- 281 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
#tutelimi
İnsan çok üzülüyor sevdiğinin, onun tek başına mücadelesine. Lakin onu sevdikçe, seven de daha güçlü duruyor tüm engellere. Ne güzel birbirine destekleri arada zorlu hayat şartlarında ümitsizliğe bir an kapıldıkları anda Allah gönderiveriyor umut dolu bir kulunu. Birbirini hiç tanımayan insanlar umutla bağlanıyorlar birbirine. Umutsuzluk düşürüyor insanı derinlere. Asıl o zaman başlıyor sıkıntılar. Yine de sevenler el ele verince arada umut da destek olunca dışardan aile canlanıyor, yeniden ayağa kalkıyor düştüğü yerden, görüyor biliyor yaptığı hatalarını lakin o hataları yapmasalardı tanışırlarmıydı hiç umutla. Her şerde bir hayır gizli. Rabbim ne güzel planlar yapmış birbirimizin eksiklerini görüp kapatmamız ne güzel. Ne kadar da çok bağlıymışız hiç tanımadığımız ya da yeni tanıdığımız birilerine. Her şey birbirine o kadar muhtaç ve tamamlayıcısı birbirinin. Fabrika olmalı içinde işçisi patronuyla müşterisiyle. Toplumda fabrika gibi olup üretmeli, birbirine sıkı sıkı sarılmalı. O bağ koptuğu zaman kutuplaşmalar, uçurumlar... Bu bağıda sağlayacak olan bizleriz dokunmak, tutmak, birlik olmak önyargısızca, emek vermek ve bu bağı her daim güçlendirmek. Tohumun toprağa kavuşması suyla beslenip güneşle ısınıp filiz vermesi gibi.
Zengini, fakiri, işçisi, çiftçisi, çobanı, şairi, doktoru, hayvanlar, bitkiler tüm kainat muhteşem bir düzen içinde birbirine bağlı, lakin hırs devreye girdiğinde kaybediyor insan kendini başlıyor sorunlar, sıkıntılar, adaletsizlikler. Ailenin içinde yaşanılan sorunlar sadece o aile fertlerinden kaynaklanmıyor aileyi ona iten sebebler toplum bizleriz onları zor duruma sokan. Bir çoçuğun yetişmesinden nasıl ki, anne, baba, hocası sorumlu ise, aile de toplumun en küçük birimi. Onun mutsuzluğu toplumun mutsuzluğu, yetiştirdiği çocuğun mutsuzluğu, mutsuz yetişen bireyin topluma uyumsuzluğu ve maliyeti yüksektir elbet. İşte bu yüzden çevremizde sorunları olan bir insan aile ya da birey var ise onlara karşı duyarsız olmamız demek aslında topluma vatana ihanet değil mi. Sadece kendini düşünmek ve tepkisiz kalmak herşeye ve hesap sorulacağını düşünmeden yaşamak yaşamak mı sorarım sizlere?
Lütfiye Çanacık
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.