KURAN I KERİM OKUMAK
Kuran kalpleri ferahlatır .
Şifadır gozlere .
Okuyan hayat bulur .
Kutludur sozleri.
Gönüllere sığan .
Anlatır insanlara en gerekli olanı .
Kudret eliyle yazılan .
Levhi mahfuzda korunan .
Zerreleri buldurtan .
En güzel rehberdir Kuran.
Dillerde Kuran güzel .
Sinelerde en güzel yerde saklı .
Zihinlerde hatırlanan .
Ezberlenmesi kolay olan.
Her harfine sevap verilen .
Kuran okunmayan ev ölü birevdir bilene .
Kalbi yumuşamayan dinlerken .
Katı uyanmayandır .
Mest eder okuyanı .
Dinleyeni
.
Huşuyla dinler her varlık .
Hal diliyle dualar eder her daim .
Ah bilsek onda ki gerçekleri .
Hep ilerde olurduk kalmazdık hiç geri .
Kalbi aşkla çarpmayan .
Dilinde Kuran ı rehber edinmeyenlerden eyleme .
Yarap iki cihanda da sen bizlerden razı ol .
Kuran ı Kerim i bize şefaatçi eyle .
Cana can katar gibi .
Gözlerimize nurdur Kuran .
Mizanda ağır gelir .
Her ne zaman duysam Kuran sesini .
Kalbim çarpar .
İki büklüm OLUR .
Ben benden olurum .
Kendimi en güzel temiz yerde bulurum.
Rabbim sen okuyanlardan ögretenlerden razı ol .
Bİze rehber eyle .
Senin yolundaan ayırma .
Kalbim sana ayan .
Kalbimizi evimizi Kuran ı Kerimle nurlandır .
Hiç birşey boşuna yaratılmadı.
Her lutfedilende var binlerce rahmet
İnsanlığa önder olacak tek kitap Kuran ..
SIR SENDE
***
Vallahi !!Sen sırsın bilinmez sende!
Mülkiyetin sahibi samed sensin .
Sen seversen, yaklaştırın can bende .
Vuslatımsın maşuğum hay sensin .
***
Ey Rabbim gülbahçesindeki güle
Dalında öten bülbüle seherlerde.
İlahi aşkınla yakan yanan küle
Ver havzından susuzken seferlerde...
***
Mahrur Nebiye verdin bal suyu
HZ Muhammed ’in elinden içenler mutlu .
Susamaz bakide takvaysa huyu.
Baldan tatlı ,buz serinletir kutlu ..
***
Nigâr Bedirhan
Hakk’a yöneldi gönül
***
Hakk’a yöneldi gönül, halktan çekti elini,
Sükuta eren gönül, lâl eyledi dilini,
Yegâne o varlığa, yegânenin belini
Dilşikeste olan kul,huzurunda lâl olur.
***
Girdâb-ı belâyla ah, vuslatım olsun EY RABBİM
Adem-i te’lîfiyet, ah sonbulsun EY RABBİM
Aşkûllahla yanarken sarsın nûrun EY RABBİM
Hikmetiyle rahmeti O nurûyla âlânûr.
***
Nigâr Bedirhan
ALLAH SEL YANGIN DEPREM DEVASI OLMAYAN BULAŞICI HASTALIKLARDAN GİZLİ AÇIK DÜŞMANLARIN ŞERRİNDEN FİTNESİNDENFELAKETLERDEN BİZLERİ YURDUMUZU KORUSUN AMİN.AMİN.AMİN...
ALLAH HAK YOLDAN KURAN YOLUNDAN BİZLERİ AYIRMASIN..
KULA KUL OLMADAN SADECE HAKKIN HUZURUNDA ALLAHA BAŞ EĞEN İMAN EDENLERDEN EYLESİN RABBİM..
Ateş gereklidir yemek ısınmak için doğru kullanılmadığında yangın bir çıngıyla çıkar kül eder..Allah ın verdiği herşey emanettir diler verdiklerinde bırakır diler onlardan alır sahiplerini değiştirir..Kendimizin olmayana neden hala bizim deriz..Mal mülk herşey için Hakka şükür gerekli..
Şükür etsekte Allahın bize sunduğu sadece bir gözün nurunu karşılamaz..
İnsanlarsa yaratana değil kendilerine az dünyalık verenin karşısında eğilir el etek öperler..Kul hakkı yerler..Faizi yerler..Düşkünlere yakınlara yolcu hasta dullara yetimlere iyi davranmayı haklarını gasp etmemeyi önerir..
İslam dini Kuranı Kerim okusa anlamaya çalışşsalardı ilime değer verilseydi..Kuran oku diye başlar..
