranlara....hicbir şeyim yok ki demek kalıyor geriye...
Bu arada ben de neden böyle bir şey yazdim bilemedim;)))
Eksik olma dilerim hiç.
Biliyorsun " Varlığım, varlığına armağandır "
Sevgiler benden ...