- 689 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Dursun'a Mektup
.
Sevgili arkakakadaşımmm,
Uzun zamzamzamannnnndırrrr sasasana bu mektubu yazmayı çok istititiyordummmm.
Sizin oooralarda durum nanasıllllll bilmiyoruuuum ama bizim bu tarafta maddi yönden sıkıntılarrrr varrrr. Ben bebeni bildim bileli şöyle bir “ohhh” diyeyeyemediiiiik. Hep sıkıntı hep sıkınnnntı. Sen Alalalmannnnnya’da ololollllduğun içinnnnn işin Almanmanmanyyyya’dan kıyayak tabtabbbiiiiiii.. :)
Çevçevremizdeki ülkelerde de sıkınsıkıntılarrrrrrr var. Önce Irak karkarkarıştıııııı. Ammammammerika barbarrrrrışşşş !! getirdi. İnsanlar birbirini yedi bitbitbittirrrrdi. Sadsadsadddddam pohhhh çuçuçukurunda saksakklanmışşşş. Orrraaada bulbuldullaarr. Yıllar sonra yakalanıp öldüöldürülllllldü. Sıçsıçççsıçannnın ddeelideliğinnde dee olllsaa bulbuluyyoorlar. O şaşaaaaalı adamın son halini birrrrbirr görecektin..! Tüm dünyaya irezillllzilzil kepaze oldu.
Sonnnnsonnra “Ararraarrrrap Baharı” dediler. Tunnnnus karışşşşştı. Liblibbya karkarkarrıştı. Kaddddafi’yi öldürrrrrdüler. Allah rahmet eylesin. Kaddafi dededeyip geçççççme. Kıbrıs savaşında bize çoooççook yardım etmişşşşşti. Bir Pakistan bir de O. Uçakkkkkuçaklarına Türk arrrrrması yapıştırıp göndermişşşşş Türkiye’ye. “Alınnnnnn ananızın ak sütü gibbbbbi helalllllll, tepe tepe kullanın” demişşşş. Amerikakaka’nınnnnn, İngilgillizzzzzz’in hakkından o geliyoryoryorduuuuu. Değğğğğğişik birbibiriyyyyyydi. İtaltaltalllllya’ya gezmeye gidiyor. Tututtturist olarak –resmi ziyaret de deniliyor dadadaaaaaa sennnnn inanma-. Rommrommmma’nın göbeğine kıl ççççççadırı kurduruyor. O çadırın içinde yatıppppp kalkıyorrrr. “Başlarım sizin 20 yıldızlı ototttelinizeeeeee” diyor. (Yıldızzzzz ssssssayısından emememminnnnn değilim.)
Pakisssstan’da da rahmetli Muhammed Ziyâ ül Hak “Gargargardaşşşşşş ‘ölöllöll’ de öleyim” demdemmişşşş. “Sen emmmemmret yayan yapıldak yollara düşüpppppşüpşüpp geleyim” demişşşşş. Ayrıca demmişmişşşşş ki “her ne kadar 3 yıl önce Bangbangbangladeşşşşş ayrılmış olololsa da işişin içiçinde siz ololuncaa beni kırmazlar, onları da alırrrrrr gelirim” demişş.. Demekle de kalmamış, yardım üstüstttüüüüüne yardım yağyağdırrrrrrmış.. O da uçakkkkk bile göndermiş.
Neyssssse asıl mevzuuuuuya dönelimmmmm.
SSSSSursurriye karıştı.. Önce üç milmilmilllyonnnn Suriyeli ülkemize sığğğğğsığğındı. Net rakammmm da belli değil hannnnni. 3 milyon mu, beşşşşş milyon mu ben bilemem. 3 de olsa, 5 de olsa geldiler yannnnni.
Tammmm bbbburada şunu anlatmadan geççççççgeç geçemeyeceğğğğğim. Köyden ağa atttttıyla şşşşşehirdeki uzaktan akrabasınınnnn yanına misafirliğğğğğe geliyor. Yanında daaaaa gelirken bir şeyler getirrrrrrmiş. Ağaya izzzzzzet ikram bollll. Ağa üççççç gün kalıyor, bir hafta, onnnn gün derrrrken üç ay kalıyor. Gideceği yok ağanınnn. Zammmman geçtikçe ağaya ilgi de azzzzalıyor. Üç ayyy ayyyyyy ay sonra ağa “ehhhhh ben arttttık gideyim” diyorrrr. Ev sahibi “sen bilirsin ağğğğam” diyor. Ağa tam atına biniiiiiyor “deh” diyecccccek ev sssssahibi nezzzzaketen “Ağammmmm azzzz azzz az daha kalaydınnnn” diyor. Demez komazzzzz olsunnnn. Ağa hehehehemen attan iniyor “atı nereye bağlayayayayyım” diye soruyor. Ev sahibi dilini uzatıyorrrr “getir şuraya bağla ağam, şuraya” diyorrrr.. Ağa hessssabı Suriyelilerrrr de bize misafir olup kaldıdıdıdılar..
Suriye karışşşşınca IŞİD diye bir terrrrör örgütü türedi ki sorma gitsinnnn. Tam ccccaniler topluluğu. Kelle kessssmek onlarda, addddam boğazzzzlamak onlarda, insanları diri diri yakkkkmak onlarda. Bu IŞİD’ççççiler Surrrrriye’nin büyük böböböbölümünü işgal ettiler. Esat rejimi, sonraki ismiyle Esssssset rejrejrejjjjimi ha bitti bitecek. Çok zorda kaldı. İşin içinde Russsya olunca yavaş yavaşşşş toparlanmaya başladı. Pek çok yeri geri aldı Esssettt. Deyrizorrrrzorzorrr’da hala zorrrrrda imiş. Deyrizorrrr’a gidip görmedik tttttabii biz söyleyennnnlerin yalancısıyızzzz.
Sonraları IŞİDdddd bitti, daha doğrusu ttatatatam bitmedi de epeyce azaldı, sonra PYD-YPG-PKK çıktı. Hala Fırat’ın Doğusunda büyük bir bölge onların denetiminde. Onları da Aaaamerika dessssssstekliyor. 40.000 TIR dolusu silah vermiş dürdürdürrrzüler. 40.000 TIR bu at arabası değil. El arabası hiç değil.
Tabii Türkiye haklı olarak işşşşkilleniyor “Ulannnn bunlar burada devlet mevlet kurmasınlar” diyor. Bir tarafta Ammmmerika, bir tarafta Russssya. Diyacahhhhsın ki kaç bin kilkilkillometre mesafedeki Amerrrrika’nın ne işi var, Rusya’nın ne poh işşşşi var. Varmış işte. Ne Amerika Rusya’ya iissssitir git lan buradandandannn, diyebiliyor, ne de Rusrussruussya Amerika’ya. Aralarında gizzzzgizzli bir anlaşmamamamamı var bilmem sansankkkki birbirlerinin varlığğğğından hiç haberleri yokmuş gibi davdavdavvranıyorlar. Yada şura senin bura benim diye payyypayylaştılar mı aceppp..?
Dedimmm ya olan bize oluyor.
Ortalık hala ddddurulmuş değil. Esssssah mı bilbilllbillmem yeni yeni göçççç dalgaları olabilir dennnniliyor.
Durum böyle işte.
Allah sssonnumuzu hayırrr etsin inşallah..
Ara ara yazyazyaaazzmaya çaçaçalllışırım.
Bababaaaki selamlar..
Suat Zobu