- 722 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
ŞAİRİN ATEŞİ İLE YANSIN CÜMLELER...
Mağdur bir düşün öyküsü adeta şiir ve kıyamet habercisi şüheda kalem, ölümü öteleyen nice yeis ve iştirak eden gök kuşağı.
Sancılı ölüler durağından az evvel firar ettim belki de derin bir teyakkuzdu duygularımın habercisi ve inleyen satırlara gözyaşı ektim derken devindi iklim, sancılı muhabbet kuşları yuvaladı, yuvarlandı nihayetinde çapkınca bir eda ile hürriyetlerini ilan ettiler.
Ruhun sayacı az evvel durdu derken secdeye durdu evren ve konfetiler uçuşurken havada, tüm kuşlar dile geldi.
Mevsimin tozlarını süpürüyorum ve baş aşağı ettiğim heybem: içinde sözcükler saklı mademki mevsimin, ben diriliğimi kutluyorum dinginliğe duyduğum özlem ile kendimi kuruyorum yirmi beşinci saate.
Özlemsiz aşk mı olur, dercesine…
Âşık olmayı unuttuğum son bir asrın da defterini dürüyor gölgeler ve şah dizeler yemin ediyor sonra da şahlıktan firar edip şahbaz olmaya doğru kanat açıyorum.
Kanaviçelerle yüklü evren belki de adını unutan yabancılarla çevreli etrafım derken adımı değiştirdiğine tanık oluyorum gölgelerin ve destursuz geçmiyor günüm ve her öğünüm.
Öğün arasında resmigeçit yapıyor sulu sepken ve zılgıt yiyen yüreğimi teyit ediyorum yaşamakla ölmek arasında o ince çizgide bir şiire selam verip düzgün bir hesap gibi içimdeki t-cetvelini sorguluyorum.
Şerh düştüğüm her düşünce aslında sahiplendiğim ve sahiplenilmenin verdiği huzurla İlahi Aşkın yansıttığı o egemenlik duygusu ve kul olmanın bilinciyle kül olmayı da sevdiğim ve şiar edindiğim: ne de olsa küllerinden doğuyor evren ve ölü hücrelerim yeniden b/ölünüyor tıpkı bir amip rehaveti ile kozasından çıkardığım kelimeler esniyor ve şehla düşlere yol veriyor.
Aşkın ikamesi.
Yüreğin de idamesi.
Mağdur düşlerin kuyruk acısı ne de olsa gerçekler ne uzun boylu ne de insan ne uzayıp kısalıyor yalan söyledikçe ve uyduruk hikâyelerden alıp da başımı kuş olup uçmak istiyorum her şevki siren sesleri ile süslediğim.
Aşk gibi yaşamak da hutbe tadında ne zamanki yolunuz kendinize düşse ve içsel yolculuğun güzelliğinde tüm dış sesleri yok sayıp sadece içinizin melodisi eşlik ederken evrene.
Şahitliğinde Yaratanın.
Seferberliğinde umudun.
Coşkunun asla eksik olmadığı.
Bir manzume ise eşlik eden halkalara doluşan gözyaşı ve ç/ağlayan iklim hani iki arada bir derede bahar havasının eşlik ettiği o kış güneşinden ayrı kalamayıp kendinizle uzlaşmak adına göğe göz kırpıp bir kuş olmayı tahayyül etmenin verdiği huzura binaen, adını koyamadığınız duygulardan firar eden şiirlerin eşliğinde şatafatlı bir sevda masalında yüzünü rüzgâra verip titremin eşliğinde bir bir dökülen pulları yüreğin.
Teyit etmekse yangını… ne duruyorsunuz? Bir bidon benzin de siz dökün satırlara ve şairin ateşi ile yansın cümleler hani olur da aşkın gözyaşı ile yıkanırken tüm yürekler belki de bir cümlenin teyididir aşkın teğet geçtiği kayıp ve sevdalı zümrenin de son dileği: şakıyan düş meclisinde o sevdalı bülbül bir gülün ve de bir gülümsemenin nelere kadir olacağının farkında bile değilken.
YORUMLAR
Teyit etmekse yangını… ne duruyorsunuz? Bir bidon benzin de siz dökün satırlara ve şairin ateşi ile yansın cümleler hani olur da aşkın gözyaşı ile yıkanırken tüm yürekler belki de bir cümlenin teyididir aşkın teğet geçtiği kayıp ve sevdalı zümrenin de son dileği: şakıyan düş meclisinde o sevdalı bülbül bir gülün ve de bir gülümsemenin nelere kadir olacağının farkında bile değilken.
