- 501 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
verem (tbc) aynı korona
----------bunlar sanki ikiz kardeş bence aynı hastalık
önceki yazımdan sonra düşünmeye ve tv bilgilendirme yayınlarını seyretmeye devam ederken anlatılan belirtiler kısmında söylenen belirtiler aynen verem tüberküloz la aynı örtüşüyor.bizim küçük yaşlarda bu hastalık hastası olanlar utanır hatta hastalığın ismi telafuz edilmezdi.
neden mi ? çün ki: bu hastalık
kötü beslenme :
"bu gün sağlıklı beslenme dedikleri değil di temizliğe dikket etmeden yiyecek tüketimi,yiceklerin zamansız yani düzesiz olarak yenmesi"
kötü yaşam şartları:
düzensiz uyku,içki sigara yaşanan evlerin rutubetli olması pencere sayılarının az olması "güneş girmeyen eve doktor girer "sözü okul fişlerinde duvar afişlerinde yer alırdı.fakirlik yoksulluk
temizlik en önemlisi idi:
ellerimizi yüzümüzü sabunlu suyla yıkamak,tırnaklarımızı kesmek her yönlü temizlik başta gelirdi.öksürürken hapşururken elimizle kapatmamız. sokaklara türmememiz balgam atmamamız için uyarılırdık.
şimdi eğer korona aynı verem ise ozaman biz bu yüz yılda geçtiğimiz yılların gerisine düşmüşük.
öğrenme öğretim ve değişiklik nesiller arası bağı biribirini anlamayıkısaca iletişimi önler ve önlemiş.
------ben göğüs hastaneslerinde veremlilerle tedavi görmüş biri olarak bilgilendirmelerde ki belirtileri hastalığın seyir halini dinlediğimde korana sanki verem diyerek araştırdım.
bu arada benim doktorum olan hocaların hocası ünvanını alan sayın prof.Nihat Özyardımcı hocamın hakın rahmetine kavuştuğunu öğrendim.Allah kabrini aydınlık mekanını güzel makamını yüksek etsin.
sayın doktorlarımızın hocaların hocası Prof.Nihat Özyardımcı hocamızın yazılarını tedavi yötemlerini incelemelerini öneririm.
HOCALARIN HOCASI
(Bursa uludağ üniversitesi göğüs hastalıkları ana bilim dalı Prof Nihat Özyardımcı.)
bu söylememdeki sebeb şu bana hastalanıp her gittiğimde farklı tedavi uygulardı ilaçlar aynı fakat tedavi yötemi farklı .
benim korona aynı verem hastalığı demem aynı belirtileri göstermesi
belirtiler
yüksek ateş gece terlemesi
kuru öksürük
göğüs ,sırt ağrısı
üzüntü dert
halsizlik iştahsızlık bir hafta on beş gün içerisinde ortaya çıkması yaşlılarda daha ağır 65 yaş üstünde öldürücü olması veremle bire bir örtüşmesi.
dikatimi çeken bir şey daha var tv bilgilendirmelerinde hep belirtileri hastalığın nasıl ortaya çıktığı ve nasıl önlem alınması gerektiği anlatılıyor fakat tedavi yönünden hiç bahseden yok.
fakat veremin tedavisi uzun zamanda olsa mümkün ve tedavi edeiliyor bu hastanın tedaviye cevap vermesinebağlı.
bunu nerden biliyorsun dersen 85- 87 yıllarında ceza evinde gelen bir verem taramasında akciğerlerde görülen duman leke nederseniz deyin bu yüzden Çanakkale E tipi ceza evinden Tekirdağ mahkum hastanesine sevk edildim.
bu mahkum hastanesinde geçmiş zaman iki küçük ara iki büyük koğuş vardı ben yimidört kişilik koğuşta idim yataklar on iki on iki karşılıkllı ve yan yana bir bir buçuk metre aralarla idi.iki hasta vefat etti benim yanımdaki hasta arkadaş Hamit isimli bir arkadaştı kız kaçırmaktan gelmiş kızı vermemişler sevdiğinden üztüsü hasta etmiş neden yazdım bu arkadaş saf birisi idi bunun ciğerlerinde yara yoktu fakat ciğerlerde su toplamıştı.
bu arkadaş yatak komşusu arkadaşım ara ara gider ve ciğerlerdeki biriken su alınırdı kaburgalardan girilip alırlarmış bun gözlerimlre gördüm fakat bizim hamit üzüldüğü ve sigara içtiği için tedaviye cevap vermiyor su toplaması kurutulamıyordu.bunun içinde kaburgalarından hortum sokulup bir boru ile su toplanmasını elinde poşet içinde taşıdığı bir şişeye dökülüyor şişeyi arada gidip tuvalet lere boşaltırdı.
bir başka örneği benim kendi oğlumda ciğerleri su topladı aynı yukarıda anlattığım gibi kabugalardan girilerek cigerlerindeki su alındı biraz hastanede kaldı ve düzeldi şimdilerde 30 lu yaşlarda ve sağlıklı .
geleceğim nokta şu
korona ve verem aynı ise utanmamız gerekir yılar öncesinden daha kötü bir vaziyetteyiz.neden mi ?
çünkü yılardır bizim veren taramalarımız devlet tarafından her yıl düzenli olarak fil taramaları yapılır şüpheli bulunanlar verem savaş dispanserlerine göderilir kültür testleri (balgam) bulgular doğru çıkarsa tedavi için sanotoryumlara göğüs hastanelerini göderilir tedavileri yapılırdı
hastalık tedavisi uzun sürenler arada evlerine izine göderilirken koruyucu hap yani mikrop yaymaması için koruyucu haplar verilirdi.
ilaçları tedavi süresince devlet tarafından bedava olarak temin edilirdi.biz bu mikropla baş etmişken salgın haline gelmesi
heybeli adada Atatürk tarafından yaptırlmış sanatoryum 9 yıl önce kapatılmış.dispanserler ya yıkılmış yada atıl durumda kendi halinde verem taramaları film çekimleri neden kaldırıldı.halbuki bunların devam etmesi bu salgında bizi daha rahat ve hafif oalarak atlatmamızı sağlayabilirdi.
verem neden hortladı.
vel hasıl
öğrenme öğretme ve değişiklikler nesiller arası bağı anlaşmayı iletişimi önler.
ve önlemiş.
önlememiş ise o zaman ?...
çok yazık.
----------------------sevgilerimle...
---refik pelvan...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.