- 1031 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
ÖNEMLİ BİR UYARI!
Koronavirüs Müslümanlara yeni bir ufuktur...
1. Korona bir ‘acil durum’ sınanmasıdır: Küresel kapitalizm ve onun biz insancıkları fena hâlde sınandık ve kaybettik.
2. Korona virüsü para, şöhret, şehvet, eğlence vb. ’tutunduğumuz her şeyi’ hiçleştirdi; dünyanın yanlış yolda ilerlediğini bize gösterdi.
3. Koronavirüsü küresel yağmanın gizli-açık şirketlerini ve onun arkasındaki nihilist-seküler paradigmayı on şiddetinde sarstı ve çok derin çukurlar açtı.
4. Korona virüsün küresel kapitalizme ilk darbesi küresel tüketimdeki azalmadır. ‘Evde kal!’ çağrısı kapitalizmin ipini çekti!
5. Turizm, eğlence vb. gerekçelerle yapılan küresel insan dolaşımı da kesinlikle azalacaktır. Bu, turizm vb. gelirlerde ciddi azalma demektir.
6. Her türlü paralı spor faaliyeti kulüplerin şimdiden devleşen muazzam kayıpları altında kalmış durumdadır; bu enkazın altından kulüpler ve sporcular sağ çıkıp eski parıltılarına dönemeyecek.
7. Korona sonrası dünyada din daha çok konuşulmaya ve ciddiye alınmaya başlayacak.
8. Milletler felaketten hangi dersi çıkaracak, göreceğiz; fakat biz Müslümanlar, ahirete imanla ve amel-i salihle göçmek istiyorsak, korona öncesi yaşantımızı sorgulamalı ve artık değişmeliyiz.
9. Zenginlik bir hedef olmaktan çıkarılmalı, geçimlik temiz gıdayı, temiz su ve havayı, diğer temel ihtiyaçları herkese sunmak yeni adil siyasetin ve ekonominin hedefi olmalıdır.
10. İsraf ekonomisi derhal durdurulmalıdır. Üretim, üretim!... Hayır, dünya ihtiyacı kadarını üretip tüketme ekonomisine dönmelidir. Bu aynı zamanda bir ahlak sorunu ve yükümlülüğüdür. Aksi takdirde daha büyük korona salgını tehditleri zuhur edecektir.
11. Türkiye, kapitalizmden çıkmalı, faizi ve israf ekonomisini terk etmeli, Allah teâlânın emrettiği ‘adil düzene’ geçerek yeni ekonominin öncü ülkelerinden biri olmalıdır.
12. Türkiye’de siyasi partiler vahşi kapitalizmin Türkiye’deki uzantılardır, hepsi küreselcidir. AK Parti bundan rahatsızdır; işte karşısına tarihi yeni bir fırsat çıkmıştır. Davutoğlu’nun, Babacan’ın parti programları şimdiden kapitalizm çöplüğündeki yerini almıştır. Diğer parti tüzükleri de öyledir; hepsi artık geçersizdir! (Bunun ne demek olduğunu herkes yakında anlayacak!)
13. Türkiye insanına ve İslam dünyasına adil düzen yolunu gösterecek ve öne düşüp hedefe ulaştıracak liderlikler ortaya çıkmalıdır.
14. Korona sonrası İslam dünyası inanç temelleri üzerinde ayağı kalkabilir; bunun mücadelesi bu çağın en büyük cihadı olacaktır ve bunu yapmak farzdır.
15. Her Müslüman sömürü düzenine kıyam etmelidir: Sömürü düzeni bitmeli; her millet dünya nimetlerinden adıl bir şekilde payını almalı. (M.Talât Uzunyaylalı)
YORUMLAR
Ben de diyordum ne zaman biri çıkıp bu corona virüsü din ile bağlayacak öncelikle benim merakımı giderdiniz
Biz toplum olarak birşeyleri birşeylere bağlama konusunda çok marifetliyiz
Mutlaka bir günah keçisi olmalı
Tabi olmalı buradada
Insanların sosyo ekonomik psikolojik ve kişisel gelişimlerinin ne derecede değişime uğradığı degil de
Mini etek giydin
Saçını actin
Komşuna yan gözle baktin
Orucunu tutmadın
Zekatını vermedin
Sen bu hastalığı hak ettin mantığı ne kadar doğru şair
Pardon yazar
Yazarsanız
Güncel ve gercekliklere dokunan yazılar yazın nedir bu ya
Çocuğa deseniz inanın size güler
Çok güldüm yazınıza
Sosyalizm manifestosu gibi olmuş bu.
:))
Hac, umre, camilerde ibadet, bayram ve ziyaret görevlerini de yapamayan Müslümanlar bu açıdan nasıl bir ders çıkarmalıdır sizce?
Son olarak diyanetin faizin artık helal olduğunu söylediği yeni güncelleme hakkında fikirleriniz nelerdir?
Faizsiz ev ve yatırım vaadi ile milyonlarca TL kazanç elde eden yeşil sermayenin sadece faizi kullanmıyor olması tüm meseleyi çözer mi?
Sporun paralı veya parasız olmasının dinen ne sakıncası var?
Neyse başka sorum yok diyeyim artık.
Sevgilerimle...