- 517 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kalemimde Doğan Güneş
Kalemimde Doğan Güneş
Mazinin kıskacında varlığım, çağırır vuslata. Bulmalarımın sonu yine ayrılık yine ayrılık. Gök mavisi umutlarım grileşti zamanla. Güneşe hasret bin yıl öncesi doğmuşum sanki. Yarına yağacak karın, esecek boranın ve dolacak zemherinin soğuğu üzerimdeyken sıcaklık otuz altı derece. Güneşin en sıcak hali, zıddı suyla kavuşma sevdası sarıyor çevreyi. Fazla ışığın, fazla aydınlığın, fazla güneşin kör etiği gözler gibi suyunu çekiyor her şeyin. Akşam olup kızıllık çöreklenip en serin haliyle geri veriyor aldıklarını. Yavuklusuna kavuşan âşık gibi mutluluktan kızarıyor yanakları belki de. Bir de kızdı mı, birlik olup gök kubbe ile döküyor sularını gerisin geri.
Rüyalarımı, sırlarımı taşıyan güneş, bir başka diyarda, başka sokaklarda yolculukta olmalı. Biz gecenin sırlarıyla hemhal olurken güneş, dinlenmeden, uyumadan yolculuğuna devridaim bir seremoniyle revan oluyor. Çiçeğin, toprağın, suyun aşkı hep sana mıdır? Gök kubbenin altında ki koşuşturmalara gülümsemen, gidip gelmelerin bundan mıdır? Gülmelerinle, ağlamalarında, sevinmelerinle avuç ayalarını ısıtmaların bundan mıdır? Bundan mıdır ki her odanın, her sokağın, her pencerenin güneşinin aynı olması? Zemherinin eksi bilmem kaçlarında dahi yüzünü hiç esirgememen, ekşitmemen bundan mıdır?
Bundandır ki en çok çöllerinde yalnız bıraktın bizleri. Sevdanla buluştun tek başına. Bundandır ki en çok çöllerinle mutlu oldun. Bundandır ki en çok çölleri kavurdun. Bundandır belki de sahillerde topladın insanları başına. Bundandır belki de şahitliğimize ihtiyaç duydun. Bundandır belki de milyarlarca yıldır hiç ölmedin. Pervane olup biz mahlûkatı âşık yaptın kendine. Yanacak, pişecek pervaneler aradın hiç durmadan. Hıncını belki de en çok sevenlerinden böyle aldın. Hep güneşe gitme arzumuz bundan mıdır? Bundan mıdır bu bitimsiz arzumuz?
Velhasıl güneşi sevmemiz kolaydır çünkü şuası kamaştırır gözlerimizi. Önemli olan bitmeye yakın kızıllıkta sevebilmektir asıl. Güneşlikli bir umut…
İlkay Coşkun
07.08.2010
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.