- 449 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sıfat_ı alim
Öyle bir nüshadir ki düşüncelerde hayallerde aklı ilahinin son durağında ilmin ve ışığın yönetmenliği altında kalbin ve hissiyatını sirayetinde aklın ve idrakın en mükemmel haliyle kemaletinde buna dayanak amilinde en üst zirvesinde bulunduğu mütlakiyet çizgisidir.
İlimle hemhal ve hasbihal ilmin ışınlarından feyzi alır hale gelir.ilmin uretkenliginde yeni düşüncelerde ortaya dökülmemiş bir akl alır.
Bu akılda akli ilahinin bir kılıf ve bir yönetim alanında geçmeye hak düşecek yeni düşünce frekenslarıyla hasbihal hale gelir.Bu düşünce frekansında üretim ve denetim mekanizmasını cocuklastirarak yeni bir üretkenlik ve gizli bir şekilde ilmin yuvası durumuna düşürür.
Bu üretkenlikte topluma açılacak yeni aklı ile eski aklı yok edecek yani bir paradigma güçlü devirgenle yeni akılda sonsuzluk üstünde sonsuz bakış açısı irdeliyerek yeni düşüncenin varlığında ilmin gayesini ve saikinde sıfatı alimin varlığına dayanak oluşturur.
Sanat içinde ritimler ,notalar ,metaforlar imgeler her türlü şuurla dizayn edilmiş cesitli ilmin kaynakları arasına alınmış ve yenilenmiş bir nizama üretkenlikte ve yeniden doğan bir berraklikta oluşmuş daha yepyeni ilmin kaynağıdır...
yâlişi
Dıl lı ser dıla dılaye
Ava kanıya hudaye
Sekire şame cudaye
Lokma mekê muhaye
Hiremin seydara saraye ..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.