- 1441 Okunma
- 13 Yorum
- 14 Beğeni
KADIN VE CİNSELLİK
Dünyada ve ülkemizde maalesef kadın cinayetleri terör olayları kadar can kaybı olmaktadır, bu kayıpların gerek sosyal gerek ekonomik boyutları var olmakla birlikte en büyük sebebi cehalettir.
Bu yazıda ben sizlere kadın cinayetleri kadar kötü ve yıkıma sebep olan başka bir konuya değinmek istiyorum, zira bir kadını cinsel bir obje olarak görmek onu katletmek kadar kötü ve günahtır.
Günümüzde iş yerimizde çalıştıracağımız elemandan tutunda, giyimden, kozmetiğe her alanda kadının albenisini kullanmak, onu bir ticari obje olarak görmek bir enperyal kural haline gelmiştir ki; bu toplum içindeki kadının yerini zedelemekte, kadın kimliğini onarılmaz yaralar açmaktadır.
Tabi ki kadın ekonomik eğrinin bir parçası, ihtiyaçlar eğrisinin bir elemanıdır, bu onu ticari kaygıya daha fazla kazanma hırsına kurban vermemize sebep değildir olamamalı; Kadınımız çalışma hayatında olacak zekası, öngörüsü, doğruluğu, adalet ve annelik duygusu ile ekonomiye can katacak yön verecek mühim olan her bir Kadınımıza annemiz, kardeşimiz gözüyle bakmamız ve kazanmak için her yol mubahtır anlayışından sıyrılmamız dır.
YORUMLAR
doğu ve arap kültüründe kadına verilen değer her zaman ikircikli ve ikincildir..
yoksa benim annem büyük kadın olurdu:)) elbetteki büyüklük de görecelidir..gelişeceğiz, anlatacağız bilemiyorum 200 yıldır kadının sosyal,iş,siyaset,yazın vb hayatta daha çok görülmesi dünyadaki değişimin de bir nedeni..
kaleminize sağlık
eksik olmayın.
YİTİK AŞKLAR MEZARLIĞI
YİTİK AŞKLAR MEZARLIĞI
Yinsani
dünyada diyelim..
eksik olmayın yeniden..
Önce kadınların kendilerini birey olarak görmesi gerekiyor. Anne, kardeş vs vs sıfatlara çok da gerek yok. '' Birey'' olmak tek başına varlık sebebidir. Bu kadın veya erkek için değişmez. Çalışma hayatında veya özel hayatında kadının cinsel kimliğinin abartılarak ön plana çıkarılması kadar yok sayılması da aynı derecede haksızlıktır. Mesele şu ki erkeklerin kadınları cinsel arzu nesnesi olarak gördüğü kadar kadınların da bu hakka sahip olduğunun, erkeklerin de kadınlar için bir arzu nesnesi olduğunun bilinip anlaşılmaması sorunun ilk maddesidir. Kadın bedeni kullanılan, erkek bedeni ise kullanan konumuna yerleştirildiği için algılar da bu yönde gelişiyor. Oysa sağlıklı bir sevişmede her iki bedende diğer birey tarafından kullanılıyor. Tüm cinsel aktiviteler üreme iç güdüsünün sonucunda gelişen açlığın sonucudur. Demek ki doğa kadına ve erkeğe aynı iç güdüyü eşit olarak vermiş. Bu birinin alan diğerinin veren olduğu anlamına gelmiyor. Olan şey, bir alışveriştir.
''Bireyler bedenlerini istediği gibi kullanabilir, tasarrufu sadece kişinin kendisine aittir.''
Bu anlaşıldıktan sonra sorun kalmayacaktır.
Sevgilerimle...
YİTİK AŞKLAR MEZARLIĞI
Hüma Efkan
Gerçek şu ki, oldum olası köktenci bir zihniyetle pozitif ayrımcılık yapanlara karşıyım. Bütün erkekler, ya da bütün kadınlar. Yahu ben "Türklerde içtimai aile yapısı ve kadının yeri" başlıklı makaleler dizisi yaginlamidken böylesi cüretkar bir edayla. Koktencilik yapmamisimdir. Söylemek istemezdim. Ama karşıt cinsten birinin köktenci bir şekilde kaleme aldığı yazının altında ben başka nedenler ararım.
