Bu devri anlamak demek
İnsanın bir düğmeye, bir pedala basarak makineye, cihaza, elektriğe hükmedebileceğinin içselleştirilerek hayal aleminin bir üst lige çıkması demek.
Yazılı ve görsel basının gerçeğe göre değil ekseri algıya göre haber ve tv, radyo, internet programı yaptığını bilmek demek.
Öğrencinin öğretmenden daha bilgili olduğu, hastanın doktordan daha çok bildiği ve öğretmen ve doktor vb mesleklerin sistemin çarklarından biri olduğu çaresizliğinde yaşamak demek.
Çocukluktan beynine doldurulmuş fikirleri hayatı boyunca savunanların adam olmadığını bilmek demek.
Ezeli ve ebedi rekabet dense de, a futbol takımındaki oyuncunun b takımına, c takımındaki oyuncunun başka ülke takımına para ile satılabildiğinin idrakinde olmak demek.
A kıtasındaki amiyane tabirle orospunun C kıtasındaki orospuya bedeni zevk ve hazlarını göstererek para kazanması demek.
Tvlerde hep aynı yüzlerin ve ağızların çıkartılarak sahibine göre kişneyen ilmin ve tefekkürün çoğunluğın dertleriyle dalga geçtiğini anlamak demek.
Kendilerine sorulmadan dünyaya getirilen canlıların acılarından sorumsuz olmak demek.
Bir aslan sürüsünün bir ceylanı parçalayıp ağaç gölgesinde sineklendiği görerek hayatı okumak ve sineklerin ne den orada olduğunu anlamak demek.
Üç dört kuşağın bir arada bir karmaşada siydik yarıştırdıklarını görerek kendini soyutlamak demek.
Her kitapta, sinema, dizi görsellerinde herşeyin güçlüden, zalimden, dalavereciden yana olduğunun gerçeğine ermek demek.
İnsanın içsel dünyasında tarih ve dinlerin yetersiz geldiğini idrak etmek demek.
Tek dişli canavardan otuz iki dişli canavara, soyu tükenmiş yırtıcıdan görülmeyen ve değişen baktari ve virüs canavarlarının yaşamak için öldürmek zorunda olduğunu anlamak demek..
Bu devri anlamak demek azizim; ölümü; bir kurtuluş, bir sevgili, bir ideal olduğunun her geçen saniye insan nesline daha çok sinmesi demek.
Bu devir sığların, derinlik bilmecesinde haksız olduğu halde, kendini haklı çıkartarak yine sığlara tecavüz ve işkence etmesi demek.
Gözden göze, kalpten kalbe gönderilen o minnet ve insani duyguların her geçen saniye biraz daha tükenmeye durması demek.
Uyuşturucuyla hayattan zevk almanın her dakika daha çok itibar görmesi demek.
Peki eskiden de yokmuydu bu olumsuzluklar üstad,
Olmaz olur mu çekirge, lakin bu kadar çok insan tarafından bilinmiyor, ve bilinerek büyümüyordun, sonradan daha çok öğreniyor ve içselleştiriyordun şimdi ise içselleşmiş olarak büyüdün... çıkışı ve kaçışı imkansız bir tuzak yaşamın.
Şimdi ise herşey apaçık ve apacık olarak bir dünya, bir gökyüzü, bir derya yığılıyor fert fert herkesin üzerine..
Bilmedim, görmedim, duymadım ve anlamadım demek için kaç kurtar kendini kırlara, dağlara, bayırlara…
Mantar topla, üşü, ıslan, bedenini ısırsın bir karınca… ancak yaşa, yaşamak nedir arıyorsan; yalnızlığındaki kalabalıkları kov düşüncelerinden, başarabilirsen belki huzuru da bulursun..
Bu devir böyle bir devir azizim, yeni gelen nesle bırakılacak en insani değerlerinin değersiz olduğunu anlayan neslin bir başka insan formuna dönüşmesi demek..
Peki ya, dönüştükleri insan, bilinç ve duygu formundan bizi tarif edebilir misiniz düşünürler, yazarlar ve şairler.
