- 1604 Okunma
- 16 Yorum
- 2 Beğeni
COVİD-19 İLE İLGİLİ ÜRKÜTÜCÜ BİR PAYLAŞIM
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Karantina koşulları henüz bu kadar sıkı uygulanmadığı bir süreçte çalıştığım iş yerinde gönüllülük esasına dayalı karantina altına girme kararı almıştık. Kademeli olarak bölümler ve guruplar halinde üretimimizi durdurup karantina altına giriyorduk. Geçtiğimiz cuma günü en son gurup olarak bizler de karantinaya girdik. Böylece üretim bantlarımız sessizliğe gömülmüş ve makineler susmuştu. Kafamız karışık duygusal anlamda buruk bir ruh hali yaşıyorduk çünkü onlarca yıldır faaliyet gösteren firmamız ilk kez böyle bir durumdan dolayı üretimini durdurmak zorunda kalmıştı. İş yerinde sadece gece ve gündüz dönüşümlü görev alacak ve firmayı koruyacak güvenlik görevlisi arkadaşlarımız kalmıştı.
Duygusal anlamda buruk anlar yaşasak da bir taraftan da karantina altına gireceğimiz günü kendi adıma iple çekiyordum. Çünkü karantinaya girdiğimizde onu fırsata çevirip iş yoğunluğundan dolayı elimi bile sürmediğim kitaplarımı okumayı hedefliyordum. Ve tabi ki hayatımda önem verdiğim aktivitelerden bir olan ancak fazla zaman ayıramadığım edebiyat defterine bolca zaman ayıracaktım. Ve hayranı olduğum yazarların şiir ve yazılarını keyifle okuyup, uzunca yorumlar yazacaktım. Ancak maalesef en azından şu ana kadar öyle olmadı.
Her hangi bir sağlık sorunum olmamasına rağmen karantinada olduğum son beş gündür başımı yastıktan kaldıramıyor sürekli uyuma ihtiyacı duyuyordum. Öyle ki, eşimin söylemesine göre! Adeta komada uyuyordum. Rahat uyuyup istirahat edebileyim diye eşim evin sabit telefonunun fişini çekip, cep telefonumu da kendi yanına alıp beni dış dünyadan izole ediyordu. Adeta özel sekreterim gibi arayanları not edip uyandığımda geri dönmem için bana hatırlatıyordu. Sanırım yaşadığım bu derin uyku hali sınırlı uykuyla geçen yoğun çalışma temposunun bedeli veya bir tür rövanşıydı.
Evvelsi gün yine böyle derin uykuda olduğum bir anada rahat uyumam için imtina eden eşim ısrarla seslenip uyanmam için yoğun çaba sarf ediyordu. Nihayetinde uyandığımda elindeki telefonumu gösterip güvenlik sorumlusu arkadaşımızın çok önemli bir konuda benimle görüşmek istediğini söyledi. Telefonu eşimin elinden alıp alo dedim. Telefonun diğer ucunda güvenlik sorumlusu arkadaşım Zafer Bey vardı. Heyecanla konuşmaya başladı. Bölge jandarmasından bir ekibin iş yerine geldiklerini ve biri ulaşım hizmetlerimizi sağlayan, iş yeri servislerinden sorumlu Harun Bey de ve diğerleri de bantlarda çalışan mesai arkadaşlarımız da virüs belirtisine rastlandığını söylediklerini iletti.
Jandarma komutanı hastalanıp hastaneye giden Harun Bey ve ikisi hanım biri erkek toplamda dört arkadaşımıza yapılan korona virüs testlerinin pozitif çıktığını söyleyip iş yerindeki güvenlik görevlilerinin hiçbir şekilde oradan ayrılmamalarını önemle tembihleyip gittiklerini söyledi. Biz daha Zafer beyle bu konuda konuşurken şirket içi vat sap hattımıza başta insan kaynakları müdürümüz olmak üzere diğer müdürlerimizin ve idari kadrodaki arkadaşlarımızın mesajları birbiri ardına düşmeye başlamıştı.