Örneğin iki gün önce eşimle sahilde gezerken denizin suyuna dokunmak istedik. Ki öyle de yaptık. Çıkınca ben önden çıktım ve elimi eşime uzatarak tut da düşmeyeyesin dememle birlikte, orada oturan ellili yaşlarda bir kadın; "sakın güvenme! Erkeklere güven olmaz"! Diye patavatsizlik yaptı. Bunun üzerine kadına yaklaşarak; Peki siz eşinize, babanıza, amca, dayı, oğlumuza güveniyor musunuz"? Sorusuna ama onlar yapmaz ki! Diye parantez açıp içini doldurmaya başladı. Ne var ki karşısındakinin kim olduğunu bilmiyordu. Araya girerek, yani siz " benim ailemdeki erkekler hariç erkeklerin hepsi pezevenktir diyorsunuz." Kadın biraz daha seviyesizleserek; "eee yani" demesiyle cevabını aldı; "ben de düşünüyordum ki benim ailemdeki kadınların dışında kadınların hepsi orospudur"!
Kadın şiddetli bir tepki göstererek mirildana mirildana defolup gitti!
Şimdi asıl konuya dönmek istiyorum. Kimse İslamiyeti ak sütten çıkmış ak kaşık olarak göstermesin. İslamiyet'e yolumuz kesiştiği gün, kadın ikinci sınıf insan muamelesi gördü. Kadın sadece cinsel obje olarak değer gördü. Uhrevi dinler ve hatta mesnevi inançta bile kadın hep degersizlestirildi. Mevlana ya bile baktığınızda, kadını adet gormesi hasebiyle, domuz diyeniteler!
Son söz, köktenci bir düşünceyle pozitif ayrımcılığı körükleyen söylem icinegirmeyin. Saygılar.
Yazınızı da okudum.Aynen katılıyorum.Bende gerek meslek hayatımda gerekse sivil hayatımda her yerde ve mümkün mertebe dile getirdim.Serzenişte bulundum.Hatta şiirler yazdım.(Birini sizler de beğenmişsiniz zaten) Dediğiniz gibi kadını bir cinsel obje göre değerlendirmelerde bulundukları gibi siyası ve ticarı kaygıları için de suistimal edenler de vardır malesef .Sizlere katılmamak mümkün değil.Bunu burdan paylaşımlarınızdan dolayı kişiliğinizi kutlamak bana düşmez.Yanlız sanırım yaşınız genç daha çok daha çok dillendirmeye ihtiyacımız var.ŞİMDİDEN AĞZINIZA YÜREĞİNİZE SAĞLIK.DAHA DA YAZIN EDEBİYATINIZ DEVAMINI DİLEKLERİMLE..
YİTİK AŞKLAR MEZARLIĞI
Maalesef kadını cinsel obje gören.Ne çok adam olduğunu sanan erkek var.
Yıllardır kendi işimi yapıyorum daha önce karşılaştığım sıkıntıları hatırlayınca üzülüyorum bir çok sözlü sözsüz tacize uğrayan kadınlarımıza ..
Allah böyle zihniyette kileri ıslah etsin tabi önce iş anne babaya düşüyor kadına saygı duymayı öğreterek..
saygılarımla.
Yürekten kutluyorum hocam
Mutlu akşamlar diliyorum
Duyarlı ve okunması gereken bir yazı
Ama önemli olan öncelikle kadının hakkını bilmesi gerek
Kadın ne istediğini bilmeli
Buradan bir örnek vereyim
Kadınları cinsel obje olarak gören Ukalaca şiirlere konu işleyen şairlerin şiirleri daha çok kadınlar tarafından okunuyor rağbet görüyor
Önce insanız ve insan olarak görmek gerek
YİTİK AŞKLAR MEZARLIĞI
Her kadın bir cennet tir
ve ayaklarının altında huzur vardır
ama gel görki cehaletin narında dem tutmuş zihniyetler kadını
cinsel bir obje olarak görmektedir
çalışan her kadın namussusdur böyle bir algı vardır
önce beyinlerine reset atmak lazım bu insanların
insanların beyinlerini değiştirmediğimiz sürece
bir resimden bile zevk alıp kendini tatmin eden insanlar çoğalacaktır
kadını et ve bedenden ibaret gören zihniyete lanet olsun
kadın kimdir
kadın anadır
kadın cennet tir
kadın yardır
yarendir
aşk tır
sevgidir
duygudur
histir
ekmektir
su dur
nimettir
mutluluktur
namustur
örf dür
ve kıymet bilene
Vatan dır
yazını yürekten kutluyorum