- 472 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
M A H L A S / S ü l e y m a n L E M O S Y ı l d ı z
M A H L A S / S ü l e y m a n L E M O S Y ı l d ı z
Ülke genelinde "Süleyman YILDIZ" isimli çok adaşım var. Hatta, Baba ve anne adıyla doğum tarihi aynı olan, sadece doğum yeri farklılık gösteren bir adaşım da bulunmakta. Ayrıca üyesi olduğum Edebiyat Sitelerinde yazı ve gönül sesi şiirlerini paylaşan “Süleyman YILDIZ” isimli sayısız üye var. Bu durum, aynı isimli kişiler arasında karışıklığa neden olduğu bir gerçek.
Bu karışıklığı önlemek ve beni takip etmek, ulaşmak, özellikle şiir ve yazılarımı okumak isteyen arkadaş ve yarenlerin kolay erişimini sağlamak amacıyla; mahlas kullanarak isim benzerliğinden ayrışmak istedim. Bu amaç için de, "Kainatın en güzel Köyü" olarak nitelenen ve tarihi bir geçmişi, hikayesi olan doğum yerimin ismi “LEMOS” un en uygun Mahlas olacağını düşündüm.
Çünkü, Lemos’un tarihi M.Ö.si yıllara kadar uzanıyordu. Tarihi sürecinde, Lamos, Lamas, Lamus, Lamıs isimleri süzüle süzüle “Lemos” olarak billurlaşır. Esasında Luvi tarihi bilim uzmanlarının bildirimine göre, “Lamos” kelimesinin, Luvi dilinden bir kelime olduğu ve anlamı; “Yüksekten de yüksek Ana tanrıça tapınma yeri” olarak ifade edilmektedir.
Taşeli orta Toroslar yaylaklarında tarihi bir yerleşim yeri olan Lemos / Lamos’un coğ rafik konumu, dil kökeni ve kelime anlamın bilmeyenler, Lemos’u başka dille (Rumca) ilişkilendirmeye ve değişik coğrafyalara yamamaya kalkıyor. Lemos, yaklaşık 900 yıl dır Türkmen yiğitlerinin eğleştiği yurttur.
Nitekim Karamani Türkmenlerinin önderi Nure Sofi, maiyetiyle birlikte Selçuklu Sultanı Ala’eddin Keykubat’a biat edince Karamanoğulları oymağı 1228 yılında Taşeli odağı Ermenek’in Balkusan ve Kamışlı bölgesine yerleştirilir. Nure Sofi bu bölgeyi zaman içinde güvenli ve huzurlu hale getirince, Karamanileri doğudan batıya doğru takip eden diğer Türkmen boyları, cemaatleri yoğunlukla gelip, yerleşir.
Lemos, Karamani Türkmenlerinin iskan edildiği Ermenek Bölgesinde tarihi yerleşim yerlerinden birisi olup Karamanoğul ları Beyliği (Devleti) Beylerinden Mahmut oğlu Burhaneddin Emir Musa Beğ’in adına 1344 y.da cami yaptırdığı yerleşim yeridir. Böylece Lemos’a Oğuz’un Yiva boyundan Hacı Zeynel Ala’eddin Cemaatı ile İkizce ve Mukaddem Cemaatı perakendecileri (oba) de yerleşmiştir.
Karamanoğulları Beyliği’nin (Devleti) 1475 yılında Osmanlı İmparatorluğunun eyaleti konumuna getirilmesi sonucunda Ermenek bölgesiyle birlikte Lemos yerleşiminden de Balkanlara ve bilahare 1572 y.da Kıbrıs’a zorunlu göçler yaptırıl mıştır. Böyle bir değere değer katmak ve daha iyi tanınmasını sağlamanın yanı sıra soyumuz Türkmen yiğitlerin hayırla yad etmek için mahlas olarak, "Lemos" ismi ile doğum yılım ve Mart ay’ının birleşiminden oluşturduğum "LEMOS 5303" ü ismimle mahlas olarak kullandım. Ancak, “Lemos5303”, mahlası anlaşılamaması ve iyice bilinmezliğe neden oldu. Nihayetinde Amaç hasıl olmadı.
Bu bağlamda, amacın hasıl olabilmesi ve olumsuzluğun bertaraf edilmesi için resmi kimlik bilgilerim baki kalmak kay dıyla tüm sosyal medyada, “Süleyman LEMOS Yıldız” mahlasın kullanıyorum.
Sosyal medyada ve Edebiyat sitelerinde paylaştığım gönlümün terennümü şiirlerim ve yazılarımda, “Süleyman LEMOS Yıldız” imzasıyla paylaşmak, Lemos’un tarihi değerine değer katacak ve her daim güncel olmasın sağlayacaktır.
Saygılarımla
Süleyman LEMOS Yıldız
(Lemos5303)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.