- 970 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Şair Dilan Bayşu ile....
“Mürekkebin Bıraktığı İzler Şiir Kitabının Şairi Dilan Bayşu: ”İlla kitap çıkarayım, evet kitabım çıktı demekle iyi şair olunmuyor maalesef ki. Yazdıkça ve yeni ufuklara yelken açtıkça artık eskiden yazılanlar beğenilmiyor”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar? Nerelerde çalıştınız?
DİLAN BAYŞU- Ben 2000 yılında Kars ilinde doğdum. Hemşire Yrd. bölümünü okudum ve şu anda Okmeydanı Eğitim Ve Araştırma Hastanesinde çalışmaktayım. En çok sevdiğim öğrencilik mesleğini halen sürdürmekteyim ve Medipol Üniversitesi İlk Ve Acil Yardım bölümünü okumaktayım.
SORU-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız? Nasıl başladınız?
DİLAN BAYŞU- Aslında küçüklüğümden beri hep edebiyata bir ilgim vardı. ilkokuldan beri hep bir şiir okuma ve yazma girişimlerinde bulunuyordum. Öğretmenlerimin beğenisiyle özgüvenim artarak daha bir tutkuyla sarılıyordum. Yarışmalara ve yapılan etkinliklere sık sık katılım gösteriyordum. Ortaokulda katıldığım bir yarışmada birinci olunca "Evet! dedim. Edebiyat benim alanım. "Kararımı vermiştim. Edebiyat dünyasında hep farklı diyarlara misafir olacaktım. İnsanların benim duygularımı ve yazdıklarımı okuduklarını düşündükçe hep yüzümde bir gülümseme hakim oluyordu. Ama yazarlığı bir meslek olarak değil de bir hayal, bir aşkın mısralara değdirdiği mürekkebin izi olmak adına yavaş yavaş yazarak en sonunda artık somut bir kaynak olarak ele almak istedim. İlk kitabım olan Mürekkebimin Bıraktığı İzler adlı şiir kitabımı çıkardım. Daha da nice şiir ve romanlar çıkarmak umuduyla edebiyat dünyasına aşkla ilk adımı attık.
SORU-Yazmak mı yayınlamak mı zor?
DİLAN BAUŞU-Tabii ki de yazmak daha zor. insanlara hitap edebilmek ve onlara bir şeyleri aktarmak hiç de kolay bir iş değildir aslında. Ama yazdıklarımızın farklı bedenlere, farklı yüreklere dokunduğunu düşünmek insanı motive ediyor.
SORU-.Okuyor musunuz? Çok okumak yazmaya ne kadar etki ediyor?
DİLAN BAYŞU- Evet okumak yazmayı tabii ki de etkiliyor. Kelime dağarcığı ne kadar çok olursa yazmak için kelimeler arasında dans etmek de o kadar kolay oluyor. Bir şeyleri birbirine bağlama veya yeni bir olaya atılma olanağı sağlıyor. Okumak gerçekten de çok önemli.. O yüzden okumadan, farklı diyarları seyahat etmeden yazmanın etkilemeyeceğini düşünmek doğru olmaz.
SORU-Okumadan yazan çok bu da kitapların kalitesini düşürüyor. O yüzden insanlar kitaplardan uzaklaşıyor düşüncesine katılıyor musunuz ?
DİLAN BAYŞU-Evet katılıyorum aslında. Artık o kadar çok kitap ve yazar var ki, her yerden yeni çıkan kitap isimlerini görmek şaşırtmıyor. Kaliteli bir eser ele almak istiyorsak bol bol okumamız gerekiyor. Dediğimiz gibi insanları kitaplardan uzaklaştırırız ve bunu hep söylerim hiçbir zaman iyi bir yazar olduğumu iddia etmem. Ben yazdığım kadar ve yazdıklarımı başarılı bir şekilde karşı tarafa aktarmaya çalışan, o duyguyu hissettirmeye çalışıp, kendi dünyamda hem bir okuyucu hem de bir yazıcıyım. İyi bir eser ele alındığı zaman okuyucu gözüyle de ekip biçilmelidir her zaman.
SORU-Eğitim camiasının yazar ve şairlere gereken değeri verdiğini düşünüyor musunuz ?
DİLAN BAYŞU- Ben gereken değerin verildiğini düşünmüyorum. Dediğim gibi o kadar çok kitap var ki istisnasız fark edilmek zor. Neticede verilen bir emek karşılıksız olunca, değer verilmeyince yazarı manevi olarak çok etkiliyor ve belki de yazma hevesini kaçırıyordur. Ama belirttiğim gibi bu bir aşk hikayesi.. Ne olursa olsun yazma aşkı bizlerde her daim saklı..
SORU- İki şiir yazan hemen kitap çıkarma derdinde Yahya KEMAL hayatında kitap çıkarmamış mesela. Öldükten sonra. arkadaşları çıkarmış. İlla kitap çıkarmak iyi şair olduğunu mu gösterir?
DİLAN BAYŞU-Tabii ki de iyi bir şair olduğunu göstermez. Çok güzel bir örneğe değindiniz. Nice yıllarını sayfalara sığdıran üstadlarımız var. İlla kitap çıkarayım, evet kitabım çıktı demekle iyi şair olunmuyor maalesef ki. Yazdıkça ve yeni ufuklara yelken açtıkça artık eskiden yazılanlar beğenilmiyor. Bu bir zaman işidir. İşleyen demir pas tutmaz derler ya aynı o hesap diyebilirim. İşlendikçe pas tutmayan bir demir olmak için sürekli yazmak gerekir. İnanın dediğim gibi yeni yazılanları gördükçe önceden yazdıklarınızı beğenmeyeceksiniz. Bu da zamanla işlene işlene güzele ulaşmak adına olacaktır.
SORU-İyi yazmanın sırrı sizce nedir?
DİLAN BAYŞU- İyi yazmanın sırrı herkese göre farklıdır bence. Kimi zaman çok kitap okuyarak, kimi zaman farklı metotlar deneyerek kendi sırrını zamanla keşfetmekte saklıdır. Sevilerek ve aşkla bağlanılan bir meslek için bulabileceğimiz en büyük sır kendimizi harika ve olağanüstü bir yazar olarak görmemekte gizlidir belki de.
SORU-.Bu konuda başka ne anlatacaksınız ?
DİLAN BAYŞU- Çok teşekkür ederim. En son olarak şunları eklemek isterim. Yazmak sevda işidir o sevdayı harlayan; okuyan gözlerdir. Umarım yazmaktan ve okumaktan hiçbir zaman vazgeçmeyen bir toplum oluruz. Yeni kalemler ve okuyucular bulmak umuduyla, yazarlara gereken değeri gösteren bir toplum olmamız dileğiyle. .Yeni ufuklara yelken açmaya devam...
YORUMLAR
Teşekkürler, sayın hocam.
Yeni yüzler yeni açılımlar kısaca hayatı güzel ve yaşanır kılan güzel insanlar elbette edebiyatın coşkusuna nail olmak.
Saygılar, selamlar değerli hocam