- 1047 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
KORANAVİRÜS ALTINDA NİKAH
11.04.2020
Hayalimde bu gün çok farklı olacaktı, kuzularım ve benim için hayat duracaktı. Bembeyaz gelinlik içinde küçük prensesim salınırken büyük prensesim ellerime sıkı, sıkı sarılmış bana doğru mutluluk elektronlarını son hızla salacaktı.
Olmadı. Güzel meleğimi gelinliğinin moda evinde olması, moda evlerinin kapanması ve kuaförlerin çalışamıyor olması nedeni ile kuzumu evde bulunan beyaz yazlık bir elbise, babaannenin zamanında örmüş olduğu bolero ve gelinlik ayakkabısı ile sadece babası ve benim bulunduğum sade bir nikah töreni ile gelin ettik.
Buna da şükür. Covit 19 yani korana virüs salgını nedeni ile büyük kızım Amerika’dan gelemedi, diğer davetlileri de tek, tek arayarak, salgından dolayı, zorunlu sebeplerden sade bir tören yapılacağını bildirdik. Belki bu töreni daha ileri bir zamana erteleyebilirdik. Ancak bu salgının yoğun olarak üç veya dört ay süreceği, ilerleyen bir buçuk yılda ara, ara dalgalar halinde ortaya çıkacağı uzmanlarca bildirilmekte. Bu ucu açık süreçte; insan ömründe zamanın sınırlı olması, dileğim “yarın inşallah güzel olur.” fakat bizde bir söz var “kim öle, kim kala” beklemenin çok da anlamlı olmadığını düşünerek, çocukların da talebi doğrultusunda nikah törenleri yapıldı.
Tabi ki tüm dünyanın böyle bir pandemi ile uğraşması, bir çok masum günahsız insanın böyle bir salgın ile mücadele etmesi zor ve üzüntü verici. Ancak ben yaşadığımız bu kimsesiz kıyılan nikah olayı ile ilgili naçizane moralimi bozmadım. Size görüşlerimi yazacağım.
1- Her düğün, nikah törenleri uzun uğraşlar neticesinde organize edilip icra edilir. Evet biz de uğraştık organize olduk, Hatta kızım dedi ki anne çok şeye gerek yok kimseyi memnun edemezsin mutlaka bir kusur bulurlar. Onun isteği doğrultusunda cüz-i ve ekonomik şeyler yaptık. (Düğün istemedi)
2- Evet gelinlik aldık, hem de internetten, moda evi olanlar ve gelinlik imal edenler belki bana kızacaklar ama İzmir bu işin merkeziymiş oradan çok güzel bir gelinlik geldi. Sadece boyu için terziye verdik. Terzi 65 yaşındaymış sokağa çıkma yasağından dolayı gelinlik terzide kaldı.
3- Düğün Kartları bastırdık lakin tamamını dağıtamadık. Basım evleri bana kızacak ama bir çoğuna internetten kart fotoğrafını gönderdik. Yani Dijital Davetiye, Sonra toplu nikah, düğünler iptal edilince tekrar davetleri telefon ile iptal ettik.
4- Çarşı Pazar gezemediğimiz için eski sandıkları kullanılmayan giysileri tek, tek gözden geçirdik, Bizim apartman eski bir bina, buna parelel olarak komşulukları hala devam ediyor olduğundan, konu komşuya haber gönderdik. Artık hepimiz pantolon giymeye alıştığımız için ince çorap giymeyi unutmuşuz. Elimizdeki tek ince çorap da giyerken kaçıverdi. Çarşı Pazar kapalı, komşulardan gelen iki çorap ile işimizi hallettik.
5- Komşulardan biri emektar dikiş makinesini çıkardı, kıyafetimize uygun (siyah renkte) bana ve eşime maske dikti. Kızım ve damadım tek kullanımlık maske taktılar.
6- Damadımın ailesi başka şehirde olduğu için gelemediler, bindik bizim emektar arabaya, doğru nikah dairesine, Güler yüzlü fakat güldüğünü yüzündeki maskeden dolayı göremediğimiz bir memur karşıladı bizi. Sıra beklemeden hemen bir nikah odasına aldı çünkü bizden başka kimse yoktu. Vaktinden önce nikah memurumuz da geldi.