Su hayat kaynağımızdır suysa öcünü donarak sel olup boğarak bazanda zerre yağmur rahmeti düşmeyerek alır..Ne kadar doğru kullanıyoruz Allahu Tealanın bizlere sunduğu nimetleri hiç..İnsanlar gafletteler sevdiklerini elleriyle toprağa verir döner ölü evinde helva yerler..
Tertemiz havayı kirlete kirlete ona yangın dumanlarda eklenince soluk almakta zorlanır olduk..
Güzelim toprağa kimyasallarla toprağı öldürdü insanlar..Yaptıkları saçma sapan deneyler bombalarla dengeler çoktan bozuldu..Bir yanda toprak kaymaları toprağın verimsizliği..
Çorak kuruyan toprak dipte depremler toprağın iyi kullanmazsanız şükür ve iyilikten uzak şeytanın neferi olursanız hadi bakalım yeniden yapın dercesine bir depremle herşeyi yıkar canlar telef olur..
ALLAH RIZASI İÇİN ÖLÜ TOPRAĞINI ATIN SİLKELENİN KENDİNİZE GELİN HAK YOLDAN AYRILMAYIN TEK YARATANA SIĞININ DER GİBİDİR..
İnsanlar inkar ve ret ettikleri Rabbimizi anarlar felaket anlarında ve bir zaman sonra unuturlar ..
İnsanlar yaşannalardan ders almaz daima unuturlar,tövbeyi geciktirirler..
KURANI KERİMİ DAİMA OKUYUP DİNLEMEK NE GÜZELDİR EN GÜZEL REHBER KURAN VE HABİBİDİR..ALLAH TEKTİR MÜLKİYETİN TEK VE MUTLAK SAHİBİDİR..
DEPREM YANGIN VE SEL GİBİ AFETLER İÇİN DUA
” Bismillahi la yedurru maasmihi şey’ün fi’l-ardı ve la fi’s-semai ve hüve’s-semil’l-âlim.”
Anlamı:” Sığınırım o Allah’ın adına ki,yerde ve gökte hiçbir şey O’nun adına sığınana zarar vermez.O(yalvaranın iniltisini) iştici ve(halini) bilicidir.” (Ebu Davud) .
Osman b.Aftan(r.a)’dan rivayet edildiğine göre,Resulullah (s.a.v) şöyle buyurur.Her sabah ve akşam (3) defa bu duayı okuyana hiç bir şey zarar veremez.
Ne Gelirse Hâktandır
***
Ne gelirse Haktandır, dâim O’na sabır et
Masumlara şefkâtle her zaman merhamet et
Özüne döndükçe gör, insan özünde gurbet
Belâ girdabındaysa ,söyle ne gelir elden?
***
Nigâr Bedirhan
Dua var kalbe akar
Dua var kalbi yakar
Dua var gönül yapar
Dua var gönül yıkar
Dua var şerbet gibi
Dua var merhem gibi..
.Dualar değil mi umutlarımız? ..
Yalnızlık! aramayı ve bulmayı öğretir insana ve bazen kaybetmek için.
ve öğrendikçe pişersin, piştikce alçalmayı öğrenirsin.
Essalatü ves selamü aleyke bi adedi ilmillahi ala alike ya resulallahi agnini bi lütfike bi izzetillah.
ALLAH CÜMLEMİZİ KORUSUN SABIR VERSİN VEFAT EDENLERİN MEKANI CENNET OLSUN YARALANAN KARDEŞLERİMİZE RABBİM ŞİFALAR VERSİN..
TÜM AFATLARDA HALKIN BİRLEŞME TEK EL TEK VÜCUT OLMA ZAMANIDIR KADİRŞİNAS MİLLETİM DAİMA YARDIMSEVERDİR..
ALLAH A EMANET OLUN SELAM VE DUA İLE
***
Nigâr Bedirhan
YORUMLAR
"KULA KUL OLMADAN SADECE HAKKIN HUZURUNDA ALLAHA BAŞ EĞEN İMAN EDENLERDEN EYLESİN RABBİM."
Merhaba Nigâr hanımefendi öğretmenim, ne kadar güzel dilekler, doyurucu bilgiler ve harcanan emek. Allah'ın selamı sizin ve tüm inanan din kardeşlerimizin üzerine olsum.
hemen şöyle bir soru sormak geliyor aklıma, engin dini bilgilerinizle soruma doyurucu bilgi vereceğinizi umarak. hani o dua cümlesinin sonuna Allah2ın selamı inanan ve tün insanlara olsun desek nasıl olur, daha güzel olmaz mı? Bizler tüm yaratılmışları seviyoruz yaradandan ötürü... düşüncesine daha uygun olmaz mı duayı sorduğum biçimde söylesek?
