- 504 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
fol,folluk,yumurta,tavuk
fol yok yumurta yok derler.
derler ya hani işte oradan aklıma geldi bende yazayım dedim .kendimce bulduğum masala benzer bir yazı maksat fikir trafiği ne kadar beğenirsiniz bilemem.
--------dünyasını yaşamış hayatta bir çok şey yaşamış,suyunu taşımış değirmenini döndürmüş ununu eleyip eleğini tavana asmış bir köşeye çekilmiş içinde marul soğan bir kaç çeşit ekili genişce bahçesi olan , kendine yeterince tavuğu olan iki göz oda genişçe bir sofası olan evde yanlız bir ihtiyar yaşarmış.
bu ihtiyar bahçesinde yetiştirdiklerini,tavuklarının yumurtalarını hemen hemen hergün toplar satar eve dönüşünde
kazandığı parasının bir kısmı ile tavuklara yem alır geri ye kalanı ile içeceği şarabını yiyecek nevalesini alır evine döner parası kalırsa bir köşeye koyar böyle yaşar gidermiş.
sattıklarından kazandığı ancak aldıklarını karşılar kimi azıcık artar kimi yetmez borç yazdırırmış.
zaman zaman başka yerlerde yaşayan arkadaşlarına ziyarete gider muhabbet eski günleri yad ederler bir gece kalır evine döner yaşamasına devam edermiş.tabi arkadaşları gençlik aakranları da ehşi keyif yaşarmış.
----------------yine bir gün arkadaşına ziyaretten dömüş o gün ne kadar alış veriş ettiyse yazdırmak mecburiyetinde kalmış.arkadaşında muhabet biraz umulandan fazla harcamasının sonucu parasız kalmış.tavukların yeminide yazdırmış.ertesi gün toplayacağı sebze ve yumurtaların parası ile bir kısmını kaparım umudu ile alış verişini yapmış.
gün doğduğunda sebzesini toplamış yumurtaları toplarken bakmış yumurta lar az kimitavuklar yumurtlamamış her gün fol olarak bıraktığı yumurtalarıda bırakmamış.yine gitmiş nekadar da olsa daha öncekinden topladıkları azmış.
alışverişini yapmış fakat bocundan hiç ödeyememiş tavukların yemini ve aldığı nevalelerin bir kısmını borç olarak yazdırmış. evine dönmüş yemek vakti yaklaştığı için sofrasını hazırlarken başka yerlerde yaşayan iki arkadaşı misafir gelmiş. hemen buyur etmiş onlara siz sofrayı kurun ben nevale alayım diyerek gitmiş aldıklarını yazdırmış dönmüş.
ogece eglenmişler eski günler anlatılmış hoş muhabet ertesi gün kalkmış sebzeleri toplamış yurtaları sepete koymuş fol dahi bırakmaksızın almış .arkadaşlarına siz kahvaltınızı yapın gelirsiniz demiş evden ayrılmış.
akşam misafirleri ile eve dönerken nevaleyi almış fakat baya bir borç yazdırmak durumunda kalmış .ertesi gün misafirleri gitiğinde bakmış folluklarda kiminde yumurta yok kiminde eksik.
yine hepsini toparlamış folda bırakmamış mallarını satmış ama ne alacağı nevaleyi karşılamış nede boç ödeye bilmiş biradaha borç yapmış.
aksilik bu ya bu sefere bir tanrı misafiri gelmiş ne yapsın misafir içki içmesede doyurmak gerek tavuklardan kesmiş o akşamıda atlatmış misafire yanına azık koymuş bir tane de tavuk pişirmiş torbasına koymuş .
daha ertesi gün kümese girdiğinde ne görsün folluklarda yumurta yok olanlarda dabir iki tane ,düşünmüş kendi kendine yem almadın yem vermedin folluklardan follarıda aldın fol bırakmadın tavuklar bulabildiklerinle bukadar diye söylenmiş.
dönmüş tavuklarar yalvarmaya başlamış yumurtlayın ertesi gün fol bırakacağım yem alacağım demiş .ertesi gün bakmış folluklarda yumurta az tavuklar kimi başka yelere yumrtlamış yumurtalarını saklamış ihtiyar gene fol bırakmadan yumurtaları toplamış gelirken yumurtaya benzer taş bulmuş folluklara koymak için yem dersen almış afakat yem tadımlık tavukları doyurmamış.
ertesi gün bakmış yine tavuklar yumurtlamamış bu sefer yalvarmaya başlamış canım tavuklarım güzel tavuklarım yumurtlarsanız fol koyacağım bolca yem vereceğim demiş ertesi günü beklemeye başlamış.
--------------------başlarken yazmıştık ya -fol yok yumurta yok-diye
fol: tavuğun istenilen yere yumurtlaması için konan yumurta veya benzer şey.
folluk: tavuğun yumurtlaması için yapılmış yer.
koronalı şu günlerde tüm dünyada tedbirler alınmakta bizde de tedbirler alınmak sureti ile mücadelebaşlatıldı.
mücadele kapsamında bağışlar yapılmaya teşvik edilmeye başlandı .
fakat yapılan bağışlar hep maaşım dan beş yüz lira,bir aylık maaşımı,ikiki aylık maaşımı,maaşımdan yüzlira ,üç yüzlira,maaşımın yarısını bağışladım diye neden acaba nakit yardım edilmiyor.
sonra bu alacakları maaş nereden gelecek .
her neyse bizim ihtiyar ne yaıpıyor dersiniz ?
ihtiyar yalvarmaya devam ediyormuş ve evde dokuz doğuruyormuş nedenm i çünki iiçki yem borçları yükselmiş birde kümese bakarmış ve söylenirmiş kendi kendine;
---fol var folluk var tavuk var- der neden!! yumurta yok diye sorarmış kendine.
------------------------------sevgilerimle...
------refik pelvan...