- 784 Okunma
- 7 Yorum
- 2 Beğeni
Bir Garip Vicdan Hikayesi
Aman ortada bir duygu var dikkat basmayın sakın.
Kim terketmiş gören duyan yok. Öyle hareketsiz durmuş olmayan başını, olmayan elleri arasına sıkıştırmış, kalakalmış yol ortasında.
Kimin, neyin duygusudur bu, nereden geldi acaba... Ne yapmak lazım ki. Bilemedim.
Dönüp arkamı gitsem mi, diğer birçoğuna yaptığım gibi, yoksa alıp sahiplensem mi??? Yine bilemedim.
Öyle paspal, öyle gariban bir görüntüsü var ki. Beni ona doğru çeken bir şeyler var anlamadığım. Belki de bu perişan hali beni ona çekiyor. Bana kendimi hatırlatıyor kim bilir.
Kim kıydı acaba bu duyguya... Kim attı sokak ortasına, kim bıraktı köpek yavrusu gibi arkasında.
Ne yani sahip çıkamadı mı çok mu geldi sahibine!!! Diğer birçok duygunun yanında öyle yaşar giderdi, bir bu duyguya mı yer yoktu!!!
Ah ne günlere kaldık, insan duygusuna bile sahip çıkmıyor artık...
Saatlerdir orada öylece tir tir titriyor zavallıcık...Kendi kendimi kandırıyorum sanırım. Pişman olur dedim bırakan ama nerde. Ne gelen var ne giden..zavallı öldü ölecek. Belki de gidip sahiplenmem gerekir. Doğru olan budur..evet evet doğru olan budur, gidip alacağım bu duyguyu. Benimle yaşar ne olacak ki. Ha bir eksik bir fazla. Onca duygu var içimde bir tane daha olsun bari.
Yürüdüm yanına doğru zavallı terkedilmiş duygunun.
Heyy baksana.
Kimin kimsen yok mu?
Istersen benimle olabilirsin..tek başına kalmana gerek yok.
Kafasını kaldırdı bana baktı derin ve hisli.
-Olmaz dedi.
-Yapamam.
-Ona ait olana gidebilirim ancak. Başkasında yaşayamam.
-Hem belli ki seninki halen yaşıyor.
-Sen beni düşünme..sadece kendinde olana dikkat et dedi.
Çaresizce kabullendim. Içime sinmese bile. Tam giderken dönüp sordum bu arada senin adın ne...
-Dedi benim adım Vicdan...
-Sen sakın kaybetme..
YORUMLAR
Bu ne güzel bir yergi yazısı
anlayana tokat
ama anlayana şairem
vicdanımızı bile sokağa attık
utan insanlık utan
diyesim geldi
yüreğine sağlık
black_sky
Eksik olma
Selamlar ve sevgilerle
yüreğinde merhameti vicdanı olmayının dinide vatanıda bayrağıda insanlığıda olmazmış
toplum olarak insani değerlerinden uzaklaşsak bile vardır halen yürekleri güzel insanlar
keşke sözlerimiz şiir olacağına özümüzde insanlık olsaydı
eyvallah
black_sky
Saygılar benden
İnsani değerlerin neredeyse tükendiği bir ortamda vicdanlı insan aramak, bulmak pek de kolay olmasa gerek.
black_sky
Zor belki ama imkansız değildir halen kim bilir..
Saygilar
O öldü ben gördüm....bir çocuğun,bir kadının,bir yok oluşun gözünden gördüm.
O öldü... O öldü !
Hiroşima da öldü, Nagazaki de öldü,Yemen de öldü,Afrika da öldü. Ensarda öldü, sarayda öldü.
Dünyada öldü...
Krallar öldürdü onu,tiranlar öldürdü onu, sahipler öldürdü onu, efendiler öldürdü onu.
Ve cehalet öldürdü Onu...
Yaz beni! Tanığın var mı diye sorarsa Tanrı?
Var!Dersin.