Peki ya aşk; aşk diyorsan ne idüğü belirsiz yollarda öylesine yaprak gibi savrulmak demek sanırım.
Hadi çekirge, bu kavanozz dipli dünyadan kurtulmak için kendi gücünün 10 misli, 100 misli katıyla zıpla...Sonrası yine aynı... Senden hep daha fazlasını isteyecekler, gerçek döngü bu.. hayalin ve bilinçin ötesinde...
YORUMLAR
''Bu devri anlamak demek azizim; ölümü; bir kurtuluş, bir sevgili, bir ideal olduğunun her geçen saniye insan nesline daha çok sinmesi demek''.
yazdığın anlamda katılmıyorum
ancak ölüm zaten kaçınılmaz son
Sana söyledim çözüm önerimi
ancak sen ölüm denizinde yüzmek istersin
ben sana yaşam denizi sunuyorum birader
kendine gel! ;)) sev kendini bidaha sev olmadı bidaha... sevgilerimle
Yinsani
ölüm elbette kaçınılmaz son, lakin en son çareydi, canlı yayında intihar edenler, siyanürle ailesini de yanında götürenler hepsi yeni yüzyılın ayak sesleri değil mi?? neden ararsak ekonomi deriz, eştisizlik deriz vb lakin algılarımıza daha çok yayın yapıyor bu devirde kaçınılmaz son için toplumsal ve dahi yeni nesil bir algı...
sevgilerimle abim..
nice yaşam denizlerine...
Yinsani
bazıları için cesurluk ve aptallık aynı şey:)) bazıları için ise hikmetsizlik??
hızır ile musa hikayesindeki "hikmet" ile bir ömür ve hatta onlarca asır uyutulduk..
sevgilerimle..
O çekirgeye söyle usta; bir tek Alpler ve Everest' in zirvesi boş... Kurtulmak için çağın boş Boğazlığından oraya kadar zıplaması lazım.
Can kardeşim bize başka söz bırakmamışsın ki üstüne iki kelam da biz ekleyelim.
Harikulade bir yazı... İnsanı kendine getiren, aslında bizlerin birileri tarafından kurulan oyuncaklar olduğumuzu hatırlatan bir yazı çıkmış ortaya...
Seni de kalemini de seviyorum kardeşim. Var olasın.
Sevgiyle kal...
Erkan Cem Arslan tarafından 1/17/2020 5:02:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
abi senin bir yazın vardı sonlarda, biz değiliz aslında düşünen der gibi.. ve derler ya bazı uluslararası şirketlerin 50 yıllık projeleri hazırdır diye... arabalarda olsun bilgisayarlarda olsun küçük değişikliklere üzerine fiyat farkı koyarak satarlar.. düşünce ve algılarımız içinde denenen veya uygulanan yöntem aynı mı bilemiyorum
lakin yeni nesli tarif etmek veya anlamak bizler için bile (az çok okuyan araştıran ve hatta yazanlar için bile) çok zor..
teşekkürlerimle..
iyi akşamlar abim
Erkan Cem Arslan
Aslına bakarsan senin yazından sonra su gelmişti aklıma; teknoloji kullanımı açısından kuşak farkı kalmadı neredeyse. Aşağı yukarı herkes aynı etki altında. Tepkiler değişiyor. Ama ufak ufak tepkiler.
Aşırı tepkiler de arada kaynıyor Sanki.
Esen kal...
Kaleminiz dert görmesin...
Bir insan nihayet anladığında bu kadar üzülür mu anladıklarına ve kavradıklarına...ve malesef yine anlamak yetmiyor insan olmaya.
Bilinçli olduğunu düşünen insanlarin elleriyle malesef ölüyor tüm evren...
Umuyorum o çekirge çok ama çok uzaklara zipayabilmiştir.
Sizi okumak çok keyifli.
Tebrikler ve selamlar olsun
Yinsani
dediğiniz gibi: "ve malesef yine anlamak yetmiyor insan olmaya"
teşekkür ederim..