Aşığın gözyaşları okyanus olur yüreğe, sığmaz bendine. Yüreğine sağlık arkadaşım sevgilerimle...
Gülüm Çamlısoy
Çok sağ ol canım arkadaşım.
Allah'a emanetsin.
Sevgilerimle canım
Boş sözlerle söylemlerle hayatımızı etrafında döndürürken boşuna heba ederken,şair şiirlerini yazarken bu boş söylemleri yıkarak,doğru gerçek insan hayatını ilgilendiren şiirler yazar çünkü şair olmak bunu gerektirir yoksa yazamaz şair olamaz,şiir buna izin vermez heceler izin vermez.Karakter çürümesiyle karakterimiz silinirken şair yeniden yazar karaktere bürünmemiz için.Bizler boş reçeteleri uygulamanın peşinde deva olmayanlarla uğraşırken,şair yazarda yazar deva sunmak devanın varoluşun kapısını açmak için,zor zanaattır şair olmak yazmak varmak için yola çıkmak.Gönüller yalanla boş işlerle baskı altında iken şair bu baskıları alır göğsüne bastırır,insanlar baskıdan kurtulsun diye,hayata eşlik eden bugünler bahar havasında geçsin ister ki,yarınlarda baharlar olsun diye.Bunca zorluğa rağmen şair firar etmez kaçmaz ,üstüne üstüne gider,emeğine gönlüne sağlık Yıldız kardeşim,selamlarımla.
Mehmet Aluc-Kul Mehmet- tarafından 12/14/2019 12:25:45 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
ikircikli duygular haznesinden taşan coşkuya ket vuran kimi zaamn.
edim ler
duygular
ve hüsran.
devinen mizaç ve kalem bazen kırılan direnç.
ama yazmak illa ki yazmak
her halükarda sevgiyi boca etmek inancın seyrinde yarım hikayeler ve yeni baştan yazdığımız...
çok sağ olun ağabeyim
tüm güzellikler sizinle olsun İnşallah
selamlarımla ağabeyim.
Kardeşim derin hayallere daldırttın gezdirttin beni enfes sözlerin gönlün hassa bam terine dokunarak yazdınız gönlümüzün bam teline dokundunuz,bende bir kaç kıta yazdım,emeğine gönlüne sağlık kardeşim,selamlarımla.
Hasret ateşi şiirlerle şairin gönlü ile sönerek gül bahçesine dönüşür
Ümitsiz haller gönülde yanan aşkla şiirle şairle muhabbete döner
Gonca gülün açma ateşiyle aşkıyla yazsın şair şiirleri gönüler güler
Aşk ateşsiz şiirsiz şairsiz yanar gönüller derinden yanarda yanar
Bak bakalım ondan sonra dünde yarında yeisten başka nedir kalan
Şair şiirle der dilim yansa içeride gönlümle içtedir derdim geçer
Gönüller dertte ise alırım o derdi yansın içim benim olsun dertler
Gülmeyeni güldürmez isem bir parça onun yürek bahtına
Bir gonca gül bırakmazsam yok olsun bedenim varmazsam yanına
Mehmet Aluc-Kul Mehmet- tarafından 12/14/2019 12:04:47 AM zamanında düzenlenmiştir.
Gülüm Çamlısoy
Çok çok teşekkür ediyorum engin yüreğinize.
Çok çok mutlu oldum.
Allah razı olsun ağabeyim.
Sonsuz selamlarımla ağabeyim.
Siz dost kalemin bu güzel yazısını okurken düşündüm de insan T cetveline ne kadar benziyor,,
İnsanın kalbi tıp kı yazdıkları,yaptıkları gibi güzel olmalı ikiliğe,şirke düşmemeli,,
Güzel kaleminin çiçekleri bitmesin
Selamlar
Gülüm Çamlısoy
Hep bir eşitlik arıyoruz, değil mi...
Sevdiğimiz kadar sevilmek ve mutlu olduğumuz kadar da mutlu etmek...
Kim bilir...
Umut yüklenmişiz bir kez.
Teşekkür ederim sevgili Hasan.
Yüreğin dert görmesin dostum.
Sonsuz selamlarımla