- 808 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnsan Konuşan Hayvan
Descartes’ e göre insan konuşan hayvandır. (hayvan, canlı anlamında.) Başka filozoflar insanı "düşünen, öğrenen, alışan varlık", şeklinde değişik açılardan anlatmak istemişlerdir. Her filozof insanın bir yeteneğine dikkat çekmiş olmaktadır.
Konuşma yeteneğimiz önemlidir. İlk çağdan itibaren insanların birbirleriyle iletişim kurmak için resim yapma vb. Farklı yöntemler geliştirdikleri malumdur. Dünyada mevcut dillerin nasıl oluştuğu konusu ise üzerinde düşünülmesi gereken bir konu olmuştur. Bu hususta hayvan seslerini taklit ederken bunca farklı dillerin oluşması, Tanrı’nın ilk insana eşyanın (şeylerin) isimlerini öğretmiş olması gibi görüşler mevcuttur.
Konuşma insana mahsus bir yetenek olup medeniyetlerin oluşmasında ayrı bir yeri vardır.
Bir insanın kişiliğini, nasıl biri olduğunu az çok konuşma tarzından çıkarabiliriz. Mesela her bir konuda ahkam yürütüyorsa ona’ ukala’ deriz. Bunun anlamı ise kendini akıllı zanneden biri olmasıdır. Bir başkası kelimeleri özenle seçiyor ve böylece dikkat çekmek istiyorsa ona ’entel’ deriz. Güzel konuşan kimselere hatip denmiştir. Şairler kelimelerle estetik duygulara hitap eden söz ustalarıdır. Şiir özel bir yetenek ve sanattır.
Seyit Ramazan Özer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.