- 601 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
✓ ELAZIĞ ✓
✓ ELÂZIĞ ✓
Elâzığ’a ilk ziyaretim geldi aklıma, dün gibi net hatırlıyorum! Karayolları henüz duble yollardan mahrum, bölge ise neredeyse; bütünüyle hain terörün çirkin yüzüne mahkûmdu!
Gördüm, duydum şahidim!
Hava henüz yeni yeni kararmaya başlamıştı. Maden ilçesi girişinde, jandarma arama noktasında sıralanmış araçlardan biri de bizim aracımızdı.
Güneydoğu Anadolu Bölgesi için ezbere bilinen o eşikten başlayarak; gözü pek yiğitler için el emeği ile yapılmış ahşap beşiklere sarılmıştı elleri öpülesi anaların "bütünü" kapsayan duaları!
Gördüm, duydum şahidim!
"Bir şehir ancak bu kadar güzel olur." Böyle diyebilmiştim sadece ve bu kurduğum cümleye daha sonra tek bir kardeş cümle icat edememiştim.. dua eden herkesin ilk sözü memleket idi!
Gördüm, duydum şahidim!
Siz bakmayın o aslolan resmi yok etme çabasında ki televizyonların, ekranlarda sadece "üç büyük şehrin" ışıkları ile insanları hipnoz çabalarına!
İnanın abartmıyorum; bu memleketin belki de en harika resmine tualdir Elâzığ!
Şahidim!
Elektrik alınan,
Hayâle dalınan,
Sevgi ile sarılan tertemiz yürekler/in diyârıdır!
Şahidim!
Koç yiğitler belenen o el yapımı ahşap beşiklere sarılırken, darılmak nedir bilmeyen gözü yaşlı anaların; bugün ettikleri duaları yine bu memleket içindir evvelâ inanın!
Gördüm, duydum şahidim!
Güneydoğu Anadolu Bölgesi için ezbere bilinen ilk eşik olan Maden ilçesinden başlayarak; beşikleri hazin zelzele ile sallanan tüm memleketim için duacıyım.
Şahit olun!
Deprem sebebiyle ebediyete intikal edenlerimizi rahmetle yâd ediyor ve yineleyerek söylüyorum; bu memleketin belki de en harika resmine tualdir can Elâzığ.
Gördüm, duydum şahidim!
Şerefsizce fitne üretmek için nefes alan ve bu şekilde nefes almayı da yaşamak zanneden onun bunun çocukları için söylenecek tek söz/ümüz var; "Allah bin türlü belânızı versin ulan o..... çocukları!"
Şahit olun; küfrettim!
Ramak Kaldı / (Samim İĞDE)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.