- 620 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Bir anneler günü hikayesi
Sabah kalktı evini güzel süpürdü ,sandukadan çıkardı bayramlık dantelleri... Bugün bayram değildi belki ama evlatları gelirse bayram olacaktı Hafize annenin.
Mutfağa gitti emekli maaşından ayırdığı parasıyla evlatlarının en sevdikleri yemeği hazırladı.
Sonra dolaptan gül suyunu çıkardı eline ,yüzüne birazda üstüne başına sürdü çocukları gelince mis gibi kokmak için...
Kapı çaldı sevincli bir heyecanla koştu kapıyı acti gelen üst komşunun yaramaz oğlu Aybars’tı.
_Ver elini öpeyim Hafıza anne sen benim ikinci annem sayılırsın dedi.
Gülümsedi Hafize anne sarıldı Aybars’a yanaklarını okşadı.Mutfaktan getirdiği lokumları bir mendile sarıp verdi ona ..Aybarsın al yanakları nevaleyi kapmanin mutluluğuyla daha bir kızardı..
_Hoscakal Hafıza anne görüşürüz dedi Aybars sonrada merdivenlerden yukarı koşarak çıktı .
Biraz sonra kapı çaldı yine heyecanla kapıyı açtı..
Ellerinde çiçeklerle genç delikanlı;
_ Hafize Sultan sizmisiniz? dedi
_Evet benim dedi Hafize anne
_Suraya bir imza çiçek siparişiniz var dedi çiçekleri getiren genç delikanlı
Hafize anne çiçekleri aldı içeri gitti..Üstündeki notu okudu notu küçük kızından geliyordu
_Anneler günün kutlu olsun annem yazıyordu.
Önce mutlu oldu sonrada kalbi hüzünlendi Hafize Teyzenin demek bu anneler gününde yine gelemiyecekti küçük kızı belkide kendi vicdanını susturmak için göndermişti bu çiçekleri.
Oğlu zaten küstü geçenlerde gelini annen herşeye karışıyor diye şikayet ettiğinden gönül koymuştu annesine.
Düşündü ilk kucağına aldığı anları,sonra nice uykusuz geceleri,emeklerini gözünden iki yaş damladı.
Olsun yerinde mutlu huzurlu olsunlar da razıyım onların hasretine dedi..
Duvardaki resme baktı gördünmü efendi gelmediler kaldık yine başbaşa napalim o kadarda yemek yapmıştık ya neyse dedi Kısmet değilmiş dedi içi buruk..
Sofrayı hazırladı tam oturacakken zil çaldı.Haylaz Aybars geldi heralde kerata lokum kaldı mı? diye sormaya gelmiştir yine diye tebessüm etti..
Kapıyı açtı, kızı oğlu torunları kapidaydi..Ne yapacağıni şaşırdı sevincinden.
_Kizi gülümsedi ne o yoksa bizi içeri almiyacakmisin dedi anne
_Ne demek evladım beklemiyordum girin içeri dedi sofra hazırlıyorum bende dedi..
Duvardaki resmin yanına geldi..
Fısıltıyla;
_Gördünmü efendi unutmadılar annelerini bugün benim bayramım boşuna çıkarmadım sandukadan bayramlik dantelleri dedi mutlu mutlu..
O gün kaşık çatal sesleri birbirine karışırken çok mutluydu Hafize anne...Ailesinin yaninda olduğu bu günde mutlulugu en derinden hissediyordu.
Ne kolaydı aslında bir anneyi mutlu etmek.Biz kolay şeylerden mutlu olmayı unutmuşken onlar bizim mutluluğumuzla mutlu oluyorlar.Samimi içten bir gülüş,bir sarılış, bir öpücük yetiyor bile onlara.
Bir ayetler zinciri takılı aklıma...
Biz insana, Anne babasına güzel davranmasını tavsiye ettik. Çünkü Annesi onu zorlukla taşıdı ve zorlukla doğurdu..
(Ahkaf ayet 15)
Biz insana Anne babasına güzel davranmasını tavsiye ettik. Çünkü Annesi onu vah üstüne vah çekerek taşıdı..
(Lokman ayet 14)
Tüm annelerin hem anne hem baba olan annelerin günü kutlu olsun🙏💙🌹
YORUMLAR
Bir gün huzur evine gitmistim
Ordaki insanlara baktım öylece kimbilir ne hikayeleri vardı
Kimi mecburiyetten kimi evlatları yüzünden ordaydı besbelli
Allah herkese hayırlı evlat nasip etsin
Onlar bizim geleceğimiz
Bizimde yaşlılarımıza iyi bakmamız lazım ki gelecek nesillere örnek olalım
Güzel bir yazı kaleminize sağlık
Nevin Aktekin Gülfırat
Keşke dediğin gibi daha güzel örnek olabilirlerdi..
sonsuz Sevgilerimle mutlu geceler ☕🥀🐞