Konuyla ilgili birkaç kişi ile acil telefon görüşmesi yaptıktan sonra başta bölge jandarma komutanlığı olmak üzere gerekli mercilere gitmek için evden çıkmak üzere hazırlanırken o an’ il sağlık müdürlüğünden beni aradılar. Daha olayın şokunu atlatamamış ve neyin ne olduğunu tam olarak anlayamamışken hemen il sağlık müdürlüğünden aranmış olmanın şaşkınlığını yaşıyordum. Beni arayan görevli kibar bir üslupla konuşup korona virüs sonuçları pozitif çıkan arkadaşlarımla ne sıklıkla görüştüğümü temas edip etmediğimi ve son günlerde kendimi nasıl hissettiğimi sordu, sonrasında da (dün için) yarın eve sizi ziyarete geleceğiz dedi ve bu süre zarfında kesinlikle ev den dışarı çıkmamamı rica etti.
Mecburen dışarı çıkmayıp il sağlık müdürlüğünden gelecek arkadaşları bekledim. Nihayetinde sabah saatlerinde üç hanım sağlık çalışanı evime geldi. Bana neden evden çıkmamam gerektiğine dair kısa bir sunum yaptıktan sonra evden çıkmayacağıma dair hukuki bir belgeyi verdikten sonra her gün bir ekip tarafından denetleneceği mi söylediler. Evden çıkmamamı çıkma durumumda ise hakkımda yasal işlem yapılacağının uyarısını yapıp iyi niyet dileklerini sunduktan sonra gittiler.
Ülkemizin koronavirüs salgını ile mücadelede, başka ülkelerle kıyaslandığında ne kadar başarılı olduğunu bilmem, zaten başarılı olup olmadığını değerlendirebilecek teknik veya tıbbi bilgiye de sahip değilim. Ancak il sağlık müdürlüğünün çalışanlarının sürat’le olaya müdahale etmeleri, iş yerimizde çalışan ve bir birine yakın da olsa Kocaeli, Yalova ve Bursa da ikamet eden çalışanlarımızın her birine tek tek ulaşmalarına ve kontrol edip denetlemelerine hayran kalmıştım. Bu aynı zaman da sağlıkçıların özverili çalışmalarının takdire layık olduğuna dair güzel bir örnek teşkil ediyordu.
Nihayetinde firmamızın ulaşım sorunlarını çözen servis sorumlumuz Harun Bey ve diğer mesai arkadaşlarımla telefonda görüşüp sağlık durumlarını öğrenme şansım oldu. Hastaneye yattıkları ilk güne göre oldukça iyi olduklarını ve doktorlarının mesai arkadaşlarıma sağlık durumlarının gün be gün daha iyiye gideceğini söylemeleri bana da büyük moral oldu ve hepimizi çok sevindirdi.
Umarım ve dilerim ülkemiz ve tüm dünya şu korona virüs diğer adıyla Covid-19 denilen beladan bir an önce kurtulur.
Serhat BİNGÖL 01.04 2020
YORUMLAR
“Günün yazısını” kutlamalı mı tereddütte kaldım... Anlatımı elbette hak ediyor da, konu tatsız olunca, insan ne diyeceğini bilemiyor:)
En iyisi; “güzel şeyler anlatan yazıları paylaşacağımız ve alkışlayacağımız günlere yeniden kavuşmak dileğiyle” diyeyim...
Serhat BİNGÖL
Güzel yazılar yazıp paylaşmamıza engel bir durum yok güzel yazılarda buluşmak dileğimle.
Saygı ve sevgilerimle.
Aman kıymetli hocam
Diliniz neler söyler öyle
Allah hanenizden sağlık, huzur ve bereket eksik etmesin dilerim
Kaygı verse dahi, paylaşımınız içinde teşekkür ederim
Yurdumuza, milletimize bu belayı en hafif düzeyde atlatmasını da ayrıca dilerim
Saygı ve selamlarımla...