7- Ben cep telefonundan canlı yayını açtım, ilgili kişileri ekledim. Ve memur nikahı kıydı. Ben görmedim ama kızım iki defa damadın ayağına basmış.
8- Bahçeye çıktık bir iki fotoğraf çekimi sonunda eve geldik
Görüldüğü üzere ne telaş, ne kargaşa, ne kim ne dedi, kim ne yedi, kim ne taktı vs, vs hiçbir şey yok. Son zamanlarda görülen o gereksiz yapılan organizasyon, ya da gereksiz büyük şaşalı salonlardan düğünlerinden hiç biri olmadı. Üstelik kızım ve damadım da çok mutlu, ben mutlu. Sanırım bu Covit 19 özümüze dönmenin zamanının geldiğini hatırlatıyor. Siz daha iyilerini yapabilirsiniz değil mi? Hadi kolları sıvayalım. Her şey bizim için inşallah güzel olur.
YORUMLAR
Hayirli olsun ınşallah çok mutlu olur evlatlarınız.
Her şeyi göstere göstere yapmaya bayılıyoruz. Son zamanlarda daha da bir abartı yapmaya başlamıştık. Korona virüsun hayatımıza etkisi çok oldu.. sadece ölümler değil, geri kalanlara da koca bir ders, sizin de dediginiz gibi Özüne dönme en başta.
Dolapta en guzel kıyafetlerimiz bekliyor. En sevdiğimiz renk renk ayakkabilarimiz, ramazan davetlerinde dostlarla yenilen en şık yemek takımları...
Şimdilerde evde yaptığımız ekmek fotoğraflarını paylaşmaktan başka gösterecek birseyimiz kalmadı :)
Fatma Oral
Umarım en az hasarla bu korona ve etkilerini atlatırız.
Sevgi ve saygılarımla.
Aaa, sahi sizin böyle tatlı bir telaşını zolacaktı!...
Ama tarihi haırlamadığım için yazınızı önce bir izlenim ya da kurgu zannettim. Sonra fark ettim ki... bu, sizin ailenizin mürveti!..
Hayırlı olsun!.. Ömür boyu mutlu olsunlar!..
Dillere destan ya da şaşaalı törenli evlilikler mutluluğun garantisi değil ki...
O kadar doğal bir dille aktarmışsınız ki bir an sizi DİNLİYORUM zannettim...
Kızınızın 'kim ne der' düşüncesini bu yaşında aşmasına bayıldım!... Tekrar mutluluklar diliyorum. Siz de evlatlarınızla bir ömür boyu kıvanın Fatma Hanım.
Sevgilerimle...
Fatma Oral
Gerek bilgi, gerek görgünüz ile sayfaya o kadar ışık veriyorsunuz. Yalan yok sayfamda sizi aradım görünce de çok mutlu oldum.
Yazımı değerlendirmenize ve iyi dileklerinize çok teşekkür ederim.
Sevgilerimle.
Hayırlı uğurlu olsun Fatma hanım. Gençlerimizi Allah mesut etsin.
Bu nasıl bir illetmiş tüm dünyayı altüst etti. Savaş olsa bu kadar etkili olmazdı.
Bizim küçük oğlumuzun da Temmuzun 5'inde düğünü vardı. Sanırım yapamayacağız.
Biz de büyük ihtimalle nikahla yetineceğiz. Çocuklar erteleyelim diyor ama ben istemiyorum.
Allah ne verirse hayırlısını versin.
Salıklı günler diliyorum.
Fatma Oral
Yaşanan bu durum hepimizi farklı açılardan etkiledi.
Evet ne olursa olsun şartları kabul edip kendimizi zorlamamak, en küçük hasarla olayı atlamakta fayda var.
Dilekleriniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Tebrikler yürek dolusu.
Bir solukta içtim duygularınızı.
Mutluluk dilerim herkese ama herkese.
Sonsuz sevgimle dostum
Fatma Oral
Beni mutlu ettiniz Çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle.