Biteni Aşkı Rahat Bırakın..
Artık Huzurevine bakarız. Sanmam o zamana dek... Sustum. İstanbul’a hiç gitmedim ben, Sultan Ahmet’i, Ayasofya’yı görmek istiyorum. Eyüp el Ensari ye de gideriz, İstanbul’un tam ortasından bir otel tutarız. Zihnim hemen İstanbul kazan ben kepçeye dönmüştü. Taşları çok ziyaret ettim dedi iç ses, yeniden taş görmeye katlanamam..Olmaz diye haykırasım geldi.. Aydın’ın iklimi güzel oraya veya Muğla’ya da taşınabiliriz. Tebessüm. Konya’ya gidelim mi? Yok Mersin’e gidelim:) Ora neresi.. Tamam İzmir’e gideriz, hiç olmazsa biraz daha oturmuş bir şehirdir. Diğerleri ayaklandı mı ya hu. İzmir olmaz. Niye... Hem sen orayı biliyorsun. Biliyor muyum?
Ben evlendim, hamileyim. Neden bana söylüyorsun o zaman. Niye mesaj çekiyorsun, yorum yazıyorsun ya hu.. Olmadı işte, yürümedi.. Sana mutluluklar. Adı neydi? Ne önemi var mübarek..
Hala neden mesaj çekiyor sana,ne bileyim ben. Baksana neler yazmış şiirin altına. Bak bu da benim verdiğim cevap.. Daha ne yazayım. Teyzen bile beni o sanmıştı.. Hem evli neden hala arıyor seni.. Bilmiyorum, bir daha arayacağı sanmam.. Ararsa veya mesaj yorum olursa sana haber veririm, sen cevaplarsın. Niye ben? Sen ne güzel efendice cevap vermişsin zaten..
Merhaba ben .... Biliyordum yıllar sonra beni arayacağını geri döneceğini biliyordum. Ne yapıyorsun, nerelerdesin?? Şuradayım, memur oldum. Koca götlü eski bilgisayarın başında kalbim yerinden fırlayacak gibiydi, pc’me sordum kaçıncı şehrin burası senin? şimdi hangi çatı arasında örümceklerle dost oldun ne bileyim.. Ramazan ayıydı, oruçluydum. O gece nasıl yattım, nasıl kalktım sabah... Neden gizli numaradan mesaj çekiyordu ki, öğlene kadar tekrar mesaj gelmedi, sahi bir yerlerde telefon numarası olmalı, memleketteki ajandada acaba yazılı olabilir mi, annemi kardeşimi arayıp da ajandaya baktırsam mı?? Yok gerek yok.. Ulan ne oluyor hayata.. Kaç yıl geçti nereden çıktı şimdi.. Off yaa ... Kafa çekesim geldi oruçlu oruçlu.. Mesaide de içilmez ki.. Hem ben tövbeliyim kaç yıl geçti,
4 yıl geçmiş.. Nedir bu. Arayan yeniden arar..Arasana..
Ben bu şehre kimin için geldim.. Lanet gelmesin herkes dönüyor geriye, herkes arıyor.. Sen niye aramıyorsun ?
Hangi mevsimdi, dilim damağım kurumuş muydu, hangi camide hangi vakitte deli gibi dua etmiştim gün içinde, işte akşam olmuş, iftar saatini bekliyordum, duaya devam.. Hadi ara tekrar.. Arasana.. Vakit de geçmiyor.. Kaç dakika kaldı iftara? 15 dakika mı.. Ne telefonda mesaj sesi, ne de ezan sesi ...
Alo.. efendim kdnksaef , unutmadığına sevindim beni, hayırdır nerden düştüm aklına , sen ne yaptın 5-6 yıl oldu sanırım. Ne yapayım aynı, nişanlandım ben de, yakında düğünüm var. İç sesim çıldıracak, ortalığı dağıtmalıyım, iftar vaktinde bu söylenir mi namıssız. Senin adına sevindim, ne zaman nikah düğün.. Davetiye gönderirsen gelirim belki.. Bu arada hamileyim de.. O yüzden acele ediyoruz.. İyi bok ediyorsun diyordu iç sesim.. Bir taşla iki kuş o zaman sevindim senin adına, umarım mutlu olursun.. Sen de.. Eee sen ne yapıyorsun? Ne yapayım kaçanı kovalıyorum, senden güzel olmasın üniversitede tanışmıştık, şimdiki bulunduğum şehirdendi eski kız arkadaşım vardı.. İşte öyle..İftar saati geliyor .. Tamam, ben de camdan dışarı bakıyordum, Allah kabul etsin, tarihi bana bildir, müsait olursam gelirim kdnksaef. Sevinirim, iyi akşamlar, her şey istediğin gibi olsun.. Senin de..
Neydi bu? Neden, hem neden?? Kaç dakika var iftara 5-6 dakika.. Yak bir sigara bu hayata.. Duvarın sucu ne, kapı camının sucu neydi? Oğlum kendine gelsene.. Yapılır mı lan bu bana.. Bu saatte, sigara da olmadı ki, bir de soğuk su içeyim bari, sefam olsun.. Yarasın koçuma.. Yaradı da..
Google amcaya sor bakem, kefaret mi gerek yoksa bir gün kaza orucu mu? Ne bu ya, bir sigaraya 62 gün mü tutacağım şimdi.. Aradan 10 yıl geçtikten sonra 62 gün orucumu tutmuştum.. Sahi neydi din??
Alo hacı nörüyon? Niyetli miydin bugün, yok gece kalkamadım, sınavlar önemli sabah akşam çalışıyoruz, projeler de var.. İyi sevindim valla. Niye sevindin? Bir gülüş ki kahkahaya değer.. Ben de niyeti bozdum, iftarın da tadı kalmadı, alayım seni, çarşıyı bir turlarız veya yenge de yanında mı ? Soru mu bu da? Pardon, iyi hazırlanın o zaman 10 dakikaya kapınızdayım..Tamam..
