- 274 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
matematik ve işsizlik
MATEMATİK VE İŞSİZLİK
Yusuf Yılmaz
Evden çıktım. Okulun önünden geçerken bu çocuklarla biraz sohbet edelim dedim. Matematikle aralarının iyi olmadığını söyledi birisi. Öbürü ben seviyorum ama ogretmiyorlar ki dedi.
Öğrencilerin bu sözleri yüreğime indi.
---Cana’bı Allah’ın CC ilk emri oku olmuştur. Elbette Kura’nı okuyup anlayacağız. O son medeniyetin ahlak ve nizam kurallarını öğretir. Fakat asıl fen bilimleri ağırlık vererek okumalıyız. Bu derslerin başında da matematik gelmektedir. Matematik olmadan ne ilerleme olur ne de medeniyet.
Matematik bize doğru düşünmenin yollarını öğretir. Kainatta bilinmeyen bir şeyi bulup ortaya çıkmasında diger bilimlere en çok matematik yadım eder. Arabanın motoru ne ise matematikte fen bilimlerinin de odur.
Baştan çok kolaydır. Eğer seversen matematiği, zorlaştıkca merak uyandırır, ilgini çektikçe, kolaylaşır.
Ve dolayıyla hem tahsil hayatında hem iş hayatında başarılı olursun. Hayatın manalı hale gelir.Bir amacın olur. Şuurlu olursun.
Vatana, millete dolayıyla ailene ve kendine faydalı bir insan olursun.
Matematik bu kadar önemlidir.
Konuşmam hoşlarına gitti.
-- Hocam geç kalmadık mi ?
--Hayır. Kendini zinde ve genç hisset. Meraklı ol ve öğretmenine sor. Göreceksin içinde, duygu ve düşüncelerinde bir değişim olacaktır. Sonra zekan seni yeni i arayışlara doğru itecektir. O zaman iradeni ve ideallerini yarınlar için yatırıma dönüştüreceksin.
Sen yeter ki iste.
--Bu söylediklerini denemeye çalışacağım.
--Allah yardımcımız olsun. Kalın sağlıcakla.
Pırıl pırıl gençlik. Heder olup gidiyorlar,
hastalıklı bir milli eğitimin elinde.
Üniversiteyi bitiren gençlerimiz binlerce...
Kahve koselerinde...
Çoğu vasıfsız karın tokluğuna çalışıyorlar.
O da iş bulursa.
Düşünebiliyor musun?
Altı yüz bin öğretmen adayı.Yüz yirmi bin açık var.
Ancak yirmi bin atama yapılıyor.
İntihar edenlerin sayısı kırkı geçti.
Diğer üniversitelerden mezun olanlar da kısa zaman sonra aynısı olacak . İşsizlik çiğ gibi büyüyor.
Devletimizin birinci meselesi bu olmalıdır.
Saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.