Çünkü ruhum kendisi içinde davacı olmak üzere orada olacak.
Ve Tanrı'ya şunu soracak " Beni neden insan yarattın?"
Sağlıcakla....
black_sky
bunca zulme şahit olmak bile insanın içinde cehennem oluşturuyor . Ama susmak daha beteri.
Ve anlıyorum cennet ve cehennem de bu dünyada...görmesini bilene.
Eksik olmayın hiç.
Varlığınız bir şereftir her daim.
Saygılar ve selamlar olsun
Dışarıdan bakış, duygulara da, insanın kendi duygularına da insanın kendisine de... Bazen gerçekten de bedeni terk edip bakmak gerekiyor. Atıyorum, bir şeyler izleyen beni izlemek ya da müzik dinleyen beni izlemek verebileceğim en basit örnekler. Bu gibi seyirler üzerinde yoğunlaşıyorum, farklı bir filtre sahibi olmak için işe yarar bir yöntem. Yazıda da böyle bir dışarıdan bakış var. İnsanı nötralize de ediyor bu yöntem. Negatiflikten söz açılına altta, bunu da iliştireyim istedim.
Güzel geceler diliyorum. İzlemedeyiz. (:
black_sky
Ben bu aralar öyle çok dışarıya çıktım ki kendi bedenime dönünce bir yabancılık çekmeye başladım;))
Sanirim empati denilen yeteneksel mevzuya geçmeden önce kendimiz içinde dışsal gözlemleri tamamlamak daha yerinde olacaktır...
Eksik olmayın.
Güzel ve huzurlu geceler diliyorum.
çoğu yazınızda bam teline basıyorsunuz ...sizi iyi ki okumuşum ve bağımlılık yapacaksınız.. lakin arasıra da konuları değiltirmek lazım, kalp çizelgesi gibi pozitifnegatif sinüsoidial mı derlerdi o çizgiye haddimce eleştiri tabi.. eeştirilerinize de daim açığım..
sizden neden bir komedi okumuyoruz ki..:)??
evet , vicdan... ülkemizde her gün biraz da canı çıkan, kan kaybeden o esrarengiz güç: vicdan..
kendimi arasıra yazılarda kaybolurken meyhanede dumanın altında gibi hissediyorum.. o kadar kötü bir duygu.. olumlu yazılar güzel haberli yazılar pek az...?? toplumla olmayınca kaleme de dökülmez ki değil mi?? olumluluk??
nice vicdanlara .....
huzur ve saygı eksik olmasın çevrenizden nesildaşım..
nesildaşlarımı 2 ledim bu arada
sağolun..
black_sky
Sanırım içimde dayanılmaz bir negatiflik var...komedi izlemisligim bile neredeyse sıfır. Nasıl olduysa bir önceki yazı içimden cıktı ben bile şaştım..
Ama bizim kuşak acıya dayanıklı neyseki iyi başa çıkıyoruz bu durumla. Duygu namına birçok şeyi kaybedince daha cesur oluyor insan;)
Mutlu olma kavramını da kaybettim...Sanırım mutsuz olmamak gibi bir şeydi...;))
Eksik olmayın değerli nesildaşım.
Esen kalın
Yinsani
biraz komedi biraz hayal.. link altında bir yorum var: özetliyor aslında. "olmak istediğin, yapmak istediğin, işte hayat bu??"
bizim ülkemizdedevye hendek atlatmak gibi bir senaryo bence..
bir de komedi mi romantik komedi bir film daha vardı..
mavi incinin peşinde???
https://www.fullhdfilmizlesene.net/komedi-filmleri-izle/cennetteki-inci-pearl-in-paradise/
nice komedilere, komedisiz bir hayatı olanların hayallerini dijitalde yaşar bizim ülkemizde??
saygılarımla..
izlerseniz iyi seyirler..
bu arada diğer nesildaşıma da tavsiye :))
Konsantre Karanlık Madde
black_sky
Selamlar olsun