ESKİ RAMAZAN AYLARINA ÖZLEM
ESKİ RAMAZAN AYLARINA ÖZLEM
Ben Ramazan ayına ayrı bir özlem çekerim ve Ramazan Ayının gelmesini çok isterim hemen, Çünkü Ramazan Ayında ben ve bütün insanlar huzura kavuşur manevi doyumsuzluk manevi doyuma ve huzara ulaşır . Bana göre Ramazan ayı huzur bereket ayıdır, sabretme ayıdır. şükür etme ayıdır, tok insanın aç olan insanı anlama ayıdır. Bana göre ...
Ramazan Ayıla ilgili ben 3 konu üzerinde durmak istiyorum. Eski ramazan ayına özlem Eğlence kültürüne cevrilmesi Ramazan Aynın , Amacının dışında yaşatılması ...
Oruçlu insanların orucun sorumluluklarını yerine getirmedikleri gibi orucla halleriyle girdikleri tip ve davranışlar dengesizlik benim ramazanlara özlemimi percinlemektedir. Ramazan ayı eski ramazan ayı yaşatılmıyor yaşanmıyor. Toplumda genelde yaşlılar Ramazan ayına daha çok değer veriyor , birde gelenek ve kültürüne bağlı olan ramazan ayına değer veriyor buda Ailedeki eğitim ile alakalı oluyor. Toplum genelde yaşlıden oluşuyor. gecen sene ve daha önceki yıllarda Ramazan ayında kaybetiğimiz dedelerimiz, ninelerimiz, hatta büyüklerimiz olmuştur mutlaka ! üzüçü bir kayıptır. onlarla geçirdiğimiz ramazanlar mutlaka daha güzeldi ve daha çok anlamlıydı tabiki ! Onlarla geçirdiğimiz Ramazan aını ve Ramazan çoşkularını daha çok özleyceğiz...
Ramazan ayı Bence huzur ve şükür , sabır bereket ayı olmaktan manevi yönden madi yöne doğru yansımaya başladı. buda beni çok üzüyor. Ramazan ayın’da daha çok kargaşa ve gürültülü ortama ulaşıyor. Belediyelerin kurdukları iftar cadırlarda beklemeler uzun kuyruklar manevi yönden maddi yöne doğru kayıyor. insanlar bu sayede sabırsız ve mutsuz oluyorlar. Eyüp Sultan ve Sultan Ahmet te bulunan iftar cadırlarına ihtiyacı olan insanlar gitmiyor bence ! çogu zengin olan ve evde yemek pişirmek istemeyen bayanlar 30 gün rahat etmek için vakir insanın hakkına el koyuyorlar bildikleri halde bunu yapıyorlar bana göre !
tuhaf ! bazıları ise işten çıkıp oruçlu ve oruçsuz olan insanlar hemen iftar cadırlarına gidiyorlar buda bana saçma geliyor aslında kalabalıktan dolayı fakir ve ihtiyacı olan insanlar ne yazıkki bu tür ortamlara giremiyorlar, buda bence çok kötü durumdur !
Benim manevi olan abim Akın dindar Annesi erzaklarını verir Eyüp Sultan Camisine gittiklerini ve huzurla sevinçle ibadetlerini yaptıklarını söyledi şimdi ise kalabalıktan ve gürültüden ver kargaşıdan başka diğil bana göre iftar cadırlarının önünde bekleyen insanlar akşam fakti oluncaya namaz kılarak ve ibadetlerini yaparak geçirseler daha mantıklı olur bence ! Ramazan Adı altındaki etkinliklere harcanan paralar misafirlerin ağırlanmaları epeyce pahalı oluyor onun yerine vakirlerin listeleri çıkarısa muhtarlıktan ve verilse kimin vakir ve kimin zengin olduğu araştırılsa vakirlere, kimsesiz olanlara ayrıca sahil yolları tem yolları iftara daha çok hemen ulaşacak yardımlar keşke böyle yapılsa ! sahil yolları ve tem yolları iftar yaklaştıkca evlerine yetişme telaşığıylada zorluk çekiyor bence ! kalabalık şehirlerde trafik çok kötü ve zor oluyor halbuki iftar olmadan 2 saat önce çıkarsa işveren memurlarını böyle sorunlar yaşanmıyacak ama nerde o günler...
