Mucize Çocuk..
Hani bu aralar farkındalık yaratmak için yayınlanan ve izlenme rekorları kıran bir dizi var dostlar..Mucize Doktor..
İşte öyle bir hal geldi başıma..Daha da gelecek gibi..
Evi kiraya veriyorum 2-2,5 yıldır, eşyalarını tamamladım, bir ara askerler kaldı 3 kişi, sonra 3 öğrenci kardeşim, geçen ay öğrenci arkadaşlar çıktı.. Ev boştu, ilandaydı, hem emlakçı hem de kendim ilana vermiştim..
Velhasılı, Pazar günü bir telefon geldi.. Bir bayan aradı, evi sordu...Buluştuk, gösterdim, anlaştık.... Evde kızımız kalacak tek başına.
Ev büyük gelir tek kişiye , başka arkadaşları varsa daha iyi olur dedim, yoo kızım kendi kalacak dedi, zaten yurttan da arkadaşlarıyla anlaşamamış vb.. Ben eksiklerini tamamlarım yemeği de yapar bırakırım, sıkıntı olmaz dedi..
Öğrencimizi de o gün tam olarak fark edememiştim veya bu kadar zorlu olabileceğini..
Lakin kızımız Mucize doktor kadar olmasa da iletişim, algılama vb sorunları var. Anne baba da ayrıymış, anne pervane oluyor ancak o da istanbul da yaşıyor, diş doktoru..
Pazartesi doğalgaza başvurduk öğrenci kardeşimle, dün açmışlar, pazartesi akşam aradı, abi kombiyi çalıştıramadım dedi.
Sanırım Salı günü de aramıştı, abi rahatsızlık vermiyorum değil mi, ben doğalgazı kapatacaktım lakin balkon kapısını açamadım, plastik doğrama kullananlar bilir, neyse açtı kapıyı, tamam abi gördüm ben şarteli indirdim dedi..
Kombiyle oynama, içerde sıcaklık ayar düğmesi var onunla açar kaparsın, hem doğalgaz açılmadı ki, açılınca beni ara ayarlarını yapalım, ne zamandır kullanılmıyordu, yazın kullanmamıştır çıkan arkadaşlar falan diyorum..
Tamam abi, gördüm, ben açmayı kapamayı yapabilirim kendim diyor, burada vanası da var, ben kendi başıma yapabilirim abi..
Annesiyle de dün konuşmuşlar, gaz açıldı gibisinden, annesi de güzelce duşunu falan al demiş..Annesi buraya taşınmak istiyor ancak kızımız, ben kendi ayaklarım üzerinde duracağım gibisinden bir anlaşmazlık var aralarında..
Dün soğuk suyla duş almış, katelde su ısıtıp kovaya doldurmuş o şekilde.. soğuk suyla duş aldığını duyunca içim eridi..
Bugün eve gittik eşimle, kombiyi çalıştırdık, petekleri ayarladık, musluklardan sıcak su aktı..ayarlamayı yaptım..
Evi tertemiz vermiştik ama ev biraz düzensiz, temizlik de istiyor, annesiyle konuştum, temizlik şirketinden bir bayan gelse belli günler, ücreti şu kadarmış haftalık veya 15 günde gibisinden... evde bir kaç eşya da eksikti onları da tamamlarım ben dedim...Benim durum da belli keşke elimden daha iyisi gelse gibisinden..
Annesi de ben hafta sonu yorganını falan getiririm dedi, belki de gelemeyecek belli değil..yazlık yorganımız var..
Keşke babası da sizin kadar ilgilense falan dedi.. Bir garip oldum öyle deyince de..
Lakin, kardeşim 1.sınıf öğrencisi Matematik, annesiyle telefonda görüşmüşler, temizlikçi gelecek hafta sonu falan demiş annesi...
Sonra beni aradı, biraz hayli sitem etti,
Abi ev çok mu düzensizdi, sen şikayet mi ettin beni anneme dedi..
Bir garip oldum..
