- 520 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KARŞILAŞTIRMALI MATEMATİK
Uzun bir süredir matematik öğretmenliği yapıyorum. Maalesef toplumda matematiğin zor olduğuna dair bir önyargı var ve bunu değiştirmek neredeyse imkânsıza yakın. Oysa matematik kabullere dayalı bir alandır. Doğru kabul edilen neyse o daima doğrudur matematikte. İki kere iki dörttür yüzlerce yıldır ve dört kenar uzunluğunun toplamı kadardır dörtgenin çevresi. Oysa hayatın matematiği hep şaşırtır insanı.
Kimi zaman bir insanken bir insanla çoğalır onlar oluverirken kişi, kimi zaman da bir insandan bir insan gidince bir kendi kalamaz geriye. Bazen yarım olursun, bazen çeyrek bazen de hiç. Aldıklarınla verdiklerin denkleşmez hayatta mesela. Sen bir verirsin de karşına bin çıkar kimi zaman, kimi zaman da bin verirsin de hiç alırsın karşılığında yutan eleman olur zaman.
Yalnızsındır bir başınayken, yarım hissedersin kendini. Birsindir aslında ama bir tam değil de yarım hissedersin işte kendini. Sonra karşına senin özelliklere benzer özellikte birisi çıkar. Birdir ama yarımdır. İki yarım dünya birleşelim bir bütün olalım dersiniz. Ama olmaz, olmaz o iş hayatın matematiğinde. İki yarım, iki yarımdır. Kendisini tümleyemeyen, tamlayamayan başkasını nasıl tamamlasın ki?
İşte böylesine kompleks bir dünya varken karşımızda insanların matematiğe bunca yüklenmesi, ona sanki çok zormuş gibi bakması sizce de insafsızca değil mi?
SEÇ 15/08/2009
YORUMLAR
Benim yıldızım barışmazdı ama bu yine de onun çok önemli olduğunu ve değerini düşürmez... Bilimlerin hasıdır o...