Öğretmenim, sorun yukarıda alıntıladığımız sözlerde düğümleniyor. Allah'a baş eğenlerden olmak önemli. Yalan dünya çıkarları için kula kulluk etmenin ne kadar yanlış ve onur kırıcı olduğunu benimsese insanoğlu, insanlarımız ve de sizin de sıklıkla vurguladığınz gibi "oku" emrine uyabilsek çoğunlukla her şey ne güzel olur.
Ne yazık ki, İslâm dünyası derin uykular içinde. Yönetiniler Atatürk'ün deyişiye kişisel çıkarlarını güçlü devletlerin yöneticilerinin amaçlarıyla birleştirmiş akla ziyan zenginlik debdebe içinde yaşıyorlar.
Ülkemiz çokça Kuran kursları, İmam-Hatip okulları açılıyor. Amaç maalesef cenneti pazarlamak çoğunlukla. Sorun insanımıza fatiha süresinin mealini bilmez. O zaman Kuranı kerimi Kuran dilinde okuyup mealini, tefsirini de okuyup anlayacağız. belki o zaman bilim ve akıl süzgecinden geçiririz okuduklarımızı. ve batı diye adlandırdığımız uçaktır, gemidir, S-400 benzeri füzeler , uçak gemisi yapan ülkelerle aşık atar düzeye geliriz Bilmem ne dersiniz öğretmenim,
Selam, saygı ve sevgiler iletiyorum size, aile bireylerinize ve yaşadığınız topraklara.
Yeganem
Yaratan Rabbimizi anan inananla kula kul olmayan sadece hakkın huzurunda hakka baş eğenler hak yoldan şaşmayanlar nazarımda çok değerli..
Kula kulluk edip yaratan Rabbimizi tanımayanlara Allah hidayet versin..
Kişiler iyilik isterseler Allah çevrelerini yollarını iyilerle kesiştirir imtihanlar olsa da her zorluk ,dert bela kendisiyle birlikte ferahlıkta getirir..
Allah a inanmayanlarla çok tartışmamda
Allah herkese akıl fikir irade vermiş değil mi..
Tüm insanlara toplu dualarımda var her türlü felaket salgın hastalıklar dert beladan uzak gözyaşı akmasın hiç kimse incinmesin incitmesin..
Kul hakkı önemli inansın inanmasın kul hakına herkes özen gösterse aç gözleri toprak doyurur unutulmasa daha kardeşce yaşam olurdu dünya da.
.Verilen tüm emanetlere herkes benim olsun derse huzur kalmaz..
İnsanlar kardeşlik milli duygularını bayramlar ve felaketlerde gösteriyorlar her zaman görülse kenetlenseler o zaman hiçbir yerde kargaşa olmaz sanırım..
Rahmetli Babam öğretirken Kuran ı Kerimi sureler meal ve açıklamasıyla tefsiriyle öğretmişti.
Hadisleri anlamları faziletleriyle..
Kuranı Kerim kutsal kitabımız rehberimiz dünya ahrete dair herşey anlatılmış fakat huşuyla okuyup anlamak gerekli..
Akaid ilmihal tefsir okunmalı..Yıllarca dini eğitim almıştım
Allah razı olsun rahmet eylesin babama..Çocukken öğrenmek güzel.Bilmek daha çok öğrendikçe çok şeyi bilmediğini bilip daima öğğrenmek okumaktır..
İnşaallah neslimiz milletim tüm din kardeşlerim daha çok okur ilim ve dinde çağdaş olanları geçerler..
Kuranı Kerimi inceleyip biz bulduk diye söylüyorlar ayetleri belirtseler yararlandıkları o zaman islam olanlar irdelenmez daha saygın olurdu..O nedenle neden bizlerden bireyler ayetleri inceleyip kanıtlarını işte kitabın bu sahifesinde demiyorlar..Kendilerini ışık olma için adayanlar da var ALLAH RAZI OLSUN HEPSİNDEN..En akıllı millet Türkler ve islam dinine bağlı olanlar ama dünyalık yığma hepsini gaflete başkalarını moda saçmalıklarına bağlamışlar..Moda insanıo kurtarmaz ama ilim bilgelik insanlar ve dünya ahret için ışık olmak gerekli..
Allah razı olsun donanımlı güzel yorumunuz için..Ayrıca size de geçmiş olsun..Allah milletimizi korusun ..Allah vatanımızı soydaşlarımızı tüm din kardeşlerimi her türlü beladan korusun inşaallah..
Sidney den selamlar dua ile..