Neden temizlikçi gelecek,
Masraf olur,
Hem ben kendi işlerimi de yapmak için eve çıktım,
Temizlikçi kadınları hiç sevmiyorum,
Kitaplarımın yerini değiştiriyorlar,
Herşeyi karıştırıyorlar,
Eğer benim söz hakkım varsa, ben gelmelerini istemiyorum, ne olur gelmesinler abi..
Bugün okuldan geldim sınav haftası, çöpleri çıkarmamıştım, ( salonda masada ayran içmiş, ayran da yere dökülmüştü öyle duruyordu eşim temizlemişti) az önce çıkardım,
Ben kendim yaparım abi,
Bugün yorgundum, gerek yok,
Eğer hayrına yapıyorsan yapma abi,
(annen verecek parasını diyemiyorum çünkü zaten masraflardan kaçıyor)
Zaten masrafım çok bir de temizlikçilere para vermeyelim..
Hem yarın bir gün kendi evim olur evlenirsem başkası mı yapacak temizliğimi ...
Bizim istanbulda evimize de temizlikçi geliyordu, herşeyi karıştırıyorlar, kitapları mı, eşyaları mı düzenliyorlar, ben sevmiyorum, kendim yaparım diyor..
Hem sözleşmede yazıyor mu abi, temizlikçi gelecek diye vb epey soru sordu..
Evde yabancı istemiyorum abi,, ben kendi başıma kalamazsam bunları yapamazsan annem beni İstanbula alacak diyor,
Yaklaşık 45 dakika telefonda konuşmuşuz..
Dilimin döndüğünce anlatmaya,
Asli vazifesinin öğrencilik olduğu, hem kendi evime de temizlikçi geldiğini, ben de kendi temizliğimi yapıyorum ama dip köşe profesyonel temizlikçi gerekiyor, hem yurtta olduğu gibi günde, iki günde bir değil, haftada yarım gün gelecekler, güzelce konuşurum ben onlarla, sen de yanımda olursun kitaplarına dokunmazlar, istemediğin eşyalara dokunmazlar lakin mutfak banyo, odalar, salon vb ne kadar bahane bulabilirsem ikna etmeye çalıştım ama ikna edemedim..
Bir ara ikna oluyor gibi, mecburi temizlik diyorum kırmadan, sonradan başlıyor konuşmaya tamam diyorum, sen nasıl istersen..
Geçen akşam da dışarıya çıkmıştı, telefon etmişti önce, evde çivi var mı abi, duvara ders tahtamı asmam gerek, başka türlü çalışamıyorum, bantladım ama tutmadı. (mantar panoymuş bugün gördüm)
Bu akşam dursun yarın ben gelip istediğin duvara asalım dedim, hem matkap çivi, vida ne gerekiyorsa ben de var . Yok abi, ben çıkıp alırım japon pazarından ..
Akşam geç oldu çıkma diye epey konuştuk yine telefonda ama...
Çıkmış çarşıya, dönüşte yolu karıştırmış, bir cadde yukarı da aramış evi..akşam saat 21-22 arası olmalı aradı, ki havalar da soğudu yani, ben de tarif etmek de zorlandım , yani yüzde 50 bilmediğim muhit, birileri varsa çevrende telefonu ona ver dedim.. Bir taraftan nerede olduğunu anlamaya çalışıyorum, neyse emekli bir polise denk geldi, evi tarif ettim bıraktılar ama..Polisle de telefonda tartıştık , sinirlendim, sen nasıl ev sahibisin evin adresini de mi bilmiyorsun,
La havle diyorum içindem
Delleneceğim ama kiracımı, telefonda biraz şaşmış, korkmuştu, düşünüyorum, durumunu düşünüyorum vb.. İçimden de ya sabır çekiyorum..
Annesi de, yani ablam (sayılır artık) da parada sorun olmaz, zaten ben onun için çalışıyorum, nöbetlere kalıyorum, iyiki siz çıkmışsınız karşıma diyor..Lakin kızımıza,öğrencimize haftada veya ayda bir de olsa temizlikçi gelmesini ikna edemedim..
