- 621 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Diyet
Diyet öncesi:
Ne gelirse insana, üzüntüden geliyor.
Kalp damarımın biri tıkandığında henüz 23 yaşımdaydım. Damar sertliği ve damar tıkanıklığı vardı.
Yoğun depresyon, anksiyete ile mücade veriyordum.
Tedavi işe yaramıyordu, çünkü yaşadıklarımı ve bazı şeyleri değiştirme şansım yoktu.
Çaresizlik akabinde umutsuzluk ve üzüntü, tüm hastalıkların başı.
İlerleyen zamanlarda tabii bunları da yendim, hemde ilaç ile değil, inanç ile..
Güçlüydüm elhamdulillah
Şimdi kalkmış doktor bana kolestorolum yüksek diye tafra yapıyor. 23 yaşımdayken kolosterol mu vardı?
Elbette ki yoktu, kan değerlerimin hepsi normaldi. Yaşam değerlerim bozuktu
İnsanın hayatındaki bir çok şey, altüst olduğunda yaşam kalitesi de bozuluyor.
Moral çok mühim!
Yıllar önce doktorumun dediği bazı sözler.
“Hayat hiç kimsenin istediği gibi değil. Bunu kabullenmeyi öğreneceksin”
“Öfkeni biriktirme, sonra daha büyük patlamalar yaşarsın”
“ seni üzen herkesi ve herşeyi hayatından çıkar”
“ evliliğini sonlandırmadığın sürece iyileşemezsin”
(Ki öylede oldu. Çünkü sorunluydu..)
Maalesef ki öyleydi..
Üzüntü; sizi hasta etmekten başka bir işe yaramaz.
Düşmanlarınızı ve iblisi sevindirirsiniz ve kimsenin umurunda olmaz.
Bize bahşedilen bu hayatı hakkı ile idame ettirmemiz gerekiyor.
Hasta falan değilim sadece üzgünüm.
Hepsi bu!
Ama böyle giderse, doktorlar el birliği ile beni hasta edecekler..
Diyet sonrası:
Yaşım 50.
Bu yaşıma kadar diyet nedir bilmedim. Geçen yıl en son tartıldığımda 97’yi gördüm.
Uzun yıllardır raporluyum, kortizon alıyorum malum astım ilaçları..
Depresif hareketsiz, asosyal bi hayatta sürünce kilo verebilme ümidim kalmamıştı.
Açıkçası umurumda da değildi bu durum.
Bir gün bir şey oldu ve esnekliğimi kaybettiğimi farkettim.
Geçmişte sporcuydum, daha önce yaptığım bir çok hareketi yapamaz hale geldiğimi farkettim.
Panikledim
Ağustos ayıydı sanırım egzersizlere başladım.
Tabii doğal olarak form tutmaya ve kilo kaybetmeye de başladım.
Lakin yaşam tarzım hep aynıydı, bir kaç ay öncesine kadar.
Dahiliye doktorum beni diyetisyene yönlendirdi.
Diyetler hakkında hep olumsuz hikayeler dinlemiştim ama test etmek ve deneyimlemek istedim.
Tabii bunun yanı sıra yürüyüşte verdi diyetisyen. Günde bir saat, egzersizide gece yarım saat yapıyorum.
İstikrarlı bir şekilde diyeti uyguladım ve hala uyguluyorum. İşe yarayacağından emin olsaydım yıllardır bu kadar yükü taşımazdım.
Evet başardık
Doktorum hayretler içerisinde kaldı..ve size şu kadarını söylemeliyim ki, spor diyet ile birleşince mucize gibi sonuçlar alabiliyorsunuz.
Şu anki durumum 70
Hafifledim, rahat yuruyorum artık, ve nefes problemim kalmadı çok şükür.
Ayrıca diyet ramazanda da devam etti ve oruca inanılmaz bir şekilde katkı sagladı. Hiç zorlanmadım, aç kalmadım.
Kendi adıma imkansızı başarmış kadar mutluyum.
Sağlık muhim, moral dahada muhim.
Aynalara gülümsüyorum artık.
Benim gibi kilo sorunu olanlara tavsiyem...bir uzmana danışın, mutlaka.
Dilruba / 20 Mart 2018
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.