- 391 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dış Görünüş
Hepimiz şu anımıza kadar birilerini dış görünüşü yüzünden eleştirmiş, kişinin iyi ya da kötü biri olduğu hakkında yorum yapmışızdır. Lakin dış görünüşe göre yargılamak bizi yanıltabilir.
Mevlânâ ne güzel demiş: “Nice insanlar gördüm, üzerinde elbisesi yok. Nice elbiseler gördüm, içinde insan yok.” Dış görünüşümüz insanlar üzerinde bıraktığımız ilk izlenimlerimizdir. Ve ilk izlenim her zaman daha bir önem taşıyor. Pek çok kişi diplomamızı, özgeçmişimizi veya kişiliğimizi bilemez, bizi dış görünüşümüze göre yargılar ve değerlendirir. Aynı zamanda insanın kendine özen göstermesi ve duygularının dışa yansıması da dış görünüşünden belli olur.
Aslına bakılırsa dış görünüşümüze özen göstermek de karşımızda ki insana önem verdiğimizin de göstergesidir. Mesela bir düğüne ya da iş görüşmesine pijamayla gitmediğimiz gibi… Giyilen kıyafetin düzeni, uyumu, temizliği kendimize olan saygımızdan öte karşımızdaki kişiye de özen gösterdiğimizi gösterir.
Ama asıl önemli olan dış görünüş değil, kişinin sahip olduğu bilgisi, kültürü, konuşma tarzı, üslubu ve düşüncesidir. Güzel giyinmiş, kıyafetiyle dikkat çeken biriyle oturup konuşmaya başladığınızda, iki kelimeyi bir araya getiremiyor, saçma sapan konuşuyorsa, anlarız ki kıyafetten önemli şeyler var. Bir kimsenin iyi veya kötü olduğunu, dış görüntüsüne bakarak değil, bilgisine, görgüsüne, eğitimine, kültürüne bakarak anlarız.
İnsanlar arkadaş çevrelerini genellikle eli ayağı düzgün kişilerden oluşmasını isterler. İnsanlar biriyle arkadaş ilişkileri kurarken dış görünüşte önem kılarlar. Nasıl giyindiği, saçının hangi renk olduğu, fiziği, yüzü, konuşma tarzı her şeyden çok önem gösterir. Ama ne gariptir ki dış görünüş kadar içinin de güzel olduğu kuşkuludur. Görünüşü ilgi çekmeyen, bazı yerlerinde kusur olan insanlara karşı hep ön yargılı olurlar. Einstein’ın dediği gibi " Önyargıyı parçalamak atomu parçalamak kadar zordur.” Bir insanın dış görünüşünün güzel olup karakterinin kötü olması karşıdaki kişiye ne kazandırır? Hiçbir şey...
Kısaca, birini tanımadan etmeden sadece giydiği kıyafetleriyle, gözüken dış görünüşüne göre nasıl biri olduğuna karar vermemek gerekir. Mevlana çok güzel söylemiş : “Nice insanlar gördüm, üzerinde elbisesi yok. Nice elbiseler gördüm, içinde insan yok.”
instagram : ilaydakardas3