İptal ettik şimdilik temizlikçiyi..
Finallerden tam puan alırsa temizlikçi çağırmayacağız.. en son anlaşmamız bu şekilde..
Abi sen gel kontrol et ablamla, bir daha öyle görmezsin diyor.
Mantığı güzel, kimi zaman cevap veremiyorum..
Yeni tanıştım, bilemiyorum iletişim kurmakta da zorlanıyorum..
Daha nasıl faydam olabilir bilmiyorum, faydam olabilir mi??
Dizideki Mucize Doktor’un öğrencilik hali gibi...
Eşim de korktu bugün,evde yangın falan çıkarsa diye, ev büyük bir kişiye, temizliğini yapamaz diyor,
Tamam şairiz, sosyoloğuz, okuyan farkında olan insanlarız ama başa gelince başka oluyor.
Bu arada çıktığı yurdu da aradım, çaktırmadan temizlik saatlerini, yemek saatleri, ücretleri, yurt durak arasının mesafesini vb aklıma geleni sordum falan..
Neden özel yurtta kalmak istemediğini de anlamaya çalışıyorum??
Mucize doktorla kıyaslıyorum da,
Mantıklarına bir işin nasıl doğru olabileceğini yatırmak gerekiyor sanırım,
Ben doğrucu davudum lakin onlar daha çok doğrucu,
Ben mantıklıyım, onlarda mantık, karşılaştırma hem farklı yeri geldi mi de daha keskin...
Benim gönlüm geniş lakin onlarınki daha geniş, benim söz dağarcığım iyi ama onlarınki daha iyi..
Zor olacak gibi..
Özetle; tüm önerilere kapım açık..
Saygımla, Esen kalınız..
YORUMLAR
Kardeşim, bu konuda uzman değilim. Ama bence ısrarcı olmamak lazım. Çünkü onlar kendileri daha iyi öğrenen özel insanlar.
Tespitin doğru ise annesiyle usulünce görüşüp teyit etmen ve bilgi alman en doğrusu. Gerçekten o şekilde özel bir insan ise annesi sana nasıl davranman gerektiğini söyleyecektir. neyi sevip sevmediğini, nasıl yaklaşman gerektiğini...
Netice de kızı ve herkesten iyi bilir.
Böyle özel insanlar ısrara gelmez diye biliyorum. Önce onu anladığını hissettirmen ve güven aşılaman lazım.
Başarılar dilerim güzel yürekli kardeşim.
Çocuk dediğin kişi üniversitede okuyor
bence kız her konuda haklı
karışmak hiç hoş değil
yardımcı olmanızı takdir ediyorum, rehber olmakla rehberlik etmeyi ayırmak lazım
Annesine de söyle kızı hırpalamayı bıraksın
su akar doğru yönü bulur
nice sevgilerimle
Yinsani
teşekkür ederim.
Sorun evi kurtarmak mı yoksa yardım etmek mi. Bu netlesmeli. Yardım etmekse;
Bu sizin sorununuz değil, aile çözmesi gerekir.
Ama yine de çözüm onereyim.
Hafif engelli temizlikçi birine yardım etme duygusu işlenerek temizlikciye onay verdirilebilir. Bu Anadolu kurnazlığıyla pek ala başarılı olur.
Lakin doğrusu içinde bulunduğu durumu anlaması ve ona göre davranması gerektiği anlatılır.
Yani bir tür eğitim işi fakat zor ve zahmetli.
Bence belki biraz acımasızlık olacak ama yune söylüyorum, bu sorun sizin sorununuz değil.
Yinsani
yani bu çocuklar veya bireylerin bizden farklı yanları genelde olumlu.. insanın en temiz ve en mantıklı sorularını soruyorlar veya yaşıyorlar..
bakalım, hayat ne getirir..
teşekkür ederim..
Ethem_Namık
Oysa çözümü üretecek olanlar sorunu meydana getirenlerdir. Her ne kadar böyle söylesem de tipik Türk duygusallığından kurtulamıyor insan.
Selamlar.