- 467 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
rüya
Önce kendimizle barışık olmalıyız. Kimseye zarar vermemeyi kendimizin zarara uğratmamayı başaracağız. Bunun için çoğu kez duygusal olacağız. Yine duygusallıktan vaz geçmemizde gerekli olacak. Önce ruhumuzdaki iç güdüleri baskınlıyacagız bunu yaparken içimizdeki libedonun konroluda bir başka savaş. Belkide yaşama karşı bir var oluş. Yada yaşamın yanılgısı.
Su kirli akıyorsa bunu görmezden gelemeyiz. Bunun adı gerçekçilik.
Yaşamın akıntısında nehrin gerçek içeriğini kabullenirseniz o nehir sizi sürüklerken yaralarınız az olacaktır.
Hikaye denilen şey yitirilenin yaşanmışlıklarının hatırlanmasın-dan başka bir şey olmuyor. Bir kültürel etken olan edebiyatta kendinizi göemiyorsanız o edebiyat olmuyor.
Beni çirkeflerine bulaştırma olurmu, sen kendi dünyanı tüket
Beni azad et cahil kalayım !
Herşey o görünmeyen cin misali varlıkların derbeci istilaıyla başladı . ırakta basit bir şey sandık ‘öyle olmadı ‘ dolaştı gezdi belki havada taklalar attı .okyanusları aştı. Görkemli köşklerin ensesi kalın kapitalistlerin ciğerlerini buldu. ölüm korkusu herkesi sardı.
Yoksulluk ve çaresizlik genelde şehrin varoşlarını bulur. Zengin semtlerinde pek rastlanmaz çaresiz insan yüzlerine. Kapitalizimin egemen gücü onları tepede gezdirir. Ezilen bu düzenin yorgun emekçileri olur !
Yirimibirinci yüzyılda olası çatışkılar küreselleşme denilen düzenin kapital egemenliğini ne derece götürecek bilemiyoruz. Bir görünmez viriüsün evrensel pandemisi yaşamın tüm kalıplarını kırmaya niyetli gibi !
Beyaz yakalıların yetersiz kalacağı banka kıredilerinin önemsiz olacağı yaşamın korkulu geçeceği bir rüzgarın içinde gibiyiz. Evde kalmalıyız.
Rüyamda bir silah elimde yolda koşuyorum. Koştuğum yol narenciye bahçelerinin arasında bir patika .karşıma dut ağaçlarından yapma bir tahta kapı çıkıyor kapının yarısı açı kvaziyette ihtimal istemsiz hayvanların girmesine engewl olmak için yapılmış kapının kenarlarında üzüm asmaları ekmişler bazıları oldukça büyümüş gölgeletmiş güneşi saklamış bir hava içinde.
Karşıda ötede bir köhne görüntülü ev görünüyor birbirine eklenmiş zoraki ayakta duran yıkık içindekilere ölün çekin gidin bu dünyadan dergibi.
Sonra uyanıyorum daha karanlık yerini aydınlığa bırakmamış .ezan okunmak üzre . yeni bir sabaha hazır gibiyim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.