- 480 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Silindi
Günümüzde insanlarda olan islama aykırı davranışlardan biride dinde yenilik yapmak ya da bidattir. Bu bidatçiler genel olarak islamın çağın gereksinimlerine uymayıp geri kaldığını ve bu yüzden islamın yeniden yorumlanması gerektiğini söylerler. Yani bir nevi aklı rehber edinerek aklının ermediği şeye saçma diyerek yeni anlamlar üretir.
Bu kişilerin hepsinde ortak olan aklı savunmalarıdır. Lakin islamın da akla önem verdiğini bilmezler. Peygamber efendimiz " İlim olan yerde müslümanlık vardır, ilim olmayan yerde müslümanlık yoktur." diye buyurmuştur. Dahası Tefekkür vardır. İslamın akla verdiği önemi çoğaltabiliriz. Bunların aklı savunmalarındaki asıl amaç İslamı felsefi bir akım haline dönüştürmektir. Allah ın varlığını, ahiretin varlığını , mucizelerin olanaklığını vb akılla tespit etmek isterler. Lakin felsefeciler de bu tuzağa düşmüştür. İnsan aklı sınırlıdır , insan aklının eremeyeceği şeyi bilemez. Zaten dinin inançlarını kabul ettiysen şüphelerini ortadan kaldırıp dininin hükümlerini tamamen kabul etmen gerekir. Yoksa dini felsefe gibi yorumlarsan dinin önemi kalmaz.
Başka bir ortak özellik ise fıkıh alimlerini, müctehidleri veya mezhepleri gereksiz görmeleridir. Lakin bu alimlerin İslam da bir mihenk taşı kadar önemli olduğunu da bilmezler. Onlara göre Kuran ve hadis ayetleri onlara yetmektedir. Onlar mezhep ve islam alimlerinin yollarını irtica sayarlar. İslam alimlerini ki bunlar islamı detaylıca araştırıp hayatını fıkıh ve şeriatı bulmaya adayanları, iki cümleyle kötülemeye kalkarlar. Haddini bilmez bu kişilerin işlerini geleni söylemeyi tercih ettikleri apaçıktır. Demem o ki mezhepsizlik, insanı imansızlık ve dinsizliğe kadar götürür. Hatta islam alimleri, mezhepler ve fıkıh kitapları İslamiyeti koruyan sağlam birer kaledir. Amaa tabiki de ne idüğü belirsiz kişilerin, bozuk yolda olanların mezhep ve tarikatları da İslamla bağdaştırılmaması gerekir. Yani kılavuzu karga olanın burnu .oktan kurtulmaz .
Bidat İslama aykırıdır çünkü herkes dini istediği gibi yorumlarsa insan sayısı kadar itikat ,inanç ortaya çıkacaktır. Sonunda da din diye bir şey kalmayacaktır. İnsanlar bilerek veya bilmeyerek bidat yapmaya çalışabilir ki biz bu kişileri gördüğümüzde onları uyarıp şeriata yani islam hukukuna göre davranmasını söylemeliyiz. Kuranın ve ehli sünnetin yolunda inançlarımızı, amellerimizi sağlamlaştırmalıyız. Ki bu bidat yapmak isteyenlerin çoğunda temel dini bilgileri zayıf olduğundan rehavet yolunu seçerler...