- 891 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Boşanma ve Kadın Cinayetleri
İnsan kılıklı mahluklar cinayetlere devam ediyor.Allah’ın verdiği canı ancak Allah alır/almalıdır. Cinayet konusunda makul,geçerli hiç bir sebep ve açıklama olamaz.
Toplumumuzda boşananların sayısının arttığına dair haberler malumumuzdur. Bununla ilgili etrafımızda şahit olduğumuz olaylar da vardır. TÜİK açıklamalarına göre geçen yıl boşananların sayısı bir önceki yıla göre yüzde 10,9 artarak 128 binden 142 bine çıkmış:
"Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) 2018 yılı evlenme ve boşanma istatistiklerini açıkladı. Evlenen çiftlerin sayısı 2017 yılında 569 bin 459 iken 2018 yılında yüzde 2,9 azalarak 553 bin 202 oldu. Kaba evlenme hızı binde 6,8 olarak gerçekleşti. Boşanan çiftlerin sayısı 2017 yılında 128 bin 411 iken 2018 yılında yüzde 10,9 artarak 142 bin 448 oldu." (1)
Şuna benzer haberleri de son zamanlarda çokça görür olduk: "Filan ilde filan kişi, ayrılmak isteyen eşini/ sevgilisini öldürdü.(2)" Bu tür haberler, içimizde ruh hastalarının çok olduğunun delaletidir. Menfur kadın cinayetlerini cinsiyet açısından değerlendirmek bizi doğru sonuçlara götürmez. Bu durum toplumsal yapımızın değişmesi, aile işlevinin bozulması ve bireylerin ahlaki erdemlere ilgisiz kalmalarının bir sonucu olmalıdır.
İdam cezasının kaldırılmış olmasının, toplumumuzda cinayetlerin artmasında vebali olabileceğini kabul etmek gerekir. Zira haksız yere bir insanı öldürmenin cezai müeyyidesi caydırıcı değildir. “Cana can,dişe diş,göze göz..." yani kısas adaletli bir cezalandırmadır.
Çiftlerin evlenme gibi boşanmaları da hak ve özgürlükler kapsamında olmakla birlikte,” ne var bunda?” denilemez. Asıl mesele boşananların sayısının neden sürekli artış eğiliminde olduğu, insanların anlaşamama nedenleri ve bu konularda neler yapılabileceğidir.
Boşanmaların hoş bir şey olmadığı bir hadiste şöyle ifade edilir: "Allah’ın sevmediği tek helal boşanmadır.” Evlilik uzun, meşakkatli bir süreci kapsıyor. Hal böyleyken günümüz gençleri bir anda boşanmaya karar verebiliyorlar. Varsa, boşanan çiftlerin çocukları da boşanmadan olumsuz etkileniyor, ruhsal rahatsızlıklar başlıyor. Parçalanmış aile çocukları okullarda başarısız oluyor veya kanunen yasak işlere meylediyorlar.
Evlilikte iki tarafın karşılıklı anlayış, saygı ve fedakârlık göstermeleri gerekiyor. Psikologların ifadesiyle, farklılıklara rağmen eşlerin ortak karar alabilmeleri evliliğin temel kuralını oluşturuyor:
"Sağlıklı bir ilişki için kişinin karşısındakini kendisinden ayrı bir birey olarak görüp onun duygu ve düşüncelerini anlamaya çalışması gerekir. " (3)
Barış dini İslam’ın da evlilik ve insanlar arası davranışlar ile erkek ve kadınların sorumluluk bilinciyle davranmaları konusunda birçok tavsiyeleri vardır. Konuyla ilgili hadisi şerifler yol gösterici niteliktedir:(4)
"Kadınlar hakkında Allah’tan korkun. Çünkü siz, anlan Allah’ın emaneti olarak aldınız ve Allah’ın adıyla (nikâh kıyıp) anlan kendinize helal kıldınız." (Müslim, Hac, 147)
"Mümin bir kimse, eşine karşı nefret beslemesin. Çünkü onun bazı huylarından hoşlanmasa da hoşlandığı başka huyları mutlaka vardır." (Müslim, Rada’, 61)
"Bakmakla yükümlü olduğu kimseleri ihmal etmesi, kişiye günah olarak yeter." (Ebu Davut, Zekât, 45)
İslam, mensuplarının daima erdemli olmasını, adaletten ayrılmamasını önemseyen bir dindir. Bizler yüce dinimizin emir ve yasaklarına uyuduğumuz oranda huzurlu, müreffeh, mutlu bir toplum oluşturabilir. Aksi halde ailelerimize başlayan anlaşmazlıklar, kavgalar ve haksızlıklar birer toplumsal fitne ve kargaşa olarak karşımıza çıkar.
KAYNAK
(1) Anadolu Ajansı
(2) Cinayet Haberleri
*Ankara’nın Çankaya ilçesinde bir kişi 6 yıl önce boşandığı eski eşini çocuklarının yanında bıçakladı. Bu sırada olay yerine gelen polis ekipleri, vatandaşları güçlükle sakinleştirdi.sabah com.tr 18.9.1
*Adana’da Sebahattin Narin (25), kavga ettiği Abdülkadir S. tarafından av tüfeğiyle başından vurularak öldürüldü.17. 9.19 DHA
*Adana’da cinayet dedektifleri, 13 yıl önce çöplükte yakılmış halde bulunan cesedin, karısı ve sevgilisi tarafından 8 yerinden bıçaklanarak öldürüldükten sonra yakılan İbrahim Vural’a ait olduğunu ortaya çıkardı. 16.9.19 İHA
*Antalya’da bir kadın boşanmak istediği eşinin saldırısına uğradı, 15 yerinden bıçaklandı. Manisa’da da 18 yaşındaki bir genç kız evinde ölü bulundu.14. 9.19 CNN Türk
*Sancaktepe’de annesi Neslihan Torunoğlu’nu öldürdüğü gerekçesiyle gözaltına alınan Cihan Torunoğlu ile Ferdi Şenel, “Kasten adam öldürmek" suçundan tutuklandılar. 13.9.19 DHA
*Ataşehir’de taksici Aziz Kahraman’ın aracına binen müşterileri tarafından dövülerek öldürülmesi olayına ait görüntüler ortaya çıktı.
11.9.19.CNN Türk
*Eskişehir’de dün evinde ölü bulunan kadının katil zanlısı olduğu iddiasıyla gözaltına alınan zanlı tutuklandı.14. 9.19 AA
*Amasya’da pompalı tüfekle vurulan köy muhtarı, hayatını kaybetti.
*Saraycık köyünde, kullandığı traktörle seyir halindeki köy muhtarı Turan Aktaş’a (65) S.B. tarafından pompalı tüfekle ateş edildi. YeniAkit, 2019,09,2
(3) Nevzat Tarhan, Âile Okulu
(4) Kırk Hadiste Aile
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.