- 2330 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MEDLER
Sebeb-i med: bir elif miktarından daha fazla çekmeye sebeb olan şey demektir.
1)Hemze
2)Sükun
1)İster uzun elif isterse kırık hemze olsun med sebebi olur.
2)Sükun yani cezim hali
Sükun 2’dir.
Sükunu arız:Vakfen sabit, vaslen sakıt olan sükundur.
Vakıf:Arapça’da durmak demektir
Sabit:var olan demektir
Vasıl:geçmek demektir
Sakıt:düşmek demektir
Durakta durulmadan okunursa sükun, yani cezm hali düşer yani kalkar, harekesine göre okunur
Sükunu lazım:Vakfen ve vaslen sabit olan yani var olan sükundur.
Medd-i Tabii: Her ne zaman ki harfi medden sonra yani meddi tabi olmuş bir harften sonra, sebebi medden olan, hemze veya sükun gelmezse, bu medd-i tabii olarak kalır. Bir eliften fazla çekilmez.
Medd-i Muttasıl: Medd-i tabi olan bir harften sonra, kırık hemze gelirse uzatma sebebidir. Medd-i muttasılı uzatmak, yani bir eliften fazla çekmek vaciptir.
Medd-i münfasıl: Medd-i tabii olmuş bir harften sonra uzun elif gelirse ve ayrı kelimede olursa medd-i münfasıl,uzatmak caizdir.
Medd-i Lazım:Harfi medden sonra yani medd-"" i tabii olmuş bir harften sonra sükunu lazım, yani şeddeli veya cezimli bir harf gelirse ve kelime içinde olursa Medd-i lazım olur. Dört elif miktarı çekmek vaciptir. 4 türlüdür.
Kelimeyi musakkale, kelimeyi muhaffefe, harfi musakkale, harfi muhaffefe
Medd-i arız:Medd-i tabii olmuş bir harften sonra, sükunu arız gelirse medd-i arız olur.
Medd-i Liin: vav ve ye harflerinden biri cezimli olarak gelip durulan bir kelimenin son harfinden bir evvel olarak gelirse, kendinden öncekiharfin harekesi üstün ise bu durağa medd1i liin denir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.