- 484 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Aşk ve sevgi
Allah aşkı olmayan, Allah’a muhabbet beslenmeyen, yaşanmış olduğu varsayılan aşk sentetik bir elyaf gibi nefsin kurduğu tuzak bir anda yanıp parlar, tutuşur, devamlılığı yoktur sûni bir elyaf sıcaklığı verir, çabucak söner. Sahtedir. Nefsimizin en büyük tuzağı Allah’a karşı şirk koşmaktır ve en büyük günahtır.
Allah aşkıyla yananın yünün verdiği sıcaklığı, sürekliliği, doğallığı, duruluğu ve o saflığı veremez. Bir gökdelen düşünün, gökdelenin en üst katında Allah sevgisi olmalı ve sonsuzluğa açılmalı. Hemen bir altında, bizim tek Rehber ve Önderimiz olan Hz Muhammed (sav) Peygambere duyulan sevgi, O’nun ailesi, ashâbı, sonraki alt katlarda bizim ailemize ve sevdiklerimize duyduğumuz sevgi gelmelidir, sıralaması böyle olmayan bir kalbin aşkı da, sevgisi de sahte, sentetik, yüzeyseldir.
Allah’ın aşkında, narında yanmayan aşk, gerçek aşk, sevgi değildir. Allah aşkıyla yanmayan kalp, aşkı tanımaz, gerçek aşk sevgi kalbi en büyük sevgiliye yaklaştırır.
Köylünün o soylu kalbiyle, özü candan, Anadolu’m gibi, vatan, bayrak, ezan gibi Allah rızası için sevmeli. O saflığı, temizliği, duruluğu hissettirmeli, gönül sofrasını açmalı zengine, fakire, yetime, insanlığa bencillikten cimrilikten uzak,barıştan, paylaşmaktan yana uzlaşmacı olmalı.
Her canlı bir gün ölümü tadacak, ne saraylar, ne hanlar, ne yalılar, ne de çok paran seni kurtarmayacak. O yüzden nedir bu çırpınışın, nedir bu hırsın, doymak bilmeyen nefsini bir avuç toprak zamanı geldiğinde doyuracak? Dur de kendine, Hak yolunda solsun benzin, putlarını artık tek tek kır, vahşi bir hayvan bile eğitilirken, bir insanda cahil kalmaya direnip, nefsine azap çektirmemeli, Allah’tan geldiğini ve yine O’na döneceğini idrak etmeli. Asırlar öncesinden günümüzde yaşanan olayları haber veriyor yüce kitabımız Kur’an. Öyle bir yaşa ki Allah’ın kulu olduğunu özümseyerek yaşa, Allah’dır senin tek İlâh’ın. O’na duyulmayan sevgi aşklar bir dalgadır gelir geçer, Hak’a duyulan aşk ilelebet sonsuzluğa uzanıp yaşayacaktır. Ondan daha büyük sevgi yok, ondan daha büyük aşk yok, Hak yolunun yolcusu ol, O’na dayan ki kurtuluşa er, nasibin de varsa her iki dünyada da seni bulur. Önce dâvan Allah’ı sevmek, onu tüm benliğinde yaşamak ve kulluk vazifelerini, farzlarını yerine getirmek olsun.
Önce sevmeye Allah’tan başla. kıbleni tek doğru yola Hakk’a ayarla. Hakk yolunda olan görecek her şeyi İnşa’Allah, perdeler kalkacak, karanlıktan aydınlığa ve kurtuluşa kavuşacak insan. Allah sevgisiyle yanıp tutuşacak, vatan aşkını yüreğinin derinliğinde hissedip, niçin dünyaya geldiğini anlayacak. Sen yeter ki Allah’ı sevmeyle başla, huzur, mutluluk seni bulacak. O’na bir karış yaklaş O seni tüm sevgisi, merhameti, sevgisiyle saracak. Çünkü senin acı çekmeni hiçbir zaman Allah istemez, kötülüklerin hepsi nefisten, kendini sevmemenden, kendini tanımamaktan, senin derdine hiç çâre bulmayan, putlaştırdığın, ilahlaştırdığın sahte sevgiler beslediğini ve yanıldığını kabul et ve Allah’ı sevmekle başla, bak her şey nasıl düzeliyor önce sen, çevren ve dünya. Tüm insanlık gerçek Hakk’a dönünce gerçek sevgiyi tanıyacak ve sonunda Allah’ın aciz kulları olduğunu anlayacak, acı çekmekten kurtulacak geç olmadan İnşa’Allah.
Haydi şimdi yaklaş Allah’a.
Başla Kuran ve Sünnet ile yaşamaya.
Bak nasıl düzeliyor ben, sen, o, biz, siz, onlar
Önce kendinden değişmeye başla...
Allah’ı tek iİah’tır unutma...
Gerçek sevgiye kavuş yaşa...
*Önce kendimedir bu yazım ve sonrada bir şiire yorumum dur...
Selam ve saygılarımla
Lütfiye Çanacık
AŞK-I İLÂHİ
Merkezinde mutlaka Muhabbetullah gerek
Allah için olmayan; bütün sevgiler sahte.
Gül benzi sararırken her an yanmalı yürek
Hak yolunda solmayan; bütün sevgiler sahte.
Kalmak istemiyorsan Arafat da, arada
Gözün asla olmasın hiç bir zaman parada
Yaşadığın müddetçe bu dünyada, ukbâda
Hak rızasın almayan; bütün sevgiler sahte.
En kutsal yapı Kâbe bilirsin kara donlu
Allah’tan gayrı ne var, ne varsa hepsi sonlu
İlim, îmanla dolsun insanın aklı, gönlü
Hak aşkıyla dolmayan; bütün sevgiler sahte.
Aklı kiraya vermiş birinin elin tutup
Herkes bir yere bağlı üstadın sayar kutup
Niçin yaratıldığın kulluğunu unutup
Hakk’ı ilah bilmeyen; bütün sevgiler sahte.
Ne kadar bâtıl varsa rest çekmeli tümüne
Kurtarmaz hiç kimseyi; ne yat, yalı, şömine
Yâ Allah dediğinde öyle ki ölümüne!
Yeldirmeyen, yelmeyen; bütün sevgiler sahte…
Hanifi KARA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.