- 513 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Elif...
Halimize bin şükür. Sağlıklı ve ayaktayız, yaşıyoruz, binlerce şükürler olsun Rabbimize.
Bizim kadar şanslı olmayanlar ve sınavları ağır olanlarda var hayatta. 10 yıldır bilinç kaybına bağlı yatağa bağımlı yaşayan bir anne gibi. Nasıl bu duruma düştüğü ile ilgilenmektense, nasıl bu durumdan kurtulur diye düşünmeye başladım.Tabiki geçmişini bilmek belki daha çok yardımcı olacak, karanlıktan aydınlığa çıkış noktamız olurdu elbette. Yalnız orası kapalı kutu, insanlar anlatmak istemezler ise zorlayamaz, mevcut duruma göre değerlendirebiliriz ancak. Dişleri simsiyah, çok fazla kan ilacı kullandığından dolayı. Verdiği tek tepki gülümsemek, bu da rahatsız ediyor, en yakınlarını, ağlasamı saha iyi deyiverdim, bırakın gülümsesin hayata. On yıldır yatağa bağımlı olmak ve buna rağmen gülümsemek. En zor olanı yapıyor, kimsenin yapamayacağını yapıyor. Yakınları umutsuz görsede durumunu ve daha kötüye gideceğinden korkarlarken, o yataktan kalkacağına herkesten çok inanıyordum ben, etrafında olumsuz düşünen, karamsar insanlar olunca bu pek mümkün gibi görünmüyordu lakin ben yine de bir fırsat bulup yazıverdim en yakınına minicik bir notla. Rabbim dermanını vermediği hiçbir hastalık yaratmamıştır. Sadece bakış açını değiştir o kadar. Nöroloji doktoru pek umutlu konuşmamış, umutsuz konuşan doktorlar beni rahatsız ediyor, bütün çareler tükendi enerjisi vermek çevreye çok olumsuz bir cümle. Şimdi baktığı ve dinlediği televizyon kutusu duruyor karşısında, gereksiz şeylerle doluyor kafası. Elif anne Kur’an’ı dinlemeyi çok seviyormuş, yatağa bağımlı kalmadan önce.
Bir umut ışığı doğdu kalbimde. İşte bu dedim.
Televizyon yerine,psikolojik ve nörolojik hastalıkları, Allah’ın emri ile yok eden bir rukye, kulaklıkla dinle, beş vakitte, tepkilerini gözlemle, yaz defterine öyle değil mi, yatağından kalktığında birgün okusun İnşa’Allah... Kur’an bir mucize ve ah herkes bunu bir bilse....