- 512 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖZDEYİŞLERİM K/1-25
K/1-Hayat güçlüden yana olabilir ama ölüm tarafsızdır.
***
2-Birinin varlığıyla var olan, onun yokluğuyla da yok olur.
***
3-İnsanlar da fotoğraflara benzer, ne kadar büyütürsen, kalitesi o kadar düşer.
***
4-İçinde binlerce kötülük olduğu halde, kendini iyi zanneden kadar zayıf ve komik kimse yoktur.
***
5-Bazı kimselerin karekteri, karın örttükleri gibi sıcak ilişkilerde meydana çıkar.
***
6-Kimi insanların karakteri döviz kuru gibi her saat değişir.
***
7-Her kral soytarı ister ama karakter sahibi kimse krala dahi soytarı olmak istemez.
***
8-Saat ayarlandığı saatte zilini, bencil işi düştüğü saate kapını çalar.
***
9-Yaşamının yönetmeni sen ol ki, istediğine rol, istemediğine yol verebilesin.
***
10-Limon çayın rengini nasıl bozarsa, servette bazı insanların karekterini öyle bozar.
***
11-Arkadaşının mükemmel olması şart değil, sahte olmasın yeter.
***
12-Çocuklarımıza susmayı vazgeçmeyi değil, konuşmayı ve mücadele etmeyi öğretmeliyiz.
***
13-İslamiyete giriş kapısında kula kulluğa ve kulu kul edinmeye hayır yazar.
***
14-İnsanlar ay gibidir, kimseye göstermedikleri bir karanlık tarafları vardır.
***
15-Ön yargılı birine gerçekleri anlatmak, doğuştan köre renk anlatmaktan daha zordur.
***
16-Adam olmak bir gruba dahil olmak değil, bir duruşa sahip olmaktır.
***
17-Cesur söyler, korkak söylenir, namert kaçar.
***
18-Ayağı olan herkese yeryüzünde yürümek kolaydır. Önemli olan şerefiyle yürümektir.
***
19-Kıt akıllıların dili dizginsizdir. Dizginsiz dil de başa bela getirir.
***
20-Her toplumda karakteri çıkarlarına göre şekillenen zavallılar da vardır.
***
21-Aklın gıdası okumak, meyvesi ise düşünen ve sorgulayan bireydir.
***
22-Başım belaya girmesin, rahatım bozulmasın diyerek, hangi doğruyu sustuysanız o fiyata satıldınız demektir.
***
23-Yaşadıklarım benim sınavımdır. O anlarda bana nasıl davrandığınız da sizin sınavınızdır. Tersi de doğrudur.
***
24- Irkımız, dinimiz, fikrimiz bize kalmalı. Daima ortak kaygımız vatan olmalı.
***
25-Sevgi ve vicdan insanın içinde iki nehirdir. Debileri ne kadar yüksek olursa, o kadar az kir tutarlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.