Ramazan’da Nereden Bu Aya Geldik Ve Nereye Gidiyoruz Diye Düşünelim
Koronayı konuşurken, onunla yatıp kalkarken, sokağa çıkma kısıtlamaları ile tedbir alınırken, üstelikte neredeyse bu felaketin tepe noktasına yaklaşırken Ramazan ayı geldi… İslam’da kutsal aylardan üçü Recep, Şaban ve Ramazan’dır. Koronada Recep’le dünya gündemine girdi… Bu üç ayları İslam şöyle tarif eder, Hadise göre Recep Allah’ın ayı, Şaban peygamberin ayı, Ramazansa ümmetin ayıdır. Allah’ın ayında başladı Korona ve Ramazan’a erdik. Ramazan ise, “ Ramazanın başı rahmet ortası mağfiret sonu ise cehennemden kurtuluştur.” İnşallah, Ramazanın sonunda cehennemden-Koronadan kurtulacağız. Bu benim hissettiğim ve görüşümdür. Bizim için en doğrusu ve gaybı Allah bilir.
İnsanlar umut eder. Bir sınavla karşılaştığımızda ondan kurtulmak için elimizden geleni yapacağız - tedbiri alacağız. İnanmış ve sabreden müminin sınavı uzun sürmez. O kişi, her belanın bir sınav olduğunu bilir ve onunla baş edebilmek için elinden geleni yapar, bu sınavdan dolayı isyan etmez, Rabbine de şükürsüz davranmaz. Rızkı veren Allah’tır, yaşatanda, nefes aldıranda şüphesiz… Kul üzerine düşeni yapar ve her şeyi yaptıktan sonra sonucunu Allah’a bırakır- tevekkül eder. Bu dünya eğlence ve Allah’a isyan etme yeri değildir. Bunu böyle bilmeyen için, dünya hayatında da cehennem azabını aratmayacak korkular ve sıkıntılar vardır. Allah derdi veriyor ki, kişinin kendi acizliğini görmesini ve kendi kurtuluşunun Rabbinin yolunda olduğunu görebilsin. Göremeyen için de yapacak bir şey yoktur.
Şu düştüğümüz hal, gerçekten çok keskin bir frendir yaşadığımız hayatımızda. İnsanlar, sanki ölüm yok, ölümden sonra sorgu yok-Ahirete imana inanmayarak yaşıyorlar. Faiz alabildiğine yaygınlaştı, zina alabildiğine normal bir yaşam şekli oldu, komşuluk kalmadı, makamda liyakat denen şey çöktü, herkesin hayali bir tatil olsada eğlence-alabildiğine günahta aşırıya kaçmak oldu… Herkesin derdi para, o olursa kurtuluş var, hayatta garantide… Bu kısaca bahsettiklerim, Kur’ana ve hadise- Allah’ın yapma dediklerine denk geliyor. Biz bunları yaşamıyorsak, onu ayaklarımızın altına alıyorsak, İslam Allah’ın dediği gibi yaşanmıyorsa, bu dünyanın da varlığının manasını yitirmiş oluyor. Ya kıyamet kopacak, ya da insanlar tövbe edip, Allah’ın dediği gibi yaşayacak. Bundan başka da yol yok. İşte Ramazan bunu yapabilme adına doğru bir zamanda geldi. Her inanan kişi, eğer bu dediklerimden vaz geçmiyorsa oruç tutmasının bir manası da olmuyor. Oruç Allah’a yapılan, Allah’ın kulundan istediği olmazsa olmaz bir ibadet. Yokluğu anlama ve dünyadan vaz geçme ayıdır. Namaza ve diğer ahlaki değerlere kavuşma ayı. İnsanın cehennemden kurtuluşuna vesile… İnsan ancak, Allah’ın istediği gibi yaşıyorsa cehennemden kurtulabilir. İbrahim’i yakmayan ateş, onun Allah’a olan imanı idi…
Ramazan, bizi düşünmeye ve tefekkür etmeye… Allah’ın nasıl bir kul olmamız gerektiğini öğrenmeye ve yaşamaya vesile kılmalı! Herkes geçmişine bakıp, ne yaşadığını ne kazandığını, Allah’a karşı günah işlediğinden dolayı mutlu olup olmadığına baksın. Bu diretişin faydası olmadığını anlasın. Günahlarından vaz geçip, tövbe edip, en doğrusunu yaşamaya çabalasın. Bu şekilde yapması, ancak kendini kurtarır ve çevresine huzur verir.
Akıllı, manen zengin, huzurlu ve özgür insan, ancak Allah’a karşı samimi olarak teslim olandır. Bu vesile ile Ramazanınızı tebrik ediyorum. Selam ve dua ile.
Saffet Kuramaz
YORUMLAR
Allah rızası için yaşamak.
Allah rızası için yolumuzdan sapmamak.
Mübarek Ramazan ayında ve yüzü suyu hürmetine Rabbimiz af eylesin bizleri ve günahlarımızı ve hatalarımızı.
İç sesimizle baş başa ve inancımız katlanırken huzura dönük yüzü hayatın.
Allah dostu güzel insanlar...
Allah katında kabul görmek...
Her şeyin hayırlısı değerli ağabeyim
Allah bizim yar ve yardımcımız olsun.
Nice Ramazanlara İnşallah ermek adına.
Rabbim dualarımızı ve ibadetlerimizi kabul eylesin İnşallah.
Allah dostu güzel insanlara selam olsun
Selam ve dua ile ağabeyim