Serhat BİNGÖL
Yüce ALLAH(cc) hepimizin hanesinde huzur ve bereketi eksik etmesin. Umarım ve dilerim en kısa zamanda bu beladan kurtuluruz.
Ancak o zamana kadar lütfen şu hassas süreçte kendinize çok dikkat etmenizdir. Bu bela ihmale gelmez. Kendinize çok iyi bakmanız dileğimle sağlıklı günler dilerim.
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle.
Sizin adınıza sevindim. Benim de işyerim SSK Okmeydanı Hastanesinin karşısında, hastaneden herkes elini kolunu sallaya sallaya çıkıyor. Hatta geçen gün markette orada çalışan hemşireyle aynı sıradaydık.
Üç beş alınan önlemle bu işin altından kalkılabikeceğini düşünmüyorum.
Bu ülkede en iyi öğrendiğimiz şey gözümüzün içine baka baka yalan söylenmesi.
Denizi geçip derede çok boğuluruz daha biz.
Güzel bir paylaşımdı.
Saygılar.
Serhat BİNGÖL
Konun uzmanı değilim ama size katılıyorum bence de önlemler yeterli değil. Görünen o ki bu günler iyi günlerimiz. Umarım bu günleri aramayız zor zamanlar bunla sınırlı kalır. Kendimize moral vermek adına merhum Çetin Altan'ın dediği gibi enseyi karartmayalım yarınlara ümitle bakalım ama tedbiri elden bırakmadan. Bu nedenle sizden özel ricam, iş yerinizin konumundan dolayı lütfen şu hassas süreçte kendinize çok dikkat etmenizdir. Bu bela ihmale gelmez.
Yorumunuza ve ilginize teşekkürler sağ olun.
Saygı ve sevgilerimle
Serhat bey gelmiş geçmiş olsun.Bu virüs dünyayı ve dünya devletlerinin altını ustune getirdi.Gidişata göre bu günleri arayacağız gibi.İnşallah bir an önce son bulur.Tebrik ve selamlar
Serhat BİNGÖL
Umarım bu günleri aramayız zor günler bununla sınırlı kalır diyeceğim ama dünyanın gidişine ve virüsün yayılma hızına bakınca doğrusu endişeye kapılıyorum tabi ,ancak aşacağız bu süreci, belki biraz zaman alacak fakat bunu da aşacağız. Şu karantina sürecini aşalım yine yeniden gönül rahatlığıyla sevdiklerimizle bir arda olacağız o zamana kadar biraz sabır.
Şu hassas süreçte lütfen kendinize çok dikkat edin.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Serhat Bey size ve çalışma arkadaşlarınıza çok geçmiş olsun . Umudumuz her şeyin eski haline dönmesinden yana. Aksi takdirde hayatı bu şekilde yaşamak çok zor. Dünya büyük bir hapishane gibi oldu. Kimse kimseye dokunamıyor kimse kimseyle gönül rahatlığıyla konuşamıyor. Herkesin dengesi şaştı. Dün bir mağazaya girmek zorunda kaldım. Müşteri temsilcisi neden geldin der gibi gözlerimin içine baktı. Ben de neden etrafımda dolanıyorsun diye onun gözlerinin içine baktım. Gözlerle konuşmaya başladık. Umarım bu günler geçer. Bahar kokulu günlere kavuşur , hep birlikte birbirimize sarılarak geleceğe umut dolu şarkılar söyleriz.
Kaleminize yüreğinize sağlık. Tekrar çok geçmiş olsun.
Saygılarımla...
Serhat BİNGÖL
Zor günler yaşıyoruz ama aşacağız bu süreci, belki biraz zaman alacak fakat aşacağız bu günleri. İleri yaşından dolayı olaylar tam idrak edemeyen hacı annem onu korumak adına kendisinden uzak durmamdan dolayı alınganlık gösteriyor ancak yapacak bir şey yok. Şu karantina sürecini aşalım yine yeniden gönül rahatlığıyla sevdiklerimizle sarılıp kucaklaşacağız biraz sabır.
