Düşünen Varlık İnsan.!
İnsanlar düşünen canlılar.!
Canlılar dahilinde düşünme duyusuyla donanım’lanmış idrak edebilme güdüsüyle tamamlanmış yegane varlık.
Dünya yaşamında yerini aldığı zamandan beri çağlar boyu ilerleme kat etmiş, ve üstün özellikleriyle de diğer tüm canlılara karşı hükmedebilme yeteneğini kullanarak adeta varlığını borçlu olduğu yaratıcısına karşı zaman zaman da baş kaldırma. Had’sizliğin de bulunmuştur, zavallılığının en alçak yönünü de ortaya koymuş aciz varlık.
Süreç içinde sürekli evrimleşme halindedir,
Bu evrimleşme dahilinde toplu yaşama geçme becerisini de göstermiş değişik yönetim şekillerini de deneyimleyerek sürekliliğini devam ettirmektedir,
Kimi zaman din adı altında yaşamını düzenlemiş kimi zaman da bilime yönelmiş bu ikilem arasında bocalamayı aksatmadan tekerrür ettirmektedir,
En idaal yönetim sistemini bin yıllar geçmesine rağmen hala oturtamamıştır.
Kavimlere bölünmüş zaman zaman milletlere bölünmüş ırk kavramının en uç noktalarına da savrula durmuştur,
Değişmeyen tek şey her dönemde zaman zaman kendi bünyesinde zaman zaman da değişik kavim ya da milletlerle savaş halini devam ettirmiştir,
Türlü emeklerle üstün çabalarla çabalarla huzuru yakaladığın dönemler de de yetkilendirdiği yöneticiler tarafından suistimal edilmiştir,
en çok hırpalandığı dönemlerde, eleştiriden uzak tek düze biat kültürüyle sorgulamadan teslimiyet içinde olduğu dönemlerdir.
Özellikle yöneticilerinin kişisel çıkarlarının kurbanı olduğu dönemler asgari noktadaki ihtiyaçlarını dahi temin edememe durumunda yönetenlerinin insafına kaldığı zelil dönemleridir.
En garip olan ve asla değişmeyen kaderi dinlerin acımasız etkisinde kaldığı bilimden akılcılıktan uzaklaştığı dönemlerin tekerrüründen ders almaması.
Hal böyle olunca da suistimal’ci çıkarcı yöneticilerin zulmüyle çaresizliği en derin şekilde hissettiği ve deyim yerindeyse yaşadığı hayat dan nefret ettiği insanlığından usanç duyduğu çıkmazlarda boğuşarak geçirdiği süreçlerin kurbanı olmuştur.
Aynen şu an da Türkiye de yaşanan örnek gibi...
Kenan SAYIN.