CORONA; NE DÜNYANIN, NE DE BİZİM HAYATIMIZDAN ÇIKMADI :
CORONA; NE DÜNYANIN, NE DE BİZİM HAYATIMIZDAN ÇIKMADI :
‘’Bu illetten dünyaca ortak önlemler alarak kurtulmak zorundayız.
Birimizin kurtulması dünyayı kurtarmıyor, dünya kurtulmadıkça da film dön dolaş başa sarıyor.
Bundan sonra Ey insan!
Dünyanın öbür ucundaki göz yaşı senin gözünden akmazsa
Sahile her ceset vuruşunda senin ciğerin dağlanmazsa
Çizdiğin sınırlarda dökülen kanlar seni tutmazsa
Çöpten toplanan ekmekler senin kursağından geçmezse
Alınıp satılan Ezidi kızlar senin bacın olmazsa
Bizi Allah’a yine şikâyet eder bu çocuklar
Bizi Allah’a yine şikâyet eder bu çocuklar’’
- Güne,kısa ama güzel, bi o kadar da anlamlı olan bu yazıyla başlamak istedim..
Neler oluyor?Bundan sonraki süreçte neler yaşayacağız konusunda hiçbir şey bilmiyoruz..
Duyduğumuz ve de öğrendiğimiz kadarıyla ramazan bayramıyla birlikte her şeyin Salı verilecek olması ürkütücü. Yani corona/yla mücadele sanki artık yapılmayacak gibi konuştu bilim kurul üyelerinden birisi olan profesör. Profesör htv,de sözlerini şu şekilde tamamladı.. ‘’Bu ülkede bu hastalığa, halk’ın %60’ı bağışıklık kazanmazsa eğer bu illetten kurtulamayız, ramazan bayramıyla birlikte corona da bu ülkeden gidecek’’dedi ve sözlerini bitirdi.Ben bir şey anlamadım, eminim ki onu izleyen başka seyircilerde bir şey anlamadı ki, akşam haberlerden sonra bir açıklama yapan sağlık bakanına,gazeteciler tarafından bu soru soruldu… Sağlık bakanı bu ve buna benzer sorulara yanıt vermeden üzerlerinden atladı geçti. Öyle anlaşılıyor ki sağlık bakanı bu konuda o üyelerle aynı fikirde değil.
Sağlık bakanına ısrarla Cuma gecesi yaşanan olayı da sordu gazeteciler… Bakandan, yine yanıt alamadılar. Sağlık bakanı, dünya sağlık örgütünün tam tersine, ‘’Türkiye’de covit,19 da yavaşlama var ve yaptığımız testlerde de’’ pozitif’’ çıkanlarda azalma eğilimin de’’ derken de öyle halkın gözüne bakarak söylemedi bütün bunları, hatta kimsenin yüzüne de bakmadı, bir an evvel kalkıp gitmek istercesine bir davranış içerisindeydi, bakan.
Oysaki,dünya sağlık örgütü dün bir açıklama yaptı, ‘’iki ülkeden bir olan Türkiye’de salgının yükselmeye devam etmesi endişe vericidir’’dedi..Yani durum şu,hacdan gelenlere bir ilaç verilmişti ya ateş oranları yüksek çıkmasın diye, ve o hacılar tüm ülkeye bu hastalığı yaydı söylentisi hala daha gündemde ve de yalanlanmadı bu haber..Şimdi yine buna benzer bir uygulama yapılmaya çalışılıyor, yani hastalık gizlenmeye başlandı ve kısacası salacaklar milleti çayıra Mevla kayıra mantığıyla halkın kendi kendilerini iyileştirmesini bekleyecekler. Ölen ölür kalan mallar Reizin/dir.(Pardon, kalan sahalar bizimdir olacaktı)..nasılsa..Çünkü, hazine garantili yollardan araba geçmeyince o parayı mecburen ödemek durumundalar ve artı şehir hastaneleri de hasta garantiliydi,ee, şimdi ne olacak. Devlet sürekli’’ itibara’’ yatırım yapınca kenarda köşede olanları yandaşlar kendi aralarında paylaşınca kaldılar mı dımdızlak ortada. Bi de kapanan dükkanlar, çalışmayan iş yerleri ve de alınamayan vergiler, yapılamayan zamlar da bunun üzerine eklenince gemi oturdu karaya ve artık gitmiyor.Sağlık bakanı bütün bu açıklamalar ve de konuşulanlardan rahatsız olduğu her halinden belli oluyordu çünkü nede olsa işi sağlık ve hastalığın ne boyutta olduğunu biliyor kendisi.Bakalım önümüzdeki ramazan ve de sonrası ne gösterecek bize, hep birlikte göreceğiz eğer yaşamayı başarabilirsek…
Gündüz Yavuz..15,04,2020-04-15
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.