- 685 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
Aynalı bir garip kadin
_"Ayna vamı ayna dedi..."
_"Var" dedim...
Başı üç numara tıraşlı dudak kenarında sigarası,sigaradan sapsarı disleri ile biraz hırpani bir kadındı ayna isteyen O kadin...
Hayatın siliklestirdiklerinden,sildiklerindendi bı o kadar belliydi ki simasindan
_ Nasıl bir ayna istiyorsun söyle bakalım, kapaklı cep aynasımi,duvar aynasımı olsun birde şu köşeli aynalardan var hangisini istersin...?
_ Ondan o köşeli cafcafsız olsun dedi yarı anlaşılır lisaniyla.
_"Tamam" dedim gülümsedim..
_Çokmu seviyosun sen aynaları dedim O hırpani kıyafetler içinde konuştukça halinden anladığım "O"saf kadına..
Yarı anlaşılır,yarı anlaşılmaz lisanı ile döndü bana;
_ he severim aynaları hiç düşürmem elimden..Aldı o mahalledeki çocuklar kırdılar ayna mı birde güldüler
_"Ayna yok sana aynasız kal deli kadın"dediler bana..."Çok ağladım bak şuram çok acıdı" diye kalbini gösterdi.
Üzüldüm içim parçalandı "O’ kadına kimbilir ne hüzünlü hikayesi vardı onu bu hale getiren ...
Her ne kadar kederden nasipliysede ne güzel gözleri vardı insanın içine içine işleyen...
_"Boşver sen onları senin güzel gözlerini kıskanmislardir."dedim
_"Güzelim dimi ben ?"dedi
_"evet güzelsin bak aynaya çok güzelsin aynada ben senin güzel gözlerini görüyorum birde kalbini dinleme sen onları..."
_Cok kızdıriyolar beni deli kadın diye...
_"Dinleme sen onları sendeki güzel gözler bende yok.. Allah seni sevmiş güzellik vermiş ama sana bir sır soyleyeyimmi sendeki o güzelliği Allah’ı sevmiyen göremez sende onu goremiyenleri takma kafana" dedim...
_ "Çirkinsin niye bakıyon aynaya,çirkinliği ne mi? diyolar aynasız duramam ki bir sigaram bir o dost bana...Konuşurum bütün gün aynayla hem O kızmaz bana deli kadın demez,itelemez beni dostum o benim" dedi...
Buruk buruk gülümsedim,gözlerini büyük büyük açıp benle konuşurken;
_iyi ya yalnız değilsin ne güzel dedim...Al aynani güle güle kullan "hediyem olsun"dedim..Yine kırılırsa yine "gel ağlama sen"dedim...!
Elinde ayna,dudak kenarında sigara tüttüre tüttüre gitti...
Sonra hikayesini duydum ablasından.Bir zamanlar bir sevdiği varmış ona bir ayna hediye etmiş "bak ben senin o gözlerinde sakliyim oraya baktığında beni görursün’demiş..Sonra kasabaya dağdan bir sel vurmuş almış götürmüş sevdiğini.
O acı travma onda böyle kalıcı hasarlar bırakmış ômrü geçmiş ruh hastanelerinde,ôtelenmiş hep,sevgisizlik ve o sevgiliyi kaybediş ruhunda kapanmiyacak derin yaralar açarken olan aklı melekelerine olmuş.
Aynayla konuşurken yaşadığı yasayamadigi nice hayalleriyle tek dostu ayna ve sigara olmuş iste...!
Arada gelir bazen tek bazen ablasıyla "O bana ayna veren ablaya gidelim" der dururmuş memleketten ablasına geldiğinde.
O bana güzel gülen kadın dedi deyip kendi kendine gülermiş birde iyiden iyiye güzelim ben deyip aynada kendini iyice süzermiş ...
Bende onu her gördüğümde;
""Ooo güzel gözlüm gelmiş" derim O pek nadir gülen gözleri ışıldarken içeriden sevdiği aynasını uzattırım mutlu oldun diye.
Eğer bir gün görünüşü kıyafeti farklı bir kimseye denk geldiğinizde hemen deli demeyin "kimbilir ne hikayesi var?" diye düşünün öyle davranın...
Bir tebessümü eksik etmeyin..Kimbilir o gülüş en çaresiz anınızda bir duaniza "Amin" olur ...
Bilemezsiniz hangi iyiliğin, tebessümün mukafatıdir "O" duanın kabulu...
NEVİN AKTEKİN GÜLFİRAT
YORUMLAR
Çok anlamı, kısa ve öz, gerçek bir hayat hikayesini
içim burkularak okudum.
Kısa metrajlı film gibiydi. kılığı kıyafeti, elindeki cigarası
canlandı gözlerimde.
Ayna bilinmek isteyenlerin tanığıdır. Bakınca kendini görür.
Kutlarım Hocam.
Saygılarımla.
Nevin Aktekin Gülfırat
🙏 Beğenen yüreğinize Sonsuz saygı ve sevgilerimle...
Sokaklarda sizin hikayenizde geçtiği üzere ne hikayeler vardır. Kiminden korkuluyor kiminden tiksinti duyuluyor. Yaşanmışlıkları bilmeden eleştiriyoruz.
Umarım bu hikayeler azalır.
Yüreğinize sağlık Nevin Hanım.
Saygılarımla...
Nevin Aktekin Gülfırat
Filerimki insanlar herkesin bir hikayesi olduğunu dusunup onlarla fazla uğraşmaz sevgiylebatisik yürekleri..
Sonsuz teşekkürler 🙏 mutlu günler