Sizlere benim çocukluğumdaki ramazan aylarını anlatmak istiyorum ... Benim çocukluğumda Ramazan ayı çok güzel gecerdi benim için anlam taşırdı. Ben ilk oruç tutmaya 8 yaşında başladım namaz kılmaya da aynı yaşta başladım. Kardeşimde benden 4 yaş küçüktü 4 yaşındaydı oda benle kalkardı ben ne yaparsam aynısı yapardı beni örnek alırdı .
ilk teravilere gidişim hep 8 yaşında oldu . bazen tam gün bazende yarım gün tutardım orucu ama genede tutmaya calışırdım. ve tutardım ilk Sahura Kalkışımı unatamıyorum çok heycanlıydım, saat 3 te kahtım hemen uyandım ev halkı ayaklanmıştı ben de çok şaşırmıştım acaba bu saate niye kahtılar diye sordum kendime ? daha sonra Annemin yanına gittim ve Annem kızım ne oldu neden kahtın dedi. Ben ramazandavulcusunun caldığı davul sesiyle ramazan manisiyle uyandım babamın babanamin ve dedemin uyadığını halamların uyadığını gördüm merak ettim dedim. Anneme sordum annne niçin kahtın dedim bu saate Annem ramazan ayı bu kızım sahur ve iftara kalkılır bu ayda akşama kadar oruç tutulur dedi ben de tutucam dedim. Annem ilk başta sen dayanamazsın dedi , daha küçüksün dedi, sonra büyüdüğün zaman tutarsın dedi, ama ben ısarlıydım oruç tutma konusunda ve annem ikna oldu tamam kızım dedi Oruç tutabilirsin dedi . ve ben sahura kalktım anneme yardım ettim . Ramazan davulcusunun sesini uzaktan geliyordu ben meraklanıyordum. Herkes sofraya oturdu . Sabah Ezanı okuncaya kadar Ailece sofrada yemekler yedik. daha sonra Büyükler ibadetlerini yaptıktan sonra yatılar bende ibadetlerimi yaptım ve yattm. Ben ve herkez oruçluydu akşama kadar akşam olmuştu hemen ve 1 gün oruç tutmuştum çok sevinçliydim, daha sonra iftar vakti gelmişti. Anneme yardım etmek için mutfağa gittim, sofrayı beraber kurduk, annemle babam işten geldi ve büyüklerle sofraya oturduk akşam ezanın okunmasını bekledik ve ezan okunurken ben heycanlı ve mutluydum. ilk gün orucu akşam ezanıyla tamamladıktan sonra orucumu açtım ve daha sonra yemek yemeye başladık ve ailem çok mutluyduk , Akşam yemeğini yedikten sonra sofrayı toparladıktan sonra ben babanem ve kardeşim Teravih namazı kılmak için camiye gitmek için evden çıkardık. Fatih Camisinde Teravih namazı kıldık çok güzel o gün ve diğer günler artık hep tutıyordum sahur , iftar ,Teravih vaktinin gelmesini sabırsızlıkla bekliyordum her gün ...
Son söz olarak Ramazan Ayı bana göre manevi bir ay olmalidır ( huzur, mutluluk ve sabır ayıdır ) manevihayat maddi hayata dönmelidir herkez ramazan ayını huzurlu geçirmelidir. Zengin olan insan vakirlere daha çok yardım etmelidir.
Ben eski ramazanları özlüyorum ailemden büyüklerimi kaybetim kardeşimi kaybettim . onlarla geçirdim ramazanları arıyorum fakat genede Ramazan ayında oruç tutmak bana ayrı mutluluk veriyor. vakirlere ve ihtiyaç sahibi olan insanlara yardım etmek çok mutluluk duyorum. yalnız Ramazan ayında diğil her zaman insanlar birbirlerine yardım etmeli ve saygılı olmalı ve birbirimizi sevmeliyiz bana göre !
Zeynep Didem Gezgin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.