- 353 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Korona Gelmiş, Ne Yapalım?
Tüm dünyayı etkisi altına meşhur virüsümüz: ’’korona’’. Önce Çin’de başladı, daha sonra tüm dünyaya adım adım yayıldı. Dünyanın en iyileri arasında gıpta ederek baktığımız pek çok ülkeyi yıktı geçti bu illet. Ve ne yazık ki yıkmaya da devam ediyor. Bugünlerde her kafadan bir ses çıkıyor: ’’İlacını bulduk, aşısını ürettik.’’ vs. vs. Evet, Çin kısmen bunu başardı gibi. Son verilere göre yeni vaka çıkmıyor artık. Ama İtalya gibi, İspanya gibi pek çok ülke hala bu virüsün pençesinden kurtulamadı. Diğer bir deyişle ayakta kalmaya çalışıyorlar. Ne diyelim tez zamanda bu beladan kurtulurlar inşallah.
Peki ülkemizde durumlar nasıl?Alınan sıkı tedbirler neticesinde pek çok dünya ülkesinden daha geç tanıştık bu virüsle. Son verilere göre de artarak devam ediyor. Sağlık Bakanımız her gün halkı bilgilendirici açıklamaları yapıyor ekranlarda. Sanırım pek çok dünya ülkesi gibi yüksek ölüm oranlarının olmadığı bir salgın süreci geçireceğiz. Tabii ki tek temennimiz bu yönde. Ama istemek yetmiyor her zamanki gibi. Tedbirler almak, mücadele etmek, savaşmak gerekiyor. Yoksa yüksek can kayıpları görmemiz çok yakındır. Dilerim bu korkunç tabloları hiçbir zaman gör-
meyiz.
O zaman ne duruyoruz?Gelin bu virüsle mücadele edelim. Ne mi yapacağız?Aslında çok basit. Hayatımıza yerleştirdiğimiz temizlik kurallarını ihmal etmeyeceğiz. Bugünlerde daha bir hassas davranacağız. Çünkü temiz olmayan bir beden ve ortam her türlü hastalığın yayılmasına neden olur. Kendimize temiz yaşam alanları oluşturacağız. Bunu yaparken başkalarının haklarını gasp etmeden yapacağız. Temiz yaşam alanına bizim olduğu gibi başkalarının da ihtiyacı var, lütfen unutmayalım. Yediğimiz içtiğimiz temiz olursa ve herkes bu şekilde davranırsa bünyemiz sağlam olur. Virüs kolay kolay bizi ele geçiremez. Ve tabi en önemlisi görevlilerin oluşturduğu kurallara, yasaklara uyacağız. Son günlerde her ortamda zorunlu olmadıkça dışarı çıkmayın, evde kalın şekilde söylemlerle karşılaşıyoruz. Bu yerinde ve önemli bir söylemdir. Lütfen kim olursak olalım bu kurala uyalım. Çünkü buna uyarsak virüsün yayılmasını da engellemiş olacağız.
Altmış beş yaşına kadar olan bireylerin doğrudan dışarı çıkma yasağı yok.Sadece yaşlılar ve kronik hastalar için geçerli bu yasak deyip lüzumsuz yere dışarı çıkmayalım. Sakin olalım, sabırlı olalım. Bu günlerin geçici olduğunu unutmadan evimizde ailemizle, sevdiklerimizle vakit geçirelim. Evet, pek çoğumuz için sıkıcı hatta bunaltıcı bir durum bu. Ama virüsün yayılması durdurulamazsa daha sıkıcı günler bizi bekleyecektir unutmayın. Belki o zaman herkes için sokağa çıkma yasağı ilan edilecek.Ve ağır aksak da olsa akan hayat tamamen duracak.
Lütfen buna izin vermeyelim. Evde kalmak bizim için, ülkemiz için daha iyi olacaktır. Biraz sabredip sonrasında baharın tadını doyasıya çıkarmayı istiyorsak buna mecburuz.Lütfen anneler, babalar,gençler, orta yaşlılar ve başımızın tacı yaşlılarımız...Kritik bir dönemden geçtiğimiz bu güzelim bahar aylarında evlerimizde kalalım. Korona tehlikeli olabilir ama evde kalmayıp sokağa çıkmak inanın
daha tehlikeli olacaktır. Bu yüzden Türkiye, ne olur evinde kal!
NECATİ DİLEK- 23.03.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.