- 2396 Okunma
- 17 Yorum
- 22 Beğeni
Teslimiyet
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Sırtına kışı giydirdiğim çocukluğumu, baharına doğru uğurladım.
Günboyu yanımdan ayırmadığım kalbime, sana daha sıkı sarılmasını öğütledim nedensizce.
Üzerimde ağır bir necva kokusu, güzelleştiriyor kıyılarımı. Bu sırrı ikimizden başka bilen biri daha var, kendimi teslim ettiğim.
Yeni başladığım bu hikâyede, nefesimi temiz tutup, kör’elmiş zihinlerde arınarak yol alıyorum
aşkın en dibine. Aklım, aşk ile yer değiştirdiğinde öğrenmiştim bu yolun çıkışı olmadığını. Bu defa yarım kalmaya niyetim yoktu.
Ankara sokaklarında
şubat ayazını tutuşturup
martın saçlarını ateşe veren
newroz gözlü çocukların
yanık sesli türküleriyle tamamlaya koyuldum bizi
"Kalbini kalın bir kitabın arasında kurutan" şairin, acıtan ölümü geliyor aklıma. Ama ille de ölmeli miydim yokluğunla sınanırken. Senden uzak bir coğrafyada mevsimlerin değişimine şahit olmak da zaten ölümün kendisi değil miydi? Bende "tehlikeli sayılmam" son dönemeçte apansız bir sevmenin pençesine düşmüşüm, hepsi bu.
Çok kere suskunluğuma yenik düştü, sensizliğin yanına bırakılan yalnızlığım.
Sen özlenmeyi sevdiğin kadar bekletmeyi de seversin. Hadi gel kentime diyen dilimin ucuna ektiğin filiz, çoktan kök salan bir ağaç oldu ağzımın içinde. Sana mektup yazacak kağıdı-kalemi, kendi yaprağından ve dalından tedarik ettiğimi kimseye söylemedim.
Bedelini beter ödedi
her defasında
yanlış yere park eden ömrüm
dersini çoktan aldı
Hayalimin içine istiflediğim bir tren yolculuğu sırasında, kompartmana doluşan umuda başımı koyup revize ettiğim duygularla, manzarası aşk olan yerlerden geçiyor benliğim.
Pencere kenarına anı eken bütün bakışlar, şahsıma aittir biraz. Ne kadar "sen" varsa topluyorum gözlerimin içine.
Uzatmayayım
sana, aşka ve şiire uyanamadığım bir sabah
"hatırlaki mahşer günüdür
ortalığa düşmüşüm seni arıyorum"
Cömert Yılmaz
YORUMLAR
Uzatmayayım
sana, aşka ve şiire uyanamadığım bir sabah
O denli etkisinde kaldım ki bu iki cümlenin ve affınıza sığınarak bir nazire kaleme aldım.
Allah'ın izniyle yarın ekleyeceğim, Cömert Hocam.
Bir okul mahiyetinde kaleminiz her dem feyiz aldığım ve öykündüğüm nice güzellikle dolu dolu iken de.
İçten selam saygılarımla...
https://www.edebiyatdefteri.com/228072-naz-re-sanaca-kacvec-recuyanamadi-imcb-rcsabah/
Gülüm Çamlısoy tarafından 15.3.2024 11:20:20 zamanında düzenlenmiştir.
Arayış, Cömert Hocam.
Hele ki o giz yok mu içimizde saklı olan ve bizler çevremizde yakınlarımızda ararken o kayıp anahtarı...
Çok uzaklarda oysa ve çok da derinde.
Durduk yere de yazmıyorum hani ve durduk yere insanları sevmiyorum.
Çözümsüz addedilen ne varsa illa ki peşindeyim aslında her birimiz lakin farkında değiliz ve işte bana farkındalık kazandıran da tam olarak bu:
İlahi bir mucize bekliyorum ve dipsiz kuyularda yüreğimin ışık tutmasını bekliyorum ve bir şekilde yolum aydınlık kılınıyor.
Teslimiyet...ne müstesna ve ne de ulvi bir duygu.
Yaşasın Edebiyat ve İlahi Işık.
Sonsuz saygılarımla.
Gitgide duyarsızlaşılan, yüreklerin betonlaştığı bir dünyada ne güzel ne özeldir sevmek-sevilmek.
Her coğrafyada zamanın acımasızlığı karşısında, hesapsız kitapsız çıkarsız olan en insani güzel temiz duygu sevgi. Ne mutlu sevene-sevilene.
Duru-nahif bir üslûpla yazılmış olan eser; duyguyu ve güzelliği okurda yaşatmayı başarmış, yakışmış yaraşmış yerine.
Kutlarım saygıyla.
Tevafuken gördüm yazınızı. Gerek uslüp ve gerekse duygu aktarımındaki kullandığınız dile hayran olmamak mümkün değil.
Sevgi adına yazılan ama sevginin yanından geçemeyen, teşbihte hata olmaz, abuk subuk sevgi teranelerini düşününce.
Sevgi öyle ulbi bir duygudur ki kime karşı beslenirse beslensin bir edebî vardır.
İster kula ister yaradana olsun farketmez.
Tebrik ederim.
Yeni başladığın hikâyende ayazı yaşayan,
yüreği baharla tanıştıran
ilham olan duygulara selam olsun.
*
Teslimiyeti okuyunca
Ahmed Arif'in, Leylasına yazdığı mektuplar düştü aklıma.
uzun ve yorulmak bilmeyen cümleleri
yola sürerdi
*
Değerli Cömert Şair
Duygularına, kalemine tanrı zeval vermesin.
Her zaman okumaktan müthiş keyif aldığım şâirime
"Teslimiyet" icin sonsuz sevgi ve muhabbetlerimle