- 406 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
sanatçı olması... ard-öyk 2020-25
sergey dovlotova " puşkin tepeleri" öyküsünde...
" sanatçı otuz yaşına değin yaratıcılık hariç herşeysini ikmal etmiş olmalıdır." diyor.
yaratıcılık dışında her türden sanatçının dört usulde kendini yetiştirmişliği standart kabul ediliyor.
bu standartları resim sanatı üzerinden değerlendirmeği düşünüyorum.
şöyle ki...
ressam- artist ilk standartta: resim sanatının tüm teknik ve pratiklerini fevkalede becermelidir.
iki... ressam, resim sanatının bütününü bilmelidir... bütün zamanlarda ve resmin hepsini... bu ise resim tarihidir.
ressam, resim tarihini ve tarih içre evrimini ve de üslup hareketlerini çok rahat değerlendirebilmelidir.
üç... ressam, resim sanatının estetik ile birlikte tüm büyük teori, tezler, görüşler, inanışları bilmelidir.
dört... ressam-artist sanatının nasıl eleştirildiği esas ve usulleriyle her resmi ve kendisinin resmi... bilhassa eleştirebilmelidir.
kritik etmelidir... kritik etmek için wöllflinn, panofsky, gombrich kritiklerini ve diğer kritikleri.
inceleme standartları haiz kıyaslama yeteneği ve akıl etme gücüyle techiz olmalıdır sanatçı.
ressam "sanatçıyım" ben diyebilmesi... ne, "yaratıcılık" hariç sarf ettiğimiz cümlelerin hepsi caridir.
yalçıner yılmaz
960 toki
çanakkale
22-02-2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.