Başka türlü çekilmez hayat...
Kafam atmıyor değil bu hayata.. Akrebin kıskacı mı bu, zehri mi içimde dolaşan.. Enerjimi çalan zaman..
İhtiyar naber, ? Bak hele şuna, ben senden kaç yaş büyüğüm. Dur hocam kızma ya, sevmesek takılır mıyız sana.. Anlat ihtiyar, sen benim zamanımda ne yapıyordun??
Bizde doğu görevi vardı, köyün birindeydik.. Oraları bir görsen. Hala eski kültür, ağalık düzeni.. Lakin çok misafir perverler.. Öğretmenlere değer verirler.. Peki, terör yok muydu?.
Sizin adaylık kalkmadı değil mi? Al işte, gıcık herif de geldi.. Derslerinize ben gireceğim ona göre ha.
İhtiyar sen neden girmiyorsun bizim derslere, beni pek sevmezler, niye ki? Biz komünistiz ya ondan..Hocam sen de ne buluyorsan bu sosyalizmden komünizmden ya hu.. Bu hafta cumaya gelirsin benimle:)) Küçükken bizi de gönderdiler camiye. Yani diyorsun ki?... Bir şey demiyorum... Ne gülüyorsun?? İhtiyar kral adamsın valla.. Eee senin Tanrı bizim Allah’ı döver mi?? Git başımdan ya.. Nerden buluyorsun böyle soruları...Sen başına çok iş alırsın böyle aman dikkat et.. Her yerde böyle konuşma.. İhtiyar senin yanında konuşuyorum, kızıyorsan tamam bey hanıma döneyim yani.. Sen nasıl istersen..
Al biri daha geldi, böyle geçmez hayat ne zaman evleneceksiniz ....? Önce şu evlensin de bakarız.. Şu herif, ildeki kimdi o... hanım da yakışır sana.. Hocam ne de meraklısınız evermeye,yok mu bizim yaşlarda kızın, istemeye geleyim.. Tamam hocam ya, vurma... Yeter...
***
Dostum inan, içimdeki enerjiyi çekti hayat.. Çamlar bardak olmaya gidiyor.. Kafam atıyor iyiden iyiye...
Saygı ve huzurla kal..
Zaman göz göre göre geçti.. Ben yeniden üniversite veya dershaneye dönmek istiyorum! Mümkün değil..:))
Bu göbekle kabul etmeyecekleri kesin..
Esen kal her şey gönlünce olsun..
Anlamak zordur kadını da erkeği de, birlikteliği de ayrılığı ve daha sonrasını da.. Lakin umarım rahatsız etmez artık..
YORUMLAR
Victor Hugo ve esrik kelimeleri karanlıkta dolaşan diğer sözcüklerle karşılaştığında:
................................
...........................
..............................
.......................
Kim bilebilir ki diğerinin karanlığında hangi yıldızın kayacağını!
Sevgilerimle...
Yinsani
hayatın veya duygunun özeti, duygular soyut halden somut hale geçtiğinde..nasıl bir geçiştir bunu çözmek zor..
"Kim bilebilir ki diğerinin karanlığında hangi yıldızın kayacağını!"
saygı ve huzurla daim..
kardeş o kadar karizma olma sende canım
bırak insanlar yazma zevkini tatsın;))
sen kendine muhat ol yeter de artar bile...
sevgiler nice...
çok eğlenceli bir o kadarda gerçekçi yazı
tebrikler
Yinsani
ayna da gördüğüm yani.. görüleni bilemem??
eksik olmayasın abi.
saygı ve huzur tutup bırakmasın yakandan
Insan kendi huzurunu kendi kaçırınca neyse ama başkası o huzura engel olduğunda işler daha çirkinleşiyor..
Sınırlar ihlal ediliyor çünkü. Kişinin huzur hakkı elinden alınıyor..yaşam halkının alınması gibi...
Ah o bizi içten içe ele geçiren ego yok mu??? Tüm bilinçli davranışlara giden elektriği kesen o bencil ve saldırgan yaratık...
Kişi aynada kendine bakınca görmez mi ne kadar çirkinlestigini...
Soluk soluğa okudum bir yazı oldu.
Kalemine sağlık nesildaşım...
Anlayan anlarsa kalanlar sağ kalır.
Huzurlu bir gün dilerim.
black_sky tarafından 2/20/2020 2:37:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
lakin yine de eski türkiye çok daha güzeldi:))
orta yaş krizi değil nesildaş, zamanın acımasızlığı işte..
saygı ve huzurla daima..
eksik olmayın.
Step yapmış gibi oldu zihnim. "İn çık" traji komik desem yeridir, ya da kendi üzerinden alay etmesi yaşamla, yaşatılanla.
Kandırmaca, sahtecilik, inanç ezmesi sömürgence fikirlere başkaldırı.
Kendi sesi ile kendisine çöken karabasandan kurtulma çığlığı...
Yitik yaşam,yitik zaman,yitik insanlar arasında bir "umut canlanışı" farkına varılmış olması beklentisinin belirtisini görme isteği.
Ve yeniden yıkılış toplum adına, geçmiş nesil adına.
Umudu sonraya bırakmak, yeni nesilde yeşermesini istediği... "umma"nın ötesinde belirtileri topluma kanıtlama gerçeği ve çabaları.
İçe dönmenin acısı...
Huzur getirsin.
Yinsani
ortasında kalan ifadeler ise ekstra:)
teşekkürler ihtiyar ( dememde sakınca yoksa??? )
saygı hürmet ve sevgi gönderiyorum..