Şu hassas süreçte lütfen kendinize çok dikkat edin.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
İyi olacak tabii ki.
Her şey eski haline dönecek.
Ve biz bence çok güzel baharlar göreceğiz.
Sahip olduğumuz her şeye daha iyi sarılacağız.
Sağlığımıza,sevdiklerimize, doğamıza,kalemimize.
Geçecek inanıyorum.
Kaleminize sağlık ve çok çok geçmiş olsun...
Serhat BİNGÖL
Elbette aşacağız bu süreci belki biraz zaman alacak ama aşacağız, yeter ki virüsten korunmak için gereken önlemleri eksiksiz uygulayalım. Hem ülke insanımız hem de dünya insanları için güzel günler çok uzak değil.
Şu hassas süreçte lütfen kendinize çok dikkat edin.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Öncelikle çok ama çok geçmiş olsun size ve çalışma arkadaşlarınıza.
Sizdeki durum sanırım genelde herkeste var.
Belki belirsizlik, belki yarın ne olacak korkusu.
Sağlıklı günler dileğimle tebrik ederim.
Saygılar...
Serhat BİNGÖL
Kıymetli kalem dostum psikolojik midir bilmiyorum ama telefonla görüştüğüm hemen herkes kendisinden şüphe eder durumda sanırım bu beladan kurtulsak bile travmasını atlatmamız biraz zaman alacak… Şu hassas süreçte lütfen kendinize çok dikkat edin.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Çok çok geçmiş olsun 🤲
Size acil şifalar diliyorum
Rabbim şu an acı içinde bu salgın iletini alt etmeye yenmeye çalışan insanlarımıza güç kuvvet
ya şafi ismi ile sifalar versin
Az önce dua ettim yine
Ve onca masumca mazlumca ölen insanlari düşün düm onların ne suçu vardı diye 😔😔,,, rant için yeni dünya düzeni yada her hangi bi emel veya amaç uğruna bu salgını üreten yada türeten her kimler ise iki cihan dar gelsin onlara yerin altı toprak dahi kabul etmesin bu sözüm ona salgın illetini bütün dünya insanlarına en acı ve izdirapli bi şekilde yaşatanlara,,, insan hayatının oyunu olur mu için de kundakta ki bebek onca çocuk yaşlı genç kadınlar hiç bir şeyden bi haberi dahi olmayan masum insanlar varken bu dünyadaki zulüm niye ,,,zalimlerin ettiği zulüm hiç bir zaman yanlarına kar kalmasın,, ve bi bedel ödenecek ise bunu hangi ülke yaptı veya çıkardı ise bedelini en ağır bi şekilde yüklü tazminatlar ile ödesin bu durumun içinde olmayan bütün ülkeler tazminat davası açsın çin veya amerikaya yada rusyaya yada israile zaten o yahudi toplumunu da insanlarınıda Allah kahru perişan eylesin
Bir an evvel ,,,
Rabbim yardımcimiz
Olsun 🤲🌹
Serhat BİNGÖL
İnsanlar paylaşımcı olsa ve dünyanın aslında herkese yetecek bir yer olduğunun bilincinde olsalar tüm insanlar çok güzel bir hayat yaşayacaklar ama maalesef öyle olmuyor. Anlamsız bir şekilde ve ihtirasla her şeye sahip olma hırsı insanlığın başına çeşitli hastalıkları bela ediyor. Umarım şu virüs belası tüm insanlığa iyi bir ders olur.
Şu hassas süreçte lütfen kendinize çok dikkat edin.
Yorumunuza ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Yapı olarak az uyuyan biriyimdir. Geceyi severim, geç yatarım ama ilk önce de ben kalkarım... - kalkardım!...
Bu tatil sürecinde neredeyse kendimi tanıyamıyorum. Her fırsatı uykuyla değerlendirmek için neredeyse fırsat kolluyorum. Bu, bir kaçış mı?... Psikolojik bir çöküş mü?.. Yılların birikmiş yorgunluğu mu?... Adını koyamadım...
Size ve çalışma arkadaşlarınıza büyük geçmiş olsun Serhat Bey... En kısa sürede sağlıklarınıza kavuşmanızı ve hepimizin hayatımıza küçük bir ara verdiğimiz yerden devam etmemizi diliyorum.
Yıllar önceki stajyerim akşam beni aradı ağlamaktan konuşamıyordu. Eşinin hastanede karantinaya alındığını, onu göremediklerini anlattı. 'O da hep bizi düşünüyor, sen iyi ol, çocuklara çok iyi bak' diyor diye aktardı.
Sigara içmemesi, sporcu olması ve genç olmasının büyük avantaj olduğu söylenmiş buna rağmen umut verilmemiş. 'Her şeye hazırlıklı olun.' denmiş.
Dediğiniz çok doğru... Hafife alınacak bir konu değil bu.
Duanız tüm insanlık için olsun inşallah. Tekrar geçmiş olsun.
Saygılarımla.
Serhat BİNGÖL
Hocam son günlerde yaşadığım ağır uyku halimi az uyku yoğun çalışma sürecine bağlıyordum ama sizin yorumunuzdan sonra bu bir kaçış mı?!’’ yoksa psikolojik zorlanmanın tepkimesi mi? Doğrusu emin olamadım ama bildiğim bir şey var o da deliksiz uyuduğumdur.
Tanıdığınızın eşinin durumuna çok üzüldüm. Ancak genç olması umutlu olmak açısından önemli bir avantaj umarım kurtulur bu beladan.
Geçecek bu zor günler hocam önemli olan bu süreçte moralleri güçlü tutmak ve karantina kurallarına özen göstermektir. Bu nedenle lütfen kendinize çok dikkat edin.
İlginize ve yorumunuza çok teşekkür ederim
Saygı ve sevgilerimle
Büyük geçmiş olsun diyelim. Hayatını kaybedenlerin kederli ailelerine Allah sabırlar versin. Zor bir durum gerçekten. Umalım ki hepimiz ülke olarak ve tek tek şahıslar olarak atlatalım ve düzlüğe çıkalım kısa bir zaman sonra. Kurallara ülke olarak uyarsak başarırız gibime geliyor. Tekrar geçmiş olsun size ve tüm mesai arkadaşlarınıza. Sağlıkla kalın...
Serhat BİNGÖL
İlginize ve iyi dileklerinize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle
Serhat BİNGÖL
Tüm insanlık atlatacağız bu sıkıntıyı o zamana kadar lütfen kendinize çok dikkat edin.
Saygı ve sevgilerimle
Sevgili Serhat.
Bu baş belası olay patlak verdiğinden beri,
kimseyle görüşmedim.
Dışarı çıkmadım.
Belirtilen önlemlere dikkat ediyorum.
Ama yine de bana ateşim varmış, boğazım ağrıyormuş gibi geliyor.
Kafayı yedik kafayı...
Geçmişler olsun SERHAT.
Allah hepimizin yardımcısı olsun.
Serhat BİNGÖL
İlginize ve iyi dileklerinize çok teşekkür eder ellerinizden öperim.
Saygı ve sevgilerimle
Serhat BİNGÖL
lütfen kendinizi dikkat edin bu işin şakası yok...
Saygı ve sevgilerimle
Öncelikle geçmiş olsun Serhat Bey! Arkadaşlarınıza da şifa diliyorum...
Sanırım bahsettiğiniz titizlik, ikamet ettiğiniz yerdeki sağlık çalışanlarının hassasiyetinden kaynaklanıyor. Şunun için söylüyorum; Umre’den gelen son kafilelerle işim gereği temas halinde bulunmak zorunda kaldım. İlk günlerde hiçbirimiz konunun ciddiyetini kavrayamamıştık sanırım ki; can ciğer kuzu sarması boyutunda epey muhatap olduk. E onlar da son derece emindiler sağlıklı olduklarından!
Üzerinden günler geçtikçe, bir iki derken vaka sayısı artmaya başladı. Ama bana “yahu günlerce muhatap oldunuz, size de bir bakalım” gibi bir teklif gelmedi sağlıkçılarımız tarafından.
Zaten hepimiz paranoyak olduk neredeyse. Semptomları öğrendikçe kendimize teşhis koyuyoruz. Yani umarım öyledir, çünkü boğaz ağrım ve ateşim var gibi geliyor sürekli:)
Bu da, başka bir ürkütücü paylaşım oldu sanırım:)
Herkese sağlık diliyorum tekrar...
Serhat BİNGÖL
Sağlık çalışanları ile ilgili naçizane ben tanık olduğumu söylüyorum başka yerde sağlıkçıların titiz davranıp davranmadıkları hakkında herhangi bir fikir yürütemem.
Umrecilere ve yurt dışından ülkemize giren diğer insanlara karşı da gereken önem zamanında verilmediği için sanırım bugün bunun bedelini ödüyoruz.
Kendinize çok dikkat etmeniz ricasıyla ilginize ve yorumunuza çok teşekkür ederim
Saygı ve sevgilerimle
Serhat her şeyden önce sana ve mesai arkadaşlarına çok çok geçmiş olsun.
Bu işin üzerinde ciddiyetle durulması çok sevindirici. Benim Uşak Şeker Fabrikasında çalışan bir arkadaşım var. O anlattı. Fabrika ve lojman sınırları dahilinde görevliler geziyor ve yolda karşılaştıklarının ateşlerini ölçüyormuş. Bunun dışında lojmanlarda kalanları günde iki kez ziyaret edip ateş ölçümü yapılıyormuş. Nizamiyeden kesinlikle misafir kabul etmedikleri gibi dışarıya çıkışa da izin verilmiyormuş. Bu çok güzel.
Ama hata en baştan yapıldı. Umreden dönen hac kafilelerine termal tarayıcılara takılmamaları için paracetemol isimli ilaçlardan verilmiş. Ve bu kafilelerin karantinasız evlerine dağılmaları sağlanmış. Olayın bu kadar büyüme nedenlerinin başında bu geliyor. Bunun dışında İran'dan kontrolsüz bir şekilde 97 bin kişi giriş yapmış. Aslında burada olan biten bazı şeyleri aktarmak suç teşkil edeceği için bu kadarla bırakıyorum.
Umarım karantinayı sorunsuz atlatırsınız.
Allah Türk milletinin ve bu illetten etkilenen dünyanın yardımcısı olsun.
Serhat BİNGÖL
Ahmet Abim aslında birkaç saat önce kaleme aldığım bu yazıyı paylaşıp paylaşmamakta ikilem yaşadım, nedeni ajitasyon yapıyormuşum gibi yanlış anlaşılmaktan çekinmemdi. Sonrada konun ciddiyetinin kavranması için yayımlamanın daha doğru olacağını düşündüm.
Evet, Abi bence de en büyük hata ilk gelen umrecilerin kontrolsüz bir şekilde halkın arasına karışmalarına izin verilmesiydi. Üstelik yalnız umrecilerin de değil belli ki Amerika ve Avrupa dan gelen insanlara da gereken özen gösterilmemiş mesai arkadaşlarımızdan biri de Amerika dan gelen bir akrabasından kapmış virüsü İşin ilginç ve güzel yanı Avrupa ülkelerinden bile önce karantina hazırlığının yapılmasına karşın böylesine bir hata ancak aptallık olurdu ve öylede oldu inanılır gibi değil. Bu konuda ihmali olan kim varsa hesap vermeli diyeceğim ama bu ihmal falan değil apaçık sabotaj kısacası bu iş öyle ulaştırma bakanını görevden almakla falan geçiştirilecek bir konu değil.
Yorumunuza ve ilginize çok teşekkür ederim.
Saygı ve sevgilerimle.
Geçmiş olsun Serhat Bey. Tedavisi devam edenlere Allah şifa versin.
Serhat BİNGÖL
Saygı ve sevgilerimle