- 431 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BABAANNECİĞİM ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN
Babaannemin evi çörek kokardı. Evin dışına dek o güzel çörek kokusu yayılır, komşular;
‘’¬- Hediye Hanım döktürmüşsün yine’’ diye söylenirlerdi.
Çörekten bize de bir pay düşer mi? diye bekleyen komşularına sıcak sıcak o çöreklerinden götürür, birde iki saat süren kapı sohbeti ederlerdi.
Sobamız çıtır çıtır yanardı. Üzerindeki kestaneler patlardı, birde demlenmiş çayımız olunca demeyin keyfimize.
Resim bölümü okuyordum o zamanlar, sık sık portre çizmem gerekirdi canım babaannem saatlerce otururdu karşımda, model olurdu bana… Hiç sesi de çıkmazdı bu arada!
İsmimi ‘’EYLEM’ ’koymak istemiş ama izin vermemişler, öyle isim mi? Olur’ diye! Neden olmazmış? Ebe kız, Dur hanim, Sıddık oluyor da, Satılmış oluyor da neden Eylem’ olmuyor dedim ve kendi eylemimi yaptım, bende artık ismimi soranlara ‘’Eylem Serap’ ’diyorum. Bu da bizim devrimimiz olsun Babaannem, söz bir çocuğum daha olursa ilerde ona da Devrim ’ismini koyarım.
Beş altı saat süren çizimlerimden sonra yorulan Babaanneme yaptığım tek şey;
Bol köpüklü bir Türk kahvesi olurdu, tabi kahve bahane fal bakardık kendimizce.
Falımda hep tosbağa çıkardı, kuş çıkardı ben ne umutlarla o fala baktırırdım ama o hep hayvan isimleri sayardı, e gençlik işte!
İlk aşklar, o zaman bizimle çıkmak isteyen kasıntı erkekler nedense hiç çıkmazdı.
Canım Babaannem onunla oyuncaklar yapardık. Okul kermeslerinde en çok benim oyuncaklarım satılırdı. Eee’ sihirli parmakları vardı, on elinde on marifeti.
Bu arada terziydi kendisi okumayı da sonradan öğrenmişti. Bazen onun içindeki azmin bende olduğunu görüyorum.
Televizyonun karşısına geçer alt yazıları okumaya çalışırdı;
-‘’S’ ile E, olur Se. B’ ile A, olur Ba…’’derdi. Öyle öyle okumayı sökmüştü. Zamanında köyünde muhtarlık bile yapmıştı ama isimlerin başına I ve İ takısı takmaktan hiç vazgeçmemişti.( I’RIZA, İ’LİMON)’Diye…
Diktiği o güzel elbiselerini Zeki Müren bile giymişti. Zeki Müren’in Dedeme hediye ettiği Ut ve duvar kilimine de gözü gibi bakardı. Dedem’ dedim ya rahmetli Dedemi de hiç görmedim ben. Babam sekiz yaşındayken rahmetli olmuş.
Benim kaderimde babaanneme benzemiş ya!
Dedeme âşık bir kadınmış onun ölümü ile ağır depresyonlar yaşamış ve günlerce mezarının başından ayrılmamış…
Lise arkadaşlarım aradı Babaannemin anneler gününü kutlamak için, ne güzel yıllar geçmesine rağmen hala hatırlanmak, sevilebilmek.
Tüm sınıfa kekler, kurabiyeler yaparsa! O kış günleri tarhana çorbası ile içimizi ısıtır ve Babaanne fıkraları anlatırsa tabi ki unutmazlar ‘ Süper Hediye Teyzelerini!
Süper Babaanneyi…
Süper Hediye Annelerini…
Dedeciğim, Babaanneciğim sizleri asla unutmayacağım, mekânınız cennet kabriniz nur dolsun.
ANNELER GÜNÜN KUTLU OLSUN, ÇİÇEK KOKULUM ‘’ FREZYA’’ KOKULUM…
FREZYA
Ah be frezya …
Sende ben gibisin
Narin ve duygulu .
Baharı müjdelersin
Doğduğum günü
Sabahları seninle uyanırdım
Ta lise yıllarından beri
Babaannem başucuma koyardı,
Ondan seni bir başka sevişim
Ah be frezya…
Sende ben gibisin
Narin ve mis kokulu
Derin ve duygulu
Serap Kaya
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.