- 405 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zor Günlerin Getirdiği Değişim ve Yarın
Yaşadığımız şu zor günler ne de çok realiteyi su yüzüne çıkardı. Eminim bazı konulara dair sığ bilgi ve düşünülerin de yetersizliği ve veya yanlılığı da böylece ortaya çıkıverdi galiba.
Mesleklere ithaf edilen onurlu payeler, zeminde de örtüşmeye başlayınca, bilinen ile görülen ve yaşanılan arasındaki farklar herbirimizin gözleri önüne serildi. Bir belediye zabıtasının görev ve sorumluluklarını saymaya çalışsaydık, üç beş satırla sınırlı bir metin çıkardı ortaya. Aynı şeyi toplumun neredeyse caddedeki çokça hayat alanında gördüğümüz polislerimiz deneseydik, sonuç birkaç cümleden öte gitmezdi yine...
Olağan şartların dışına çıkıldığında, mesleklerin de kendilerini bu olağan dışı durumlara göre nasıl da güncellemiş olduklarını birlikte görmekteyiz bu günlerde. Bu değişim bize farklı bakış açıları da kazandırıyor mutlaka. Demekki, polislerimizin görevlerini sadece trafiği,asayişi düzenlemek,hırsızı,arsızı,uğursuzu yakalamak ve kanuni yaptırımlarla yüzleştirmek üzere şeklinde sınırlamamak gerekir. Aynı şeyi lokanta, gıda sektör, toptancı,perakendeci ticaret erbabı ve diğerleri için de söylemek gerekir.
Kim derdi ki evden dışarı çıkamayan bilhassa yaşlı ve kimsesizlerin maaş ödemelerini kendilerine polis memuru çalışanlarımız teslim edecek veya kim derdi ki dışarıya çıkmadan ve sadece ekran üzerinden yapılan günlük, haftalık veya aylık alış-veriş paketlerimiz eve teslim edilecek... Bunlar hayatı kolaylaştıran ve devamlılığını da sağlayan güzel unsurlar elbette. Bu hızlı güncelleme ve yeni görev tanımları,anlayışları, gelecekte de mesleki tercihte bulunacak gençlerimiz için çok çarpıcı ve zengin bir repertuar da olmuşlardır, diye düşünenlerdenim.
Herbir farklı ihtiyaca, yine alternatif yollar ve seçenekler üzerinden bizlere ulaşmak üzere, neredeyse tüm meslek alanlarında mükemmel bir değişim,gelişim yaşandığı kuşkusuz yadsınamaz. Bu yaşananlar, geleceğin dünyasında da nelerin öngörülbileceği hakkında herbir toplumsal kesime işaret oldular diyebiliriz.
Kimilerine göre sanal olarak daha önceleri kısmen hayat bulan uygulamaların, şimdilerde hayati bir zaruret oldukları ve güvenli yapıldığında da hayatı ne de kolaylaştırdıkları da ortadadır.
Güncel görev anlayış ve tanımlarıyla bizlere hizmetler veren herbir meslek insanımı bu anlamda takdir etmek gerekir, diye düşünüyorum. Bu kollektif akıl, sorunlarla yüzleştiğimizde nasıl da çözümler üretilebildiğini bize göstermiş olmuyor mu? Bu konuda biz hizmeti alanlar cephesinden de uyumu kolaylaştıran roller üstlenmemiz, empati kurmamız ve mesleki saygınlık, eski-yeni mukayeselerini yeniden yapmamız gerekir sanırım.
Politikadan,spora,sanata,eğitime,sağlık ve güvenliğe,... değin herbir sektörde köklü değişimlerin ve yaklaşımların yaşandığı bu günler, "dijital devrimin zemin bulması" diye adlandırılırsa, abartı olmazdı kanımca. Bakınız, dünya çapındaki toplantılar bile etkileşimli ekranlar üzerinden yapılıyr, spor ve egzerszi, eğitim,vb evlere ekranlar araclığı ile çoktan evlere taşınmış durumda...
Sadece bizle sınırlı olmayan bu durum, beşerin de geçmiş anlayış ve alışkanlıklarını büyük ölçüde değiştireceğe benziyor. Burada meslek ve toplumsal dayanışma, gereklilik, değişim,anlayış,kabullenim gibi farklı açılardan konuya değinilebilir elbette. Herbirimiz yeni gelişmeler ışığında yozlaşmadan bu gerekliliklerin ortaya koyduğu uyumu bulmalı ve onu kolaylaştırmak adına yeni rollerimizi üstlenmeliyiz galiba. Değişimler kaçınılmaz bu mutlak. İnsani özü saklı tutarak, önyargısız, samimiyetle olursa da güzel.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.