İki Telden
Birden deme, herşey iki telden. Bilinmezi var ne arıyorsan, ömrü yetmeyecek hiç bir kelamın.
Yetiyor dersen aç değilsin, dolusu kendinde kayboluyor. Açın halinden aç anlar.
Gözyaşı bilinmiyor, nerden gelir nere gider, Tengri uydurma bana..
Umut bilinmiyor, aramaya aşk da yetmiyor meşk de, dost da yetmiyor düşman da.
İşte öyle bir doyumsuzluk bilinçimiz, ne varsa yer tüketir, çok bilen adına nefis der amma o da bilmez.
Tanrının iyiliği ve kötülüğü kendine, sana bana vatanıma verip aldığı bilinmiyor.
İnsanlar kendi koyduğu kurallara kutsallık atfedip duruyor asırlardır.
Alemin tek delisi kuyuya ister taş atmış olsun, ister yanardağlar püskürtsün kıtaların üstüne, ölünmüyor ateşte.
Suda boğulunmuyor, gökte yaşanamıyor daha.
Olasılıklar üzerine olasılıksız nefes alıp veriyoruz. Büyüklerin sözleri, sözlerin büyükleri bile kelimize ilaç olmaya yetmiyor. Yetiyor diyorsan sakın gelme, konma kirpiğimize, titretme yüreğimizi..
Bize durulmuş lazım, Kum torbasıdır çöllerde dağlarda yıldızlarda olan ne varsa bize.
Ne var ne yoksa bir sevgi bakışında tüm alem doğuyor alemlere. Bir göz sırrında nice bulmacalar çözüyoruz..Tükeniyor mu ki bulmacalar da durmadan çözmeye devam edersin, hem de şifresini çözemeyeceğini bile bile. Çözdüm diyorsan da cahilsin.
Bizi biliriz sadece, gayrıya cahil kalmanın diplomasını yazdık, mezuniyet törenini biz düzenledik, ikimiz..
Bilirsin sen de bizi, vurgun yedik. Hem yay hem ok hem de hedef biz olduk. Gayrısına dil dönmüyor.
Aşkın muammasını çözeni bulamadık, sevgisinde yoğrulduk yarin. Gözlerine darağacı kurduk.
Gel çık derse dara, iskemleye tekme at diye yalvarırız sadece. Ram olduk deyişimiz de onadır, o da bizdedir asıl, biz de oyuz yare..
Hani derler ya boş derler. Bizden öte bizden beri..
Sar sarmala gücün yettiğince. Hani derler ya başkaca, boş derler. Dolusuna kurban boşuna seyran.
YORUMLAR
''Bir göz sırrında nice bulmacalar çözüyoruz..Tükeniyor mu ki bulmacalar da durmadan çözmeye devam edersin, hem de şifresini çözemeyeceğini bile bile. Çözdüm diyorsan da cahilsin.''
Bunları sana yazdıran güç. Olup bitenin 'Ra'nın gözü ile de pek alakası yok Dostum. 'Yar' yalancı çobana döndü. Mezarından başka yere de gidilmez. Mermerinden bir parça, toprağından bir avuç almaya o da; ''kötü bilirdik'' çünkü(lanet tam buraya gelecek) rahmetliyi...