- 335 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sağlıklı Yaşama Sanatı
Yaşamayı bir sanat gibi görebiliriz. Evrende gözlemlediğimiz mükemmel ahenk, düzen ve ölçü hayatımıza yansımalı. Her anımız, her adımımız itinalı, hesaplı, dikkatli, bilinçli olursa bütün bunların faydalı sonuçlarıyla karşılaşırız. Aksi halde zarara, hüsrana uğrayanlardan oluruz.
Sabahın serinliğine horoz sesleri karışıyor.Hiç düşünmez miyiz ki bu horozlar kendini ne ile görevli sayıyor?
Bugün bir yakınımızı hakka uğurlayacağız. Üzerine güneş doğmuş olan her şeyin fani, geçici olduğunu düşünmez miyiz? Kime yar oldu,kime kaldı bu dünya?
Veli Ağam, ortalama bir insan ömründen daha çok yaşadı. Onu en son bir ay kadar önce hastanede ziyaret etmiştim.Tıpkı bir bebek gibi,eşi ona yemek yediriyordu. Şeker hastalığı nedeniyle oldukça zayıflamış haldeydi.Güzel insandı.Fakat diyet yapmazdı.
"Doktorlar ne bilir? " derdi.
Tabi günden güne hali kötüye gitti. Allah rahmet eylesin.
Her şeyin başı sağlık, denmiştir. Bu sözü çok kullansak bile gereğini ne kadar yapıyoruz? Bir çoğumuz sağlıklı beslenmeyi, düzenli spor yapmayı - hatta hareket etmeyi - stresten ve zararlı alışkanlıklardan korunmayı ihmal etmekteyiz.Haliyle hastanelerin genellikle dolu olması boşuna değil.Kaliteli bir hayat sürmek için çabalamıyoruz.
Bir hadiste, insanların çoğunun kıymetini bilmedikleri iki nimet olduğundan bahsediliyor. Bunlar sağlık ve boş zamandır. Allah sonumuzu hayretsin.Bizi yaşlılığımızda kimseye muhtaç etmesin.
Sevdiklerimiz ansızın birer birer toprağa, aslına rücu ettiler.“Her ölüm,erken ölümdür.” demiş, Cemal Süreyya. İstemesek de bundan kaçış olmadığını ne güzel anlatmış.Şiirin gücü bu. Ailenin, dostlarımızın yerlerini kimse dolduramıyor. Yanlışlarımızı,sorumsuz davranışlarımızı olgunlukla,hoş görüyle karşıladı onlar.Daima yardım, iyilik, fedakarlık gördük onlardan.İnsan ailesi olmadan neyi başarır, nasıl yaşar?Balıkların suya ihtiyacı neyse, çocukların normal bir aile ortamında sevgiyi, merhameti, insanlığı tatması aynı şeydir.
Bence akıllı insanlar sağlıklı yaşama sanatını bilirler.Bir düşünürün belirttiği gibi hastalıklı olanlar ihtiyar,sağlıklı olanlar genç demektir.
Dolu dolu yaşayabilmişsek,anlamlı eserler ve izler bırakabilmişsek arkamızda,değmiştir yaşadığımıza. Zaman bizi harap etmeden sorumluluklarımızın bilincinde bir hayat sürmeye çabalarsak, doğru tercih yapmışız demektir.Doğruluğun iyiliğe götürdüğünü fark etmiş olmalıyız.
Bundan sonra çocuklar için gayretimiz ve hayallerimiz.Onların iyi insan olarak yetiştirilmesinin güçlüğünü yaşayıp görüyoruz.Ana-Baba hakkını daha iyi kavrıyoruz.
Seyit